Gå til innhold

objektiv til sportsbilder (Canon 350D)

Anbefalte innlegg

Har et EOS 350D, og trenger et objektiv for å kunne ta sportsbilder av ungene (fotball, ishockey, innebandy etc). Siden jeg har det billigste SLR kameraet, er det ikke dyrt, proft utstyr jeg er på utkikk etter. ;)

Foretrekker nok orginalobjektiver...

Lurer litt på Canon EF 70-300 f4-5.6 IS USM. Er dette et godt objektiv til mitt bruksområde? Er det bedre enn Canon EF 75-300 4.0-5.6 III USM som bare koster halvparten? Eller Canon EF 90-300 f.4,5-5,6 som er vanvittig billig?

Bruker stort sett stativ til denne typen fotografering...trenger jeg IS da? Hvor viktig er USM? Og er det andre objektiver som egner seg bedre i denne prisklassen (objektiver i titusenkronersklassen er alt for dyre!)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

je overså det var indendørs. så skal blænden op på f1,4-2,8 for at få lys nok til at fryse bevægelser.

Disse er taget med 50 mm f1,8 fra kanten af banen med lidt beskæring efterfølgende.

Det optimale ville nok være 70-200 f2,8 men den er temmelig dyr. Sigma laver en som måske kan findes brugt for 5-6000.

Men såfremt du kan komme helt frem til kanten af banen, så laver Tamron en 28-75 f2,8 som godt nok ikke har USM, men den er lysstærk og skarp.

Canon laver også en fast 85 mm f1,8 som nok er indenfor dit budget.

Lenke til kommentar
Om du skal ta bilder inne i hall bør du ha optikk som er bedre lysfølsomhet enn de du nevner her, men de koster betydlig mere også.

Eller han må gå for et greit fast-objektiv... 100mm f/2 kan være et alternativ, evt. 85mm f/1.8 som nevnt. Sigma har sin 50-150 f/2.8 som kan være et fint alternativ, dersom det er greit med 3. partsoptikk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...