Harryhoover Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei Jeg har akkurat fått en IBM Thinkpad TP60 på jobben. I mitt firma så brukes fremdeles Windows 2000 og det er ingen vei utenom dette. Jeg får bare opp en graf for "CPU Usage History" i Task manageren (CTRL-Alt-Delete), er dette rett med en dobbeltkjerne CPU ? Dette skulle være en grei maskin og den har 2Gb RAM men det føles ikke slik... CPU : T2500 @ 2.00GHz Har noen tips til hva som skjer her ? Kjører den kun en CPU eller er det bare at CPU#2 ikke er synlig i "CPU Usage History" grafen ? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvis taskmanager kun viser en graf, kjører Windows med single-core HAL, og utnytter dermed ikke 2 kjerner. Du kan enten reinstallere Windows slik at den oppdager begge kjernene under installasjonen og legger inn riktig HAL, eller installere multi-core HAL selv (er ikke sikker på hvordan det gjøres, og hvor man eventuelt finner den for W2K). Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Jeg fant løsningen :-) Vårt firma benytter en standard installasjon (image) for alle PC'er for at de skal være like. De har enda ikke laget ett slikt image for dual core cpu så jeg fikk cpu drivere beregnet på single core cpu. Løsningen ble å installere ny driver for "ACPI Multiprocessor PC". Dette gjorde jeg via Device Manageren og valgte "Windows Update" som kilde. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg fant løsningen :-) Vårt firma benytter en standard installasjon (image) for alle PC'er for at de skal være like. De har enda ikke laget ett slikt image for dual core cpu så jeg fikk cpu drivere beregnet på single core cpu. Løsningen ble å installere ny driver for "ACPI Multiprocessor PC". Dette gjorde jeg via Device Manageren og valgte "Windows Update" som kilde. 7257505[/snapback] Flottings Du merket litt ytelsesforbedring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå