yoho Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Konklusjonen er ikke et sammendrag av delkaraterene, men hvordan telefonen oppleves i helhet. Feks kan en telefon som scorer høyt på skjerm, maskinvare, trådløs teknologi og kamera gå ned en karakter pga ekstremt dårlige taster / lite gjennomtenkt tastesett. Du kan lese Amobils forklar av testene... Det här med att konklusionen ikke skall vare et sammendrag av delkaraktererne vet jag. Jag har å lest Amobil's "regler". Poänget mitt mener jag fremgår tydligst hvis du f.eks leser avsnittet "DESIGN OG BYGGEKVALITET". Jag skjønner ikke hvordan det kan oppsummeres med 2 stjerner. Det virker som om de har masse positivit å si om tlf å så konkluderer de med at design å byggekvalitet likevel er dårlig..??!! (2 av 5 er vel ändå under middels??). Så skall jag vel si (til Apples/iPods) forsvar at jag mestadels har brukt de medfølgende øreproppene å de er ju ikke all verdens... Må ju nærmest bruke gaffatape for å få de å bli i ørene. SE's HBH-DS970 og de medfølgende til W950i er ju av typen "hørselvern" og bara det pleier og bidra positivt til lydopplevelsen (om än vara direkt forent med livsfare ute i trafikken...) :-) 7272909[/snapback] Om du synes det medfølgende headsettet er bra(noe jeg syns er helt greie) så vil du oppleve en helt annen og bedre lyd om du oppgraderer til feks sony mdr-ex71sl som også er av typen in-ear headphones Endret 12. november 2006 av yoho Lenke til kommentar
superswede Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Om du synes det medfølgende headsettet er bra(noe jeg syns er helt greie) så vil du oppleve en helt annen og bedre lyd om du oppgraderer til feks sony mdr-ex71sl som også er av typen in-ear headphones 7272972[/snapback] OK, takk for tipset! Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 La meg ta med en test til, da jeg syns den er meget grundig og konkret. http://www.newmobile.nl/eur/en/news.php?news_id=bee789 Dessverre er den ikke oversatt til Norsk. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Så skall jag vel si (til Apples/iPods) forsvar at jag mestadels har brukt de medfølgende øreproppene å de er ju ikke all verdens..Mulig du har misforstått; jeg snakker ikke om lyden fra proppene, men selve telefonen/iPoden (selvfølgelig er lyden bedre enn med de orginale iPod-proppene!). La meg ta med en test til, da jeg syns den er meget grundig og konkret. http://www.newmobile.nl/eur/en/news.php?news_id=bee789 7274580[/snapback] Kanskje greit å nevne at W950i ikke er et ferdig produkt i denne testen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 La meg ta med en test til, da jeg syns den er meget grundig og konkret. http://www.newmobile.nl/eur/en/news.php?news_id=bee789 Dessverre er den ikke oversatt til Norsk. 7274580[/snapback] At den ikke er oversatt enda er for meg et pluss, ser man på nivået på oversettelsen ellers på siden.. Ser ut som en fin sammenligningstest, selv om det er merkelig at de har sammenlignet med en 30/60/80 gb videospiller, og ikke en 4-gb musikkspiller som f.eks. Nano.. Bare sett litt over testen, nå får jeg vel lese den Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ser ut som en fin sammenligningstest, selv om det er merkelig at de har sammenlignet med en 30/60/80 gb videospiller, og ikke en 4-gb musikkspiller som f.eks. Nano..Fordi lyden på Nano ikke er optimal? Målet er selvfølelig samme lyden på musikktelefoner som en virkelig MP3-spiller som iPod er, derfor bruker man denne fremfor Nano'en. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 And the expected audio quality of the W950i which is not tested at this stage. Det er vel noe av det viktigste ved mp3 spilleren Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 At den ikke er oversatt enda er for meg et pluss, ser man på nivået på oversettelsen ellers på siden.. Ser ut som en fin sammenligningstest, selv om det er merkelig at de har sammenlignet med en 30/60/80 gb videospiller, og ikke en 4-gb musikkspiller som f.eks. Nano.. Hehe, jeg har ikke hatt tid til å rette feil og mangler mht oversettelse ennå dessverre, så my bad. Et lite poeng i alt dette. Vi snakker om en uttalelse gjort fra en hi fi selger, som selger nettopp - hi fi. Han selger ikke mobiler, og skal selvsagt forsvare seg og sine produkter. Så jeg ville ikke lagt for mye vekt på hva slike selgere uttaler seg om. Når det derimot er seriøse testere som gjør en helhetsvurdering så er det interresant. Blind tester er også ganske interresant. Husker det ble gjort en test mellom Nano, W950, og N91. Testerne mente at den beste lyden kom fra N91, mens den egentlig kom fra Nano'n. Så det er vanskelig å skille meninger utifra synsing noen ganger - dessverre. Lenke til kommentar
yoho Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Her er løsningen på lydgåten i W950i: Jeg var fornøyd med lyden i W950i i likhet med flere forbrukere og skjønte derfor ikke at amobil synes lyden var så dårlig. Svaret dukket opp for meg idag. Jeg la inn en cd med variabel bitrate på ca det samme som amobil oppgir de har brukt i sin test(vbr 192kbit/sek) og kunne faktisk ikke tro det; lyden var akkurat slik amobil og hifi senteret beskriver den. Lyden ble skurrete, grumsete og spraket. Lyden blir imidlertidig ikke slik men fargerik og god dersom du konverterer cdene dine til 320 kbit/sek(ikke variabel) Jeg anbefaler folk å prøve selv. trolig bug i vbr omkoding Endret 14. november 2006 av yoho Lenke til kommentar
yoho Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ser ut som en fin sammenligningstest, selv om det er merkelig at de har sammenlignet med en 30/60/80 gb videospiller, og ikke en 4-gb musikkspiller som f.eks. Nano..Fordi lyden på Nano ikke er optimal? Målet er selvfølelig samme lyden på musikktelefoner som en virkelig MP3-spiller som iPod er, derfor bruker man denne fremfor Nano'en. 7274748[/snapback] De tester ipod "video" da de også sammenligner filmkvalitet: The playback quality of the videos is related to the screen which all models use. The W950i and iPod use a QVGA screen with a resolution of 320 x 240 pixels. The N91 has a 208 x 176 pixels screen which can be used to play full screen video. The W950i has the highest score in relation to quality. The screen quality is really good. In close range of the W950i you will find the iPod which also has a QVGA screen and then on some distance the N91 with its smaller screen. The N91 uses a really small screen and it is not suitable for video. The points will be divided in the following way: Nokia N91: 6 points Sony Ericsson W950i: 10 points iPod G5 Video: 8 points Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn, men det kan kanskje sammenlignes med en lcd tv med vanlige tv-signaler der bildet blir oppskalert da oppløsningen på lcd tven er høyere enn i den analoge sendingen vi får, noe som resulterer i et dårligere bilde. 7277111[/snapback] hmm, jeg har nok heller en teori om at programvaren i W950 kansje har bugs i VBR støtten på mp3er... kanskje en tanke å teste musikkstøtten på mobilene med mer varierte filer og formater? (aac med og uten pluss er vel også støttet av de fleste mobiler). på den måten kan en lettere finne ut om det er bugs ute å går eller om hele lydsystemet til mobilen stinker... Lenke til kommentar
yoho Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) hmm, jeg har nok heller en teori om at programvaren i W950 kansje har bugs i VBR støtten på mp3er... kanskje en tanke å teste musikkstøtten på mobilene med mer varierte filer og formater? (aac med og uten pluss er vel også støttet av de fleste mobiler). på den måten kan en lettere finne ut om det er bugs ute å går eller om hele lydsystemet til mobilen stinker... 7278928[/snapback] Jeg tenkte tanken, det var derfor jeg ba folk konvertere cden sin til 320 kbit/sek ikke variabel Endret 13. november 2006 av yoho Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) De tester ipod "video" da de også sammenligner filmkvalitetTotalt irrelevant og unødvendig hønseprat når hele denne tråden handler om MP3-spilleren på W950i. Jeg tenkte tanken, det var derfor jeg ba folk konvertere cden sin til 320 kbit/sek ikke variabelMulig Amobil er så greie at de tar turen til Hifi-Klubben en gang til, denne gangen med ikke-variabel 320 kbps-komprimering på W950i, W850i og en MP3-spiller av samme type Hifi-karen bruker til daglig. Husk også å bruke samme headsett (feks et av mange gode headsett fra veggen på Hifi-Klubben). Om det skulle vise seg at W950i fortsatt er betydelig dårligere enn MP3-spilleren er saken avgjort. Skulle telefonen derimot vise seg å klare ikke-variabel 320 kbps-komprimering bedre enn variabel er det bare at telefonen ikke takler variabel og noe SE kan (og bør!) fikse. Amobil: Har dere fortsatt ikke fått en kommentar fra SE? Endret 13. november 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De tester ipod "video" da de også sammenligner filmkvalitetTotalt irrelevant og unødvendig hønseprat når hele denne tråden handler om MP3-spilleren på W950i. Jeg tenkte tanken, det var derfor jeg ba folk konvertere cden sin til 320 kbit/sek ikke variabelMulig Amobil er så greie at de tar turen til Hifi-Klubben en gang til, denne gangen med ikke-variabel 320 kbps-komprimering på W950i, W850i og en MP3-spiller av samme type Hifi-karen bruker til daglig. Husk også å bruke samme headsett (feks et av mange gode headsett fra veggen på Hifi-Klubben). Om det skulle vise seg at W950i fortsatt er betydelig dårligere enn MP3-spilleren er saken avgjort. Skulle telefonen derimot vise seg å klare ikke-variabel 320 kbps-komprimering bedre enn variabel er det bare at telefonen ikke takler variabel og noe SE kan (og bør!) fikse. Amobil: Har dere fortsatt ikke fått en kommentar fra SE? 7279904[/snapback] Denne ideen støttes, at de tester i vbr i seg selv er jo nesten en liten skandale. Rip dere noen 320kbit filer av en cd med godt variert lydbilde og bevis engang for alle at den telefonen suger til mp3. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 "med denne telefonen kan jeg ikke gå til brusautomaten uten å få lyttetretthet" HAHA, for en kommentar. Hvordan er det med equalizere og codecs på mp3-mobiler? Jammen meg glad jeg har min Iriver H340. skal ikke byttes bort i no' møkka mp3-spiller ass Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvordan er det med equalizere og codecs på mp3-mobiler? 7284189[/snapback] Tja, N91 har 8-bånds equalizer og støtter flere formater enn samtlige dedikerte mp3-spillere på markedet. Stort sett det eneste den IKKE støtter er OGG, men det kan legges til med 3. parts programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg