Gå til innhold

Bytte av mobil hos forhandler


kalinho

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte for noen uker tilbake en ny SE K610i fra utenabonnement.no. Jeg fikk mobilen levert raskt men når jeg prøvde å skru på mobilen så fungerte den ikke. Jeg hadde den til lading i mange timer men fortsatt slo ikke telefonen seg på. Jeg tok den til en forhandler får å prøve et annet batteri som var fullt ladet og heller ikke da fungerte den. Derfor ble jeg fortalt av u/abonnement.no at jeg skulle sende mobilen til dem eller direkte til reperasjon hos Zodiac. jeg bestemte meg for å sende den via dem slik at jeg ikke skulle bli sittende igjen med noe regning etc. Etter å ha mast litt på e-post om u/abonnement hadde motatt mobilen, så sa de at de hadde det og at den hadde blitt sendt til reperasjon.

 

Det går en uke og jeg ringer Zodiac får å høre om de har fått den reparert. De sier da at de ikke finner en mobil i hverken mitt navn eller u/abonnement sitt firma navn (virtual management shop), det er lettere hvis de har Imei nr sier de. Da sender jeg en e-post til u/abonnement.no og spør etter Imei nr på mobilen som gikk til reperasjon. Plutselig får jeg svar at mobilen ikke er sendt til reperasjon fordi de har vært borti dette problemet med andre som har kjøpt mobilen. Javel, tenker jeg, veldig rart at jeg ikke har blitt fortalt om dette, han sier de skal sende en ny mobil. Men da spør jeg heller om jeg kan bytte min bestilling av K610i til Samsung D900, fordi jeg hadde funnet ut at jeg heller ville ha denne mobilen (og at jeg selvfølgelig betaler mellom legget). Jeg fikk svar at det kunne være vanskelig men at de skulle gjøre sitt beste.

 

Spørsmålet mitt er da, hvilket valg har jeg om de ikke er villige til å gjøre dette? Ser liksom ikke problemet ettersom det bare blir mer penger på dem å tjene. Har jeg rett til å heve kjøpet hvis de ikke vil bytte. Har jo vært mye dritt med kjøpet av denne mobilen

 

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den utvides til 3 mnd dersom du ikke har fått tilsendt angreskjema på "skiftlig varig medium kunden råder over". Så vidt jeg vet sender utenabonnement alltid med angrerettskjema.

 

Dersom fristen for angrerett har gått ut har du ikke rett til å kreve en annen modell.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Ser liksom ikke problemet ettersom det bare blir mer penger på dem å tjene.

 

Noen som kan hjelpe meg??

7257210[/snapback]

Det er ikke så enkelt, fordi forskjellige varer har forskjellig prosentvis inntjening. Hvis f.eks. den mobilen du kjøpte i utgangspunktet er en vare de tjener masse penger på å selge og den du vil bytte til er en tapsvare, skjønner jeg godt at de ikke ønsker at du bytter. På den annen side burde du fått ny mobil med en gang, hvis det er slik at den aldri har fungert.

Lenke til kommentar

Ok, er med på den tankegangen. Men nei, de har vært kjipe med kundeservicen, og nei det fulgte ikke med noe angrefrist skjema. Fyren jeg prata med på utenabonnement.no sa han skulle gjøre sitt beste for å ordne det slik at jeg kunne bytte. Så jeg krysser fingrene. Tingen er jo at de sa at de hadde levert den inn til reperasjon hos zodiac, men det hadde de altså ikke gjort. Og det sa de ikke før jeg spurte dem om imei nr, fordi jeg skulle sjekke hvordan mobilen lå ann hos Zodiac. Virker veldig mistenksomt spør du meg. De forteller meg ikke en dritt om hva som skjer uten at jeg må dra det ut av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...