trondis23 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg har et ADSL-modem/ruter med fire utganger. Jeg har et trådløst accesspunkt koblet til en av utgangene. Den andre utgangen er koblet til en fastlinje som går opp til loftet. Den tredje går til IP-telefon. På loftet har jeg en desktop-PC koblet til fastlinja. På stua har jeg en bærbar PC som er koblet på trådløst, og i tillegg har jeg en lomme-PC. Alt fungerer fint, bortsett fra at trådløsdekningen på loftet er litt ustabil. Dessuten ønsker jeg meg muligheten for å sette inn en nettverksharddisk på loftet. Det har jeg tenkt å gjøre noe med. Jeg har i tillegg til accesspunktet en trådløs ruter. Den har fire utganger. Jeg tenkte å sette inn denne på loftet og koble PC og nettverksharddisk videre fra denne. Da skulle også dekningen for trådløs på loftet være i boks. Spørsmålet er hvordan jeg skal sette opp ruteren. Jeg ønsker å kunne bevege meg fritt rundt i huset med lomme-PCen, uten at den mister forbindelsen eller må koble seg opp til et nytt nett. (Jeg hører på trådløs radio eller musikk som streames fra lofts-PCen.) Både accesspunktet og ruteren er fra Dlink, henholdsvis DWL-2100AP og DI624. med hilsen Trondis Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg har et ADSL-modem/ruter med fire utganger. Jeg har et trådløst accesspunkt koblet til en av utgangene. Den andre utgangen er koblet til en fastlinje som går opp til loftet. Den tredje går til IP-telefon. På loftet har jeg en desktop-PC koblet til fastlinja. På stua har jeg en bærbar PC som er koblet på trådløst, og i tillegg har jeg en lomme-PC. Alt fungerer fint, bortsett fra at trådløsdekningen på loftet er litt ustabil. Dessuten ønsker jeg meg muligheten for å sette inn en nettverksharddisk på loftet. Det har jeg tenkt å gjøre noe med. Jeg har i tillegg til accesspunktet en trådløs ruter. Den har fire utganger. Jeg tenkte å sette inn denne på loftet og koble PC og nettverksharddisk videre fra denne. Da skulle også dekningen for trådløs på loftet være i boks. Spørsmålet er hvordan jeg skal sette opp ruteren. Jeg ønsker å kunne bevege meg fritt rundt i huset med lomme-PCen, uten at den mister forbindelsen eller må koble seg opp til et nytt nett. (Jeg hører på trådløs radio eller musikk som streames fra lofts-PCen.) Både accesspunktet og ruteren er fra Dlink, henholdsvis DWL-2100AP og DI624. sett asccespuket ditt et setd huset. og router din et annet setd og sett de opp med mot hverandre WDS modus .. adde mac adressen til hverandre sette opp som en nettverksbru bru.. hvis singale er dårlig i huset. vurder en ny annte? eller bytte til en WRT54GL router og sette den opp med linux FW og da vil du får meget stabil og bra router som gir deg mye bedre dekking en dlikene dinne. med hilsen Trondis 7256780[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå