Zafar Iqbal Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Noen som vet om dette ligger i css? Det at når du scroller på siden så ligger bg bildet stille ikke beveger seg sammen med siden når man scroller. Se på bg på www.break.com Noen som vet hvordan det er gjrot eventuelt har koden:) Endret 10. november 2006 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Håper du bare spør fordi du er nysjerrig, for det ser ikke noe bra ut. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Kan vi få link? EDIT: Har ikke skikket på koden, men du kan gjøre dette. background: url('images/bg.png') fixed; Endret 10. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) For at bakgrunnen skal stå i ro, bruk følgende css kode background: #333 url(bakgrunnsbilde.gif) repeat-x; background-attachment:fixed; Endret 10. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) For at bakgrunnen skal stå i ro, bruk følgende css kode background: #333 url(bakgrunnsbilde.gif) repeat-x; background-attachment:fixed; 7257376[/snapback] Hmm. Du får arestere meg hvis jeg sier feil. Men repeat-x er for å ikke reptere bildet, men vil ikke det si at hvis siden er lang så får du et tomt felt under der bg`en slutter? Alle det jeg har lagd her? http://www.e-huset.no/treningssenter/index.php Endret 10. november 2006 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Det blir slik som du viser på break.com, bruker det selv på hjemmesiden min. BTW, er denne som er den viktige: background-attachment:fixed; Det over er bare for å vise hvordan den skal stå. Endret 10. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Det blir slik som du viser på break.com, bruker det selv på hjemmesiden min. BTW, er denne som er den viktige: background-attachment:fixed; Det over er bare for å vise hvordan den skal stå. 7257739[/snapback] Genialt da skal jeg teste det i kveld. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Tror repeat-x betyr at bildet bare skal repetere seg på x-aksen. dvs bortover. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Tror repeat-x betyr at bildet bare skal repetere seg på x-aksen. dvs bortover. 7262658[/snapback] Riktig. I tillegg kan man bruke verdiene: no-repeat repeat-x repeat-y repeat Endret 11. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Tror repeat-x betyr at bildet bare skal repetere seg på x-aksen. dvs bortover. 7262658[/snapback] Riktig. I tillegg kan man bruke verdiene: no-repeat repeat-x repeat-y repeat 7264107[/snapback] Funka veldig bra det. Tusen takk for tipsene:) Forløpig ser det ikke fnit ut da www.zafariqbal.net Men skal lage noen ordentlig fine etterhvert:) Har en bf bakgrunn og hvis dere trykker på toppen. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 et lite spm til. Går det an og låse og lage noe som gjør at det ikke ser så teit ut når du skalere nettleser vindu fra høyre mot venstre. Altså når ie bildet ikke er maximert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå