terjel Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg er på utkikk etter microanlegg/stereoanlegg/surround. Finnes det trådløse høytalere som fungerer bra til slike systemer? Jeg har hørt at det som har kommet av trådløst ikke fungerer særlig bra. Hvilke modeller er eventuelt å anbefalle? På forhånd takk for tips! Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det finnes ikke trådløse høyttalere på markedet den dag i dag desverre. Det finnes løsninger som kalles "trådløse," men de har akkurat like mange tråder som alle andre høyttalere. Altså 1 stk. Eneste forskjellen er at den tråden er en strømkabel istedet for en høyttalerkabel. Fordelen med dette er jo at du slipper strekke kabelen gjennom hele rommet, men det forutsetter jo selvsagt at du har en kontakt tilgjengelig til hver av høyttalerne. Ellers så har du rett i at finnes mange dårlig trådløse løsniger på markedet. Mange plages av støy og dårlig forbindelse. Noen derimot har fått dette til. Bose sin trådløse link fungerer utmerket, så det kan jeg trygt anbefale. Da har du en liten boks som du kobler til strømnettet ved bakveggen og fra denne boksen går det to kabler til bakhøyttalerne. Men det koster jo selvsagt litt. 22000,- for Lifestyle 18 III, + et par tusen for trådløs linken. Men til gjengjeld så får du jo et meget bra anlegg da... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Trådløse høyttalere trenger en integrert forsterker inni høyttaleren (aktiv høyttaler), trådløs mottakerutstyr og en strømledning som kobles til en vanlig stikkontakt. Hvor mer praktisk en slik løsning er versus de vanlige løsningene med signalkabel må man nesten bedømme selv. Jeg synes ikke en slik trådløs løsning hadde vært noe spesielt praktisk, også vil jeg tro et slikt system er mye dyrere i forhold til lyden man får om man hadde valgt et tilsvarende dyrt anlegg med vanlige signalkabler Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvis du skal ha noe som ikke er så alt for dyrt,så kanskje dette settet er noe for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå