Bluesky Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg er for tiden i militæret og da har jeg selvfølgelig fått utdelt en Dog-tag (Eller gjenkjenningsmerke, som det så fint heter), men nå har det begynt å tiltrekke seg en del ulumskheter særlig på kjede. Sikkert masse døde hudceller og bakterier som lusker rundt, kjede har også begynt å få en ekkel gulfarge. Så nå er det på høy tid å vaske det, men det er vel ganske urealistisk å bruke en børste, så jeg bare lurer på om noen vet om noen lure måter å rengjøre dette på. Det finnes vel noe vaskemiddel man kan legge det i over natten også er bakteriene borte dagen etter? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg er for tiden i militæret og da har jeg selvfølgelig fått utdelt en Dog-tag (Eller gjenkjenningsmerke, som det så fint heter), men nå har det begynt å tiltrekke seg en del ulumskheter særlig på kjede. Sikkert masse døde hudceller og bakterier som lusker rundt, kjede har også begynt å få en ekkel gulfarge.Så nå er det på høy tid å vaske det, men det er vel ganske urealistisk å bruke en børste, så jeg bare lurer på om noen vet om noen lure måter å rengjøre dette på. Det finnes vel noe vaskemiddel man kan legge det i over natten også er bakteriene borte dagen etter? 7258207[/snapback] Både Cola og Ketchup funker bra til det. Da begge er litt etsende bør du sjekke jevnlig slik at ikke kjede blir helt borte for deg. Tekninsk sprit skal også gjøre nytten. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Kok det Burde tåle det.. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Sikker på at det ikke er sølvbelegget som har blitt slitt av? Alle kulene er gul/brun/kobber/-liknende hvis man skraper av sølvbelegget. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ta å hør med et befal om hva du skal gjøre, de vet nok hvordan de skal ordne deg. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Å koke det er vel sikkert det mest effektive. Bruk eventuelt en liten, men hard skrubb å skrubbe med. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det lureste er å legge den i evt. ren bensin/white sprit/parafin e.l. over natta og deretter vaske av. Garantert at det virker. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Rødsprit for the win. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Rødsprit for the win. 7261891[/snapback] ...og la det ligge over natta i et lite "kar" elns. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Bruk heller en svart skolisse. Dette av to enkle grunner: 1. Mer stille når man skal gå patrulje. 2. Man minimerer sjangsen for frostskader. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kast den i søpla eller legg det i skapet.. Du skal ikke trenge den uansett før du skal ut i krig, og jeg regner ikke med at du har tenkt deg slike plasser med det første.. Om du synes det er kult å gå med "dog-tag" så tar du feil.. Legg den i skapet, så mister du det ikke og slipper hele problemet.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det lureste er å legge den i evt. ren bensin/white sprit/parafin e.l. over natta og deretter vaske av. Garantert at det virker. 7261870[/snapback] hverken White Spirit eller Parafin vil hjelpe noe særlig mot dette. det er bedre med teknisk sprit. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kast den i søpla eller legg det i skapet.. Du skal ikke trenge den uansett før du skal ut i krig, og jeg regner ikke med at du har tenkt deg slike plasser med det første.. Om du synes det er kult å gå med "dog-tag" så tar du feil.. Legg den i skapet, så mister du det ikke og slipper hele problemet.. 7261934[/snapback] Hva sier befalet til det da? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Kast den i søpla eller legg det i skapet.. Du skal ikke trenge den uansett før du skal ut i krig, og jeg regner ikke med at du har tenkt deg slike plasser med det første.. Om du synes det er kult å gå med "dog-tag" så tar du feil.. Legg den i skapet, så mister du det ikke og slipper hele problemet.. 7261934[/snapback] Du skal jo gå med den ... Mange har dessuten skapnøkler på samme kjede Tviler på at så mange syns det er kult. Det var aldri et tema blant de jeg kjenner. -- Aldri sett at noe slikt har skjedd med slike før, forresten? Du har visst slitt den ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå