abene Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Microsoft har lansert programmet Photosynth, som kan gjøre om todimensjonale bilder til tredimensjonale. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) ai ai ai, nice. noe slikt kan bli morsomt... gjetter jeg feil om jeg sier at dette muligens kan gjøre level design en mye lettere jobb for spillutviklere? Endret 10. november 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Xmotololo Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Har prøvd det litt. Ser mer ut som en 3D verden av bilder (i et album). Om dette kan benyttes i 3D grafikk og eventuelt spillutvikling er jeg usikker på. Hadde vært fett med et program som lager 3D model ut av et foto. Sparer jo litt arbeid da, og kan eventuelt "pynte" litt på 3D modellen i etterkant Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) ok, det var noe slikt jeg tenkte på evt. jaja, drømmen om å digitalisere hele stavanger til ett stort BF2 map får vente litt til Endret 10. november 2006 av MrLee Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 wtf. må man ikek ha 3d skjerm eller 3d bilder for å kunne se dette med øyene? Lenke til kommentar
Peat Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 wtf. må man ikek ha 3d skjerm eller 3d bilder for å kunne se dette med øyene? 7257612[/snapback] Nei, du har nok missforstått litt... Det blir seende ut som på 3D-spill, sånn at du kan gå rundt og se objektene på bildet fra ulike vinkler. Er ikke snakk om at det du tok bilde av kommer ut av skjermen. -P Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 wtf. må man ikek ha 3d skjerm eller 3d bilder for å kunne se dette med øyene? 7257612[/snapback] Nei, du kan da se 3D-grafikk på pcen for eksempel i spill uten problem. Men hvordan teknikken som gjør det om vil være i praksis, er jeg mer spent på. For det blir snakk om hvordan pcen skal tolke bildet, og dermed blir det stor mulighet for feil. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg mener det var noe demofilm av dette i sommer eller noe. Det blir ikke akkurat 3D som i spill, men en utrolig tøff 3D-aktig effekt. Typisk oversiktsbilde hvor man 'sømløst' zoomer inn på bygningsdetaljer osv Tror programmet krever MYE bilder for å få til noe skikkelig tøfft, men potensialet er enormt. Edit: Web Browser: IE6 or IE7; we hope to support other browsers in the future. Støtter de ikke sin egen nye IE engang? Endret 10. november 2006 av Mozze Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tragisk at de tvinger folk til å bruke IE6, IE7 og Active X. Jeg ser ingen grunn til at denne begrensningen skal være der om den ikke er lagt inn med vilje for å gjøre folk mer hekta på MS sin egen programvare. At det bare er laget en versjon for Windows er jo vanlig taktikk. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Sjekk ut techvideo http://labs.live.com/photosynth/videodemo.html Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Photosynth er IKKE sluppet. Dette er bare en tech preview, som i følge MS kommer før beta. Den endelige versjonen vil være et standalone-program. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Sjekk ut techvideo http://labs.live.com/photosynth/videodemo.html 7258017[/snapback] Det var en del "fancy" effekter på filmen. Men skal tro hvor mye arbeid som ligger i å koble sammen alle bildene? Uansett svært irritérende at videoen må "buffering" hvert fjerde sekund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Bruk IE6 eller 7 og gå hit: http://labs.live.com/photosynth/view.html?...arco/index1.sxs Lenke til kommentar
Duality Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Eller bare laste ned ønsket video om det buffrer? Lenke til kommentar
G Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Er det sikkert at dette "Vista"-klare skjermkortet ikke behøver DirectX 10 støtte? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Dette må testet ut. Er spennende med slike nye features. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det eneste som gjenstår å se er hvorvidt dette kommer til å koste skjorta eller blir fritt nedlastbart (på lovlig vis). Jeg vil tro denne teknologien sikkert har kosta litt å utvikla og MS har ikke for vane og dele ut kule ting gratis.. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Dette er da aldeles ikke noe nytt. 3dsom.com har drevet med dette i lang tid allerede.... Typisk Microsoft å plagiere andre! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Veldig kul teknologi om man kan tenke seg noe lignende litt frem i tid. Man kan jo potensielt lage en veldig nøyaktig 3D-modell av nær sagt hele verden med denne her, hvis alle legger inn bildene sine i en fellesdatabase (internett, hvis det utvikler seg i rett retning). Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er jo klart at denne type teknologi kommer til å gjøre seg gjeldende i dataspill etterhvert... Med tiden kommer det til å bli slik at man enkelt kan lage en egen "Oslo City" level i et spill ved å ta bilder rundt om i byen. Spillverdenen blir bare mer og mer sofistikert, og det er først når vi kan lage levels ved å bare ta bilder av det vi vil ha som textures og grafikk at vi begynner å nærme oss det vi kan kalle naturtro etterligninger av den virkelige verden. Mitt tips er at dataspill og legevitenskap kommer til å ha mer og mer med hverandre å gjøre. Om 50-100 år sitter vi ikke lenger med tastatur og mus eller andre kontrollere når vi gamer. Vi sitter i en lenestol med TV-briller og sensorer, som registrerer alle nerveimpulser vi generer, montert på hjernen. I stedet for at impulsene sendes ut i kroppen vår fanges de opp av sensorene, og blir videre analysert av datamaskinen. Har jeg f. eks. lyst til å bevege mitt høyrebein et skritt forover skjer dette kun i spillet, og ikke i den virkelige verden. Kanskje vil jeg ta meg en tur på shoppingsenteret jeg akkurat hadde vært ute å tatt bilder av. Kanskje jeg vil ta en nærmere titt på den fete skjorta som hang i butikkvinduet før jeg bestemmer meg for å kjøpe den ... - lenieNt.F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå