VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei ! Holder på å bygge et annlegg til traktor. Jeg må bare fikse CD-spiller`n. Eneste problemet et at spilleren slår seg av når jeg flipper ned panelet for å ta ut cd. Problemet er brudd i en slags "kabel". Er denne vanskelig å fikse ? Jeg vet hvor bruddet ligger. Takker så mye for svar Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Choica Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det skal vel gå, men du må være forsiktig. Plastikken smelter fort. Bruk tynn spiss i så fall. *Kan ikke garantere at det går* Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Det skal vel gå, men du må være forsiktig. Plastikken smelter fort. Bruk tynn spiss i så fall. *Kan ikke garantere at det går* 7258202[/snapback] Tviler litt på det selv egentlig... Kan man få kjøpt ny slik "kabel" Om ikke lik, men lignende ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Kan du markere på bildet hvor du må lodde? Er det på en kontakt går det nok helt greit, men inni kabelen er det nok verre med... Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Kan du markere på bildet hvor du må lodde? Er det på en kontakt går det nok helt greit, men inni kabelen er det nok verre med... 7258287[/snapback] Det er snakk om på selve kabelen ja.... Desverre Mvh, Erlend Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 kanskje det kan fikses med sånn fikse-varmetråder-i-bilvindu lakk? (electrical circuit paint repair kit) Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) kanskje det kan fikses med sånn fikse-varmetråder-i-bilvindu lakk?(electrical circuit paint repair kit) 7258377[/snapback] Kansje det ? Har googla litt men fant ikke noe. Edit : Nå fungerer ikke displayet heller Mvh, Erlend Endret 10. november 2006 av VolcomStone Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg kjøpte en slik kabel til en Kenwood-spiller, kostet ikke mange kronene (ca. 150 tror jeg det var). Clarion burde kunne levere tilsvarende. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg kjøpte en slik kabel til en Kenwood-spiller, kostet ikke mange kronene (ca. 150 tror jeg det var). Clarion burde kunne levere tilsvarende. 7258495[/snapback] Ja klart. Men det er en litt gammel spiller det er snakk om. Finnes ikke i noen butikker Edit : Skriveleif mvh, Erlend Endret 10. november 2006 av VolcomStone Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 De selger sånn ledende lakk på clas ohlson ihvertfall. Nå er websia dems nede så får ikke funent frem en link til deg Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 De selger sånn ledende lakk på clas ohlson ihvertfall. Nå er websia dems nede så får ikke funent frem en link til deg 7258572[/snapback] Takk ! Kan ta meg en tur innom på mandag jeg. Mvh, erlend Lenke til kommentar
rozon Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Tegn over den med en blyant. Grafitt leder strøm... Har ikke prøvd det selv, men tror kanskje det kan fungere. Kommer ann på bruddet. Ellers kan du bruke 'DIY' metoden. Finn deg et gammelt kretskort. Bruk en skalpell for å skjære ut kobberet du trenger. Rett bredde tenker jeg på da. Få på noe loddetinn på kobberet, akkurat nok til at du får sølvfargen... Bruk lisse for å fjerne overflødig tinn. Bruk så 'noe' til å varme kortet opp. Over 300 grader så løsner som regel 'limet' som limer kobberet til epoxy platen, og du kan ta av kobberet du trenger. Bruk skalpellen til å skrelle kabelen rett der bruddet er. Ikke skrap bort kobber/gull/etc, men ta bort nok plast til at du får en god kobling. Legg kobber biten din over bruddet. Touch den med loddebolten din. Ganske momentant som tinnet smelter, fjerner du bolten. Vips! Dekk til med epoxy lim for å sikre det mekanisk. (klemmer kan hindre at varmen sprer seg, samt å holde kobberet på plass til det er kjøt ned) Dette fungerer, men hvor heldig du er kommer ann på materialet i kabelen, ferdigheter, flaks og om brudd stedet er i bevegelse. Det blir stivt etter denne reperasjonen... :| Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Takker for svar Razoon Kan begynne med å sku opp spillere i første omgang. Skal skrive en liten mail til Clarion i først, for å spørre om de kan ha slike deler liggende på lager. Mvh, Erlend Lenke til kommentar
rozon Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Skal skrive en liten mail til Clarion i først, for å spørre om de kan ha slike deler liggende på lager. 7268254[/snapback] Sjekk også med Bleken. De selger det meste av rep. deler til sånt utstyr. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 du er på jakt etter en "1-leder" kabel hvis dere ikke har kommet fram til det enda, fåes på fleste småelektronikk foretningene. Om de ikke selger det har de det på rep verkstedet. Lenke til kommentar
Per-Ole Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 du er på jakt etter en "1-leder" kabel hvis dere ikke har kommet fram til det enda, fåes på fleste småelektronikk foretningene. Om de ikke selger det har de det på rep verkstedet. 7268320[/snapback] Det er nok ikke en enkelt enleder det er sankk om her nei, det er en flatkabel som du ser på bilde i første post. De går nok ikke ann å lodde uten å ødelgge de. Men hvis du er god til å lodde kan du jo lodde på en ledning i begge ender av kontakten mellom de polene det er brudd imellom. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 du er på jakt etter en "1-leder" kabel hvis dere ikke har kommet fram til det enda, fåes på fleste småelektronikk foretningene. Om de ikke selger det har de det på rep verkstedet. 7268320[/snapback] Det er nok ikke en enkelt enleder det er sankk om her nei, det er en flatkabel som du ser på bilde i første post. De går nok ikke ann å lodde uten å ødelgge de. Men hvis du er god til å lodde kan du jo lodde på en ledning i begge ender av kontakten mellom de polene det er brudd imellom. 7275356[/snapback] Det er ikke en 1-leder nei... Får jeg tak i en skikkelig flatkabel kan jeg bytte ut hele kabelen viss jeg kommer til der den er festet. Har sett litt på flatkabler hos Elfa.se . Hvilken kan være brukbar der ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Den som er brukbar er vel den med like mange ledere som er der fra før Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) du er på jakt etter en "1-leder" kabel hvis dere ikke har kommet fram til det enda, fåes på fleste småelektronikk foretningene. Om de ikke selger det har de det på rep verkstedet. 7268320[/snapback] Det er nok ikke en enkelt enleder det er sankk om her nei, det er en flatkabel som du ser på bilde i første post. De går nok ikke ann å lodde uten å ødelgge de. Men hvis du er god til å lodde kan du jo lodde på en ledning i begge ender av kontakten mellom de polene det er brudd imellom. 7275356[/snapback] Det er ikke en 1-leder nei... Får jeg tak i en skikkelig flatkabel kan jeg bytte ut hele kabelen viss jeg kommer til der den er festet. Har sett litt på flatkabler hos Elfa.se . Hvilken kan være brukbar der ? Mvh, Erlend 7276043[/snapback] Hvis det bare er en av 7-8-9?? kabler i flatkabelen som er gått av, så kan du jo bare gå utenom akkurat den lederen i flatkabelen ved å legge en tynn (kanskje flertrådet 1-leder?) kabel mellom begge loddepunktene der den ødelagte delen av kabelen er og lage en "jumper"? Du MÅ jo ikke bytte ut hele flatkabelen hvis bare 1 tråd er gått av? Eller er denne kabelen veldig synlig, slik at du vil la den se "pen" ut? Endret 22. november 2006 av Kagee Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) du er på jakt etter en "1-leder" kabel hvis dere ikke har kommet fram til det enda, fåes på fleste småelektronikk foretningene. Om de ikke selger det har de det på rep verkstedet. 7268320[/snapback] Det er nok ikke en enkelt enleder det er sankk om her nei, det er en flatkabel som du ser på bilde i første post. De går nok ikke ann å lodde uten å ødelgge de. Men hvis du er god til å lodde kan du jo lodde på en ledning i begge ender av kontakten mellom de polene det er brudd imellom. 7275356[/snapback] Det er ikke en 1-leder nei... Får jeg tak i en skikkelig flatkabel kan jeg bytte ut hele kabelen viss jeg kommer til der den er festet. Har sett litt på flatkabler hos Elfa.se . Hvilken kan være brukbar der ? Mvh, Erlend 7276043[/snapback] Hvis det bare er en av 7-8-9?? kabler i flatkabelen som er gått av, så kan du jo bare gå utenom akkurat den lederen i flatkabelen ved å legge en tynn (kanskje flertrådet 1-leder?) kabel mellom begge loddepunktene der den ødelagte delen av kabelen er og lage en "jumper"? Du MÅ jo ikke bytte ut hele flatkabelen hvis bare 1 tråd er gått av? Eller er denne kabelen veldig synlig, slik at du vil la den se "pen" ut? 7339420[/snapback] Jeg må ikkje bytte ut hele kabelen nei, og det må heller ikke se pent ut. Det hele er jo gjemt bak front panelet.Viss jeg gidder å bytte noe i det hele tatt, skifter jeg nok ut hele kabelen. Bytter jeg en eller to, vil det ikke gå lenge før resten går ågså. Jeg vet heller ikke hvilken av lederne som er gått av... Men det går selvfølgelig ann å finne ut. Mvh, Erlend Endret 22. november 2006 av VolcomStone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå