NinaD Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Heisann... Trenger ny mobil, søker etter anbefalinger! Det viktigste er å ha en mobil som jeg kan ha flere år, da helst med kamera, fargeskjerm, mms, sms... Tastene bør ikke være for små, og bør være enkel å skrive med! I løpet av 7-8 år har jeg kun hatt 2 mobiler, den første var Nokia 5110, den andre er Nokia 3510. Derfor jeg leter etter en jeg kan ha lenge, er ikke blant de som må ha det nyeste av mobil hele tiden. Kan derfor bruke en del hvis det blir til at jeg har den lenge. Pris kan være opp mot 4500 +/-, da uten abonnement, kun mobil. Er nokså vant med Nokia, men er i grunnen åpen for andre modeller og. Det viktigste er at den tåler litt og at den er god å skrive med. Mp3-spiller på den er ingen must, men hadde jo kanksje ikke vært så dumt... Kommer i grunnen ikke på stort mer akkurat nå, har dere spørsmål, svarer jeg gjerne. Og tar i mot råd og tips med stor takknemlighet!! Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) veldig mange tlf. å velge mellom. hvis du kommer med litt flere krav/pluss, som batterilevetid, trådløs lyd osv. er det enklere.. er du jente/kvinne? da er det en ok tlf. man kan legge til listen.. Endret 11. november 2006 av megaloman Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) noen forslag til tlf. som kan passe Nokia 5500 veldig solid og noe avansert store taster, ingen joystick som det kan komme støv i, er veldig solid, bra kamera, mp3, minnekort, radio, bra skjerm, men menysystemet ligner litt mindre på det du har.(menyene har endret seg en god del på noen nokia siden den du har..) nokia 6080 enkel men så langt jeg antar solid har store taster, ingen joystick, radio, og menysystemet ligner mye på det du har, har noe dårlig kamera og ikke minnekort. sony ericsson z710i enkel og noe solid store taster, ingen joystick, bra kamera, mp3, minnekort, radio, bra skjerm, enkelt menysystem, støtter trådløs overføring av lyd så du slipper ledningen. sony ericsson k610i enkel og gjennomført ok taster, ikke joystick, mp3, minnekort, radio, ok skjerm, enkelt (les:logisk) menysystem, støtter trådløs lyd, veldig bra batteri, noe dårlig kamera. sony ericsson z550i enkel og enkel store taster, ikke joystick, kamera, mp3, minnekort, radio, enkelt menysystem. nokia 7390 enkel og avansert har mp3spiller, minnekort, veldig bra kamera, bra skjerm, radio, gode taster, har ikke joystick, menysystemet ligner på det du har, men den er ikke spesielt laget for å være solid da.. har skrevet mye ikke uendelig korrekt her, pluss dårlig argumentasjon, det er noen ting jeg ikke har skrevet som gjør at jeg synes bl.a. disse tlf. kanskje var noe. Endret 11. november 2006 av megaloman Lenke til kommentar
NinaD Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Menyen er så som så, gjør ikke noe at den er forandret i forhold til hva jeg er vant med. Store taster er jo kjekt, og siden du er innpå det, tror ikke jeg har så lyst på noe med joystick. Som det blir nevnt, ja jeg er jente/dame... Og ja, lang levetid på batteri er et must egentlig. Internett (eller hva en så skal kalle det) er ikke noen stor nødvendighet annet enn at det kan gå an å laste ned ringetoner. Har ikke bruk for noe annet når det kommer til det hvertfall. Og det har heller ingen betydning om det er vanlig mobil eller slik man kan legge sammen...(Hehe, huffa... Dette er jenta som har lite peil på mobiler og uttrykk!) Skyvbar er noe jeg helst vil unngå tror jeg, syns det kan bli litt vanskelig å skrive sms med de som er skyvbar. Har ikke særlig store erfaringer med det egentlig, men med den ene jeg prøvde med, var det pyton! Det hadde vært så mye enklere å velge seg ut en hvis det hadde vært mindre mobiler på markedet!! Endret 11. november 2006 av NinaD Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 kjenner meg igjen.. skriver store taster, kan jo ikke si "gode" Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg ville foreslått en sony ericsson k800i jeg.der har du 3g,3,2 mpx kamera og mp3 spiller.3g har vel kommet for og bli så og kjøpe en tlf uten det er vel ingen vits og med ett 3,2mpx kamera så har du jo kamera som duger en stund til fremover hvertfall..Jeg kjøpte nettop en i james bond utgaven(sølv) og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) k800i er vel ikke særlig solid mener jeg, de beste tlf er oftest de som er litt tilbake i "funksjoner". den ble jo laget i hui og hast, droppet uiq, for å ta igjen nokia og det der.. vet jeg ikke er så saklig nå, er litt trøtt.. og i tillegg hvis jeg skulle nevne en teknotlf. som ikke måtte være solid hadde jeg ikke nevnt den.. 7390en jeg foreslo er teknobombe nok.. edit: og denne tlf. skal vare i ca. 5 år antar jeg. og så kommer hsupa og 4g og hva .. Endret 11. november 2006 av megaloman Lenke til kommentar
NinaD Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Tja, 5 år og 5 år... Lengst mulig hvertfall! Er som sagt ikke blant de som gidder kjøpe det nyeste på markedet bare for å ha det nyeste! Og det er jo derfor jeg trenger en nokså bra mobil i utgangspunktet, så... Og har jo mista min dyrebare (!) 3510 mye i bakken, men den har jo klart seg fint opp gjennom årene, trenger en som tåler litt. Gjentar meg selv her, jeg vet det... Lenke til kommentar
joschram Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tja, 5 år og 5 år... Lengst mulig hvertfall! Er som sagt ikke blant de som gidder kjøpe det nyeste på markedet bare for å ha det nyeste! Og det er jo derfor jeg trenger en nokså bra mobil i utgangspunktet, så... Og har jo mista min dyrebare (!) 3510 mye i bakken, men den har jo klart seg fint opp gjennom årene, trenger en som tåler litt. Gjentar meg selv her, jeg vet det... 7262131[/snapback] Jeg vil anbefale en Nokia 6230i. Ja, jeg vet den er gammel, men har selv den nesten makne forgjengeren som nå er 2,5 år gammel. Har ikke brydd meg om å passe på fuktighet eller andre ting. Har den alltid i lommen selv om det regner, er i alpinbakken, sykkeltur og svetter osv. Likevel fungerer den nesten perfekt enda. Eneste som ikke fungerer 100% er kontakten i bunnen. Hender jeg må dytte litt på headsettet ca hver halvtime om jeg hører på radio/mp3. Ifølge loggen i min 6230 har jeg snakket i litt over 11000 minutter og sendt/mottatt 9400 sms. Har byttet batteri og deksel 1 gang. Kostet vel 300 kroner tilsammen på qxl.no Er nok den telefonen jeg er mest fornøyd med så langt (har hatt over 30 forskjellige modeller siden den første fra 1995). Lenke til kommentar
Porcelina Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg tror.. at om du har hatt nokia mobiler så langt, og trives godt med nokia, skal du ikke bytte til et annet merke som skiller seg veldig fra nokia nå heller.. Sony Ericsson f.eks er betraktelig forskjellig i bruk synes jeg.. Jeg trives nå i allefall bedre med Samsung/Nokia enn SE.. Aldri angret så bittert på et kjøp som da jeg kjøpte k700i.. aldri. Og blir aldri å kjøpe en SE av samme grunn igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå