axelaxel Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Hei! har funnet riktig driver for at windows skal kunne finne S-ATA disken min, men driveren er på 33MB, altså for stor for en diskett. Er det mulig for windows installasjonen å ta inn disse driverne fra en CD eller lignende ? Hovedkortet mitt er Asus A7N8X-E Deluxe og HDD min er en Maxtor 6Y200M0 Edit: totalendret post, kom et nytt problem Endret 10. november 2006 av axelaxel Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 A7N8X-E Deluxe Og velg IDE. Om du har xp, velger du "WinXP" har du win2000 velger du Win2K. osv.. Lenke til kommentar
axelaxel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 perfekt, takker og bukker Lenke til kommentar
axelaxel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 ops dukket opp et nytt problem, disse driverne er på en størrelse av 33MB og får da ikke plass på noe diskett :/ Har brent mappen med filene ut på CD, men får da lite respons når windows install ber meg sette disk inn i A:(floppy disken min) er det mulig å få windows til å lete på CD driven min istedetfor A: ? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har hovedkort fra ASUS òg, og lurer litt på hvor du fant disse SATA driverne? Jeg finner nemlig ikke min nye HDD. Lenke til kommentar
axelaxel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 A7N8X-E Deluxe Og velg IDE. Om du har xp, velger du "WinXP"har du win2000 velger du Win2K. osv.. 7257517[/snapback] her fant jeg de som galaxee viste meg fint til Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) er det mulig å få windows til å lete på CD driven min istedetfor A: ?Nei, men du kan lage en XP-CD med driveren ferdig "innbakt" med nLite. Kan gjøre mye annet fint også. Endret 10. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
axelaxel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 er det mulig å få windows til å lete på CD driven min istedetfor A: ?Nei, men du kan lage en XP-CD med driveren ferdig "innbakt" med nLite. Kan gjøre mye annet fint også. 7260356[/snapback] flotte greier! fikk laget meg en fin ISO med drivere på samme CD. Problemet nå er at ISOen ble på 727MB, har bare CDer på 700, er det mulig å lage en bootable DVD ? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du kan jo fjerne masse i nLite så du får CD'n under 700. Fjerne modem-drivere, Spill etc. Min XP-CD er på rundt 250MB, og jeg savner ikke noe av det jeg fjernet . Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) ...eller du kan kopiere de 8 filene i mappa "Silicon_SATA1.0.50" - ikke mappene "GUI" og "Linux" til en diskett. Det er alt du trenger for en installasjon av Windows XP (F6 under installasjon). Tilsammen ca 270kB, som går fin-fint inn på en diskett. Legg disse på rota av disketten (ikke i noen mappe), og XP er happy. |2mmy| Endret 10. november 2006 av 2mmy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå