bjorneoen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg stiler klokka og datoen så klikker jeg bruk eller ok. Når jeg slår på dataen igjen er tiden og datoen resettet. Det er irriterende for hver gang jeg skal på windows update står det at jeg må stille klokka og datoen. det virker som dataen gjennopretter seg hver gang jeg slår på dataen fordi det står på alle programmer i start menyen at de er nylig instalert og det er feil. de er lenge siden jeg instalerte dem. Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hømmm... på gamle PC-er var dette som oftest fordi batteriet var flatt, det er et klokkebatteri på hovedkortet som holder klokka i gang når pc-en er av. Men jeg tror den også holder CMOS i orden, og hvis CMOS ikke resetter seg med klokken, må det være noe annet.... Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Nesten hver gang jeg skrur på dataen kommer det en feilmelding så jeg må trykke F1 for å forsette. På feilmeldingen står det: CMOS checksum error tror jeg. Kan det ha noen med du sa? (med batteriet?) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ingen tvil om at det er dårlig batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå