Gjakmarrja Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg trenger on the fly kryptering av en FAT32 disk. Den leses av linux og windows, windows skal ikke ha tilgang til den. Tingen er at jeg har dokumenter på den så windows (bør) kunne lese, men resten skal IKKE windows kunne lese da jeg ikke har admin rettigheter på XP`n. Hvilken programmer kan jeg bruke dette til? Jeg lukter rekompilering av kjernen. ? Takk takk for hjelp. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 TrueCrypt ser ganske genialt ut. Men så ser at den siste versjonen er til Ubuntu 6.06, noen som vet om den funker fint på 6.10? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Last ned og kompiler fra kildekode. Det er forbausende lett. Jeg fikk ikke min SUSE RPM av TrueCrypt til å virke og kompilerte selv. Nå fungerer den perfekt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Last ned og kompiler fra kildekode. Det er forbausende lett. Jeg fikk ikke min SUSE RPM av TrueCrypt til å virke og kompilerte selv. Nå fungerer den perfekt. 7259344[/snapback] Takk takk, i will. Men er det GUI? Gjelder dette hele disker eller mapper? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Last ned og kompiler fra kildekode. Det er forbausende lett. Jeg fikk ikke min SUSE RPM av TrueCrypt til å virke og kompilerte selv. Nå fungerer den perfekt. 7259344[/snapback] Takk takk, i will. Men er det GUI? Gjelder dette hele disker eller mapper? 7259361[/snapback] Linuxversjonen er foreløbig bare CLI, men de har planer om å lage en GUI av TrueCrypt. Men det er ganske enkelt å bruke kommandolinjegrensesnittet til TrueCrypt. Den er interaktiv... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 er det ikke en krypto-modul til FUSE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå