Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hvorfor vil sosialistene ha inn flere innvandrere

 

Mulige motivasjoner jeg kommer på i øyeblikket:

 

*Naivt og godtroende ønske om å hjelpe andre

*Flere sosialistiske velgere

*Ønske om å gjøre nordmenn mindre isolasjonistiske/bygge ned den norske kulturen og erstatte den med en mer global mini-FN profil

7283509[/snapback]

 

Den første kan kanskje være slik som du beskrev den pluss omtanke, raushet og ærlighet. Tilsammen blir den ikke så verst.

 

Den andre velger jeg å :!: av :p

 

Den tredje er jo bare positiv så den får du full :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor vil sosialistene ha inn flere innvandrere

 

Mulige motivasjoner jeg kommer på i øyeblikket:

 

*Naivt og godtroende ønske om å hjelpe andre

*Flere sosialistiske velgere

*Ønske om å gjøre nordmenn mindre isolasjonistiske/bygge ned den norske kulturen og erstatte den med en mer global mini-FN profil

7283509[/snapback]

 

Den første kan kanskje være slik som du beskrev den pluss omtanke, raushet og ærlighet. Tilsammen blir den ikke så verst.

 

Den andre velger jeg å :!: av :p

 

Den tredje er jo bare positiv så den får du full :thumbup:

7283555[/snapback]

Hehe! Var dette eksempelet du lært i kurset "Hvordan-ufarlig-gjør-andres-argumenter"? :D

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvordan dummiene kan sitte og hevde at vi trenger arbeidsinnvandrere... det er rett og slett politisk spin skapt for egen vinnings skyld. Liberalistene fordi de vil presse ned lønninger og berike seg selv, og sosialistene fordi de vil ha inn flere innvandrere.

Hvorfor svartmale om og om igjen, når det i tillegg ikke er sant? Hva med å gjøre litt research for å finne fakta?

 

Sysselsettingsveksten blant innvandrere setter ny rekord og innvandrerne får arbeid i det private næringsliv. Det viser tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB). - Gledelig, sier NHOs Siri Røine.

 

http://www.nho.no/Nyhetsarkiv/article17091.html

 

Den betydelige økningen i antall sysselsatte med ikke-vestlig bakgrunn de siste femten årene gjør det nærliggende å spørre om det faktisk er tilfelle at integreringspolitikken har slått feil, som man ofte får inntrykk av fra det offentlige ordskiftet, eller om vi faktisk tar gode steg i riktig retning.

 

http://www.nho.no/article17499.html?Corepu...7f2279a0e3cff82

 

Man vil aldri oppnå 100% sysselsettning, i likhet med at det er det ikke blandt etniske nordmenn heller. Tatt i betraktning evt. svakheter helse og utdannelsenivået til forskjellige innvandrergrupper, så er dette positive tall som gjengis av NHO.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvordan dummiene kan sitte og hevde at vi trenger arbeidsinnvandrere... det er rett og slett politisk spin skapt for egen vinnings skyld. Liberalistene fordi de vil presse ned lønninger og berike seg selv, og sosialistene fordi de vil ha inn flere innvandrere.

Hvorfor svartmale om og om igjen, når det i tillegg ikke er sant? Hva med å gjøre litt research for å finne fakta?

 

Sysselsettingsveksten blant innvandrere setter ny rekord og innvandrerne får arbeid i det private næringsliv. Det viser tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB). - Gledelig, sier NHOs Siri Røine.

 

http://www.nho.no/Nyhetsarkiv/article17091.html

 

Den betydelige økningen i antall sysselsatte med ikke-vestlig bakgrunn de siste femten årene gjør det nærliggende å spørre om det faktisk er tilfelle at integreringspolitikken har slått feil, som man ofte får inntrykk av fra det offentlige ordskiftet, eller om vi faktisk tar gode steg i riktig retning.

 

http://www.nho.no/article17499.html?Corepu...7f2279a0e3cff82

 

Man vil aldri oppnå 100% sysselsettning, i likhet med at det er det ikke blandt etniske nordmenn heller. Tatt i betraktning evt. svakheter helse og utdannelsenivået til forskjellige innvandrergrupper, så er dette positive tall som gjengis av NHO.

7283602[/snapback]

 

Lav yrkesaktivitet blant innvandrere kan føre til enorme kostnader for Norge de neste tiår. Integreringspolitikken må legges om for å unngå alvorlige nasjonaløkonomiske problemer, mener NHO.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1348280.ece

Lenke til kommentar
Dette kan kanskje virke relevant om man ikke gidder å se den større sammenhengen, slik som at de norske ghettoene i Spania (så vidt meg bekjent) ikke utgjør noe samfunnsproblem der nede (sett fra spanjolene sin side).

7283336[/snapback]

 

Tolket du den første bolken sånn?

Utgjør gettofiseringen i Norge noen fare, eller problem for "oss andre"?

7283349[/snapback]

Den første bolken tolker jeg som et generelt problem, på linje med det generelle problemet vi har i Norge. Jeg tolker det til å ikke gjelde nordmenn, slikk invvandringsproblemet i Norge ikke gjelder svensker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette kan kanskje virke relevant om man ikke gidder å se den større sammenhengen, slik som at de norske ghettoene i Spania (så vidt meg bekjent) ikke utgjør noe samfunnsproblem der nede (sett fra spanjolene sin side).

7283336[/snapback]

 

Tolket du den første bolken sånn?

Utgjør gettofiseringen i Norge noen fare, eller problem for "oss andre"?

7283349[/snapback]

Den første bolken tolker jeg som et generelt problem, på linje med det generelle problemet vi har i Norge. Jeg tolker det til å ikke gjelde nordmenn, slikk invvandringsproblemet i Norge ikke gjelder svensker.

7283691[/snapback]

 

Javel, men nå hadde jeg et innspill ang. gettofisering, og "plagene" ved denne. Er innvandring et problem, og ikke gettofisering?

Lenke til kommentar
MATH FOR DUMMIES:

 

Det tar tre gjennomsnittlige inntekter for å dekke èn trygdet. (hvertfall en påstand mange sikkert kjenner igjen og som gjentas i media til stadighet)

 

Nær halvparten av innvandrerne i norge er utenfor arbeidslivet i en eller annen form.

 

De såkalte arbeidsinnvandrerne bidrar dermed med negativ -1 jobb per 3 personer. Og det er faktisk en mye større byrde enn det høres ut. For uten inntekt kan ikke noe annet fungere. Det tar med andre ord 3 stykk for å få det til å gå i null. For å få norges 350.000 ikkevestlige innvandrerbefolkning til å gå i null må det over 100.000 etnisk norske borgere til. (og da regner vi befolkningen som lik, og ikke med at de også har masse unger osv.)

7283434[/snapback]

En dummy svarer: (Med god hjelp av SSB):

 

Dummy? Jeg? Ja kanskje det. Men det om det. La oss se på de faktiske tallene, og bruke din dummy-formel på dem:

 

Norge har ikke 350 000 ikke-vestlige innvandrere. Vi har 365000 til sammen, men av de er 53 000 fra Norden, 37 000 fra Vest-Europa og 8 000 fra Nordamerika. Altså er 267 000 av dem ikke-vestlige. (SSB)

 

De 267 000 inkluderer barn, voksne og pensjonister, altså fra 0-100 år. Altså folk som ikke jobber uansett. Akkurat som med nordmenn. Har de flere barn? Kanskje, men det er ikke nødvendigvis lik en ekstra belastning for samfunnet så lenge de klarer å fø på dem selv.

 

Du sier at: "Nær halvparten av innvandrerne i norge er utenfor arbeidslivet i en eller annen form."

 

Det er ikke unikt for innvandrerne. Ser vi på befolkningen som helhet finner vi at det er ca 2,3 av snaut 4,6 millioner mennesker som er sysselsatt (altså er i jobb eller på arbeidsmarkedstiltak.) (SSB)

 

Vi må derfor gå ut fra at det her er snakk om de som er i arbeidsfør alder og ikke går på skole eller lignende. Det finner vi av sysselsettingsstatistikken.

 

Ser vi på innvandrerbefolkningen var det på slutten fjoråret en jevn økning i sysselsettingen, slik at de nå ligger på 57,5%. Dette målt mot 69% i befolkningen som helhet. Det er interessant å merke seg at for 4 år siden var tallene 51% og 60%. Altså er sysselsettingen blant innvandrere idag nesten like høy som for hele befolkningen i 2002. (SSB)

 

Ser vi på de ulike nasjonalitetene ser vi ett typisk trekk: De landene med høy sysselsetting er de hvor begge kjønn er i arbeid. Latinamerikanske innvandrere har høyere sysselsettingsprosent enn gjennomsnittet for befolkningen. De landene som trekker ned er de hvor kvinnene er hjemmeværende.

 

Og da blir spørsmålet om disse hjemmeværende kvinnene belaster flertallet på noen måte. Hvis mannen er i arbeid og er i stand til å forsørge henne er ikke en hjemmeværende kone noen belastning for samfunnet, selv om hun slår ut på sysselsettings-statistikken. Om min kone hadde valgt å være hjemme (ikke at hun hadde villet), hadde det ikke automatisk vært noen utgift for samfunnet så lenge jeg kunne dekke våre utgifter.

 

Så for å finne belastningen må vi se på dem som faktisk mottar støtte av et eller annet slag. Det finner vi i statistikker over arbeidsledige og stønadsmottagere (sosialhjelp):

 

Den registrerte ledigheten blandt innvandrere er nå nede i 7,3%, litt mer for ikke-vestlige innvandrere, så det er snakk om ca 12 000 personer. (SSB) Videre er det 25 000 ikke-vestlige innvandrere som mottar sosialhjelp. (SSB)

 

Altså er det snakk om rundt 35 000 mennsker av ikke-vestlig bakgrunn som ikke forsørger seg selv. I og med at det er rundt 125 000 av dem som er i jobb, altså 3,5:1 kan denne matematiske dummy ikke skjønne annet enn at innvandrerne glatt klarer å holde "nullen" selv, uten at etnisk norske nordmenn fra Norge trenger å bekymre seg over det. Og de utgjør uansett bare en drøy prosent (1,5%) av den arbeidsføre befolkningen totalt, så vi går neppe skoa av oss for å holde dem i live.

 

Geir :)

 

Edit: La til en link som hadde falt ut.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Den betydelige økningen i antall sysselsatte med ikke-vestlig bakgrunn de siste femten årene gjør det nærliggende å spørre om det faktisk er tilfelle at integreringspolitikken har slått feil, som man ofte får inntrykk av fra det offentlige ordskiftet, eller om vi faktisk tar gode steg i riktig retning.

 

"55 prosent av sosialhjelpen i Oslo kommune går til innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn. Mens befolkningen forøvrig får stadig mindre sosialhjelp, har andelen innvandrere som mottar slik støtte økt kraftig de siste årene. De oppsiktsvekkende tallene blir i dag offentliggjort i tidsskriftet Oslo-Speilet." 
:whistle:  http://oslopuls.no/nyheter/article1354613.ece

 

 

Samme gruppe utgjør 23% av befolkningen i Oslo.

 

Aften skrev fredag at over halvparten av sosialhjelpsmottagerne i Oslo er ikke-vestlige innvandrere. Integreringsforsker Tormod Øia ved Norsk institutt for velferd og aldring, NOVA, tror det vil bli langt større skiller mellom innvandrerbefolkningen og befolkningen forøvrig i årene som kommer.

 

Han viser til at den sterke veksten i innvandrerbefolkningen kun skjer i noen bydeler, og frykter en utvikling som den man har hatt i land som England, Tyskland og Frankrike - med høy konsentrasjon av innvandere i fattige drabantbyer.

 

- Man vil helt klart få en tydeligere segregering av Oslo som by. Det blir en tydeligere klassedeling av samfunnet, det er bare å se på boligprisene for hver bydel, så kan man sammenligne med innslaget av innvandrere i hver bydel, sier Øia.

http://oslopuls.no/nyheter/article1357381.ece

 

Per SSB har mange bydeler allerede over 30% ikke vestlige innvandrere. Ghetto here we come!

 

Når Ali blir din nabo

Det er ikke bare vond vilje når noen blir skeptiske til innvandrere som leietakere.

 

http://www.honestthinking.org/no/pub06/KK....abo.Signert.htm

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
"55 prosent av sosialhjelpen i Oslo kommune går til innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn. Mens befolkningen forøvrig får stadig mindre sosialhjelp, har andelen innvandrere som mottar slik støtte økt kraftig de siste årene. De oppsiktsvekkende tallene blir i dag offentliggjort i tidsskriftet Oslo-Speilet." 
:whistle:  http://oslopuls.no/nyheter/article1354613.ece

Samme gruppe utgjør 23% av befolkningen i Oslo.

7284413[/snapback]

55% av hvor mange mennesker? Det er 20 000 mennesker som mottar sosialhjelp i Oslo. Det urgjør bare 3,6% av befolkningen i byen. (SSB) Av dem er altså 11 000 innvandrere. Andelen ikke vestlige innvandrere i Oslo er 18,9% Det betyr at 10% mottar sosialstønad.

 

Det er mye, men vi må ta med i betraktningen at økningen i stor grad skyldes asylsøkere. Vi vet at den somaliske befolkningen i Norge har økt med ca. 8000 personer de siste 5 årene, 1240 kom hit bare i fjor, og vi vet at så godt som ingen av dem får jobb, enten de vil eller ikke. Hvordan vi skal behandle flyktninger i et fremmed land er et interessant dillemma, men ikke nødvendigvis noe argument mot innvandring som fenomen.

 

Men faktum er at antallet sosialhjelpsmottagere i samfunnet som helhet har hatt en betydelig nedgang, fra 40 pr. tusen for 12-15 år siden til 30 pr. tusen de siste årene, og dette nivået har vært stabilt de siste 7 årene. (SSB)

 

Så kan vi se på innvandrerbefolkningens andel av mottagerne: Da ser vi at andelen er synkende med synkende alder:

20-24%: 21

25-29%: 24

30-39%: 27

40-49%: 28

50-59%: 24

60-66%: 33

67-xx%: 54

Om noe ser vi altså at yngre innvandrere har relativt mindre sannsynlighet enn eldre til å være sosialhjelpsmottagere. Det tyder ikke på at de representeter noen "tikkende bombe", tvert om.

 

thumb-2006-08-17-01.pngthumb-2006-08-17-02.png

 

Edit: Vi ser igjen i grafen til venstre at andelen sosialklienter er stabil i mange år etter å vært sterkt synkende siden 90-tallet. At den øker for en allerede belastet gruppe som også øker i antall relativt til resten av befolkningen i Oslo er hverken rart eller alarmerende i seg selv. Grafen til høyre viser oss at "rekrutteringen" sosialhjelp (den nedre kurven) holder seg stabil. Tilveksten er altså ikke økende for samfunnet som helhet, til tross for at innvandrerbefolkningens andel av folketallet faktisk er det

 

Geir :)

 

Edit: Hadde falt ut noen linjer under klipp og lim.

Lenke til kommentar

Den første kan kanskje være slik som du beskrev den pluss omtanke, raushet og ærlighet. Tilsammen blir den ikke så verst.

 

Ikke så verst dersom utgangspunktet er å være julenisse nei... men effekten på både innvandrer og fastboende er svært ødeleggende.

 

Den andre velger jeg å av

 

83% av ikke-vestlige innvandrere stemmer rødt.

 

Hvorfor svartmale om og om igjen, når det i tillegg ikke er sant?

 

Det er ikke snakk om å svartmale, men å se visse realiteter i øynene.

 

vi trenger ikke å stoppe innvandringen

 

Det er ingenting galt med innvandring per se. Problemet er enkelte av kulturene de drar med seg og nekter å integrere inn i vår.

 

De 267 000 inkluderer barn, voksne og pensjonister, altså fra 0-100 år. Altså folk som ikke jobber uansett

 

Dette påpekte også jeg.

 

Kanskje, men det er ikke nødvendigvis lik en ekstra belastning for samfunnet så lenge de klarer å fø på dem selv

 

Nå er det også slik at det nesten alltid er de med dårligst utdannelse og inntekt som har flest barn. En potensiell evolusjonær bombe mange forskere debaterte i tidligere årtier. Blandt annet en scifi bok fra 50-60 tallet som handler om det.

 

Det er ikke unikt for innvandrerne. Ser vi på befolkningen som helhet finner vi at det er ca 2,3 av snaut 4,6 millioner mennesker som er sysselsatt

 

Så er også gjennomsnittsalderen og oppbrytningen av alder i befolkningen TEMMELIG annerledes. De aller fleste skal være i såkalt "beste" arbeidsføre alder.

Lenke til kommentar

Nær halvparten av innvandrerne i norge er utenfor arbeidslivet i en eller annen form.

 

7283434[/snapback]

 

 

Det samme går for nordmenn.

 

Er 2,3 millioner sysselsatte i Norge. Det vil si at 2,2 millioner nordmenn ikke er i arbeid. :)

7286409[/snapback]

Er forholdet barn/pensjonister/voksne det samme også... eller er det snakk om halvparten av alle innvandrere i voksen alder?

Lenke til kommentar

Nesten alle innvandrerne er i arbeidsfør alder. Alikevel har de 17% mindre sysselsetning enn den norske befolkningen.

 

Hvorfor importerer vi krøplinger om målet er arbeidsinnvandring?

 

Ser vi på de ulike nasjonalitetene ser vi ett typisk trekk: De landene med høy sysselsetting er de hvor begge kjønn er i arbeid. Latinamerikanske innvandrere har høyere sysselsettingsprosent enn gjennomsnittet for befolkningen. De landene som trekker ned er de hvor kvinnene er hjemmeværende

 

Det er ingen spesiell kultur for kvinner å jobbe i latinamerika. Heller litt det motsatte, så jeg er ikke helt sikker på at det over er korrekt. Jeg tror det har mer å gjøre med deres kulturelle bakgrunn og evnen/ønsket om å adaptere, integrere og passe inn. Muslimer f.eks ser ut til å ha et svæææært begrenset ønske om å passe inn, og heller et stort ønske om å få mest mulig for minst mulig arbeid.

 

Men kona mi blir nok glad når hun får høre det. Hun er brasiliansk og har nettopp fått opphold og ankommet. Det snakkes mye om hvor vanskelig det er å få jobb for utlendinger i norge blandt de som går på norskkurset hennes, og hun er livredd for at årevis av universitetsutdannelse vil være ubrukelig. Men det høres jo veldig lovende ut :cool:

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Nesten alle innvandrerne er i arbeidsfør alder. Alikevel har de 17% mindre sysselsetning enn den norske befolkningen.

Javel? Men i din opprinnelige mattetime så du da vitterligen:

og da regner vi befolkningen som lik, og ikke med at de også har masse unger osv

Enten er de i arbeidsfør alder "nesten alle sammen", eller så har de " en masse unger osv". Unger er ikke arbeidsføre. Har du sjekket statistikkene på aldersfordeling forresten? En link?

 

Hvorfor importerer vi krøplinger om målet er arbeidsinnvandring?

Men målet er da slettes ikke arbeidsinnvandring, guardianpegasus. Tvert imot, vi har innvandringsstopp her i landet, og tar bare imot kvoteflyktninger og asylsøkere. (Edit: Ja, det skjer familiegjenforeninger også.) Og det har helt andre beveggrunner. Noen av oss ønsker reelle arbeidsinnvandrere velkommen, men det er altså ikke dagens politikk.

 

Ser vi på de ulike nasjonalitetene ser vi ett typisk trekk: De landene med høy sysselsetting er de hvor begge kjønn er i arbeid. Latinamerikanske innvandrere har høyere sysselsettingsprosent enn gjennomsnittet for befolkningen. De landene som trekker ned er de hvor kvinnene er hjemmeværende

 

Det er ingen spesiell kultur for kvinner å jobbe i latinamerika. Heller litt det motsatte, så jeg er ikke helt sikker på at det over er korrekt. Jeg tror det har mer å gjøre med deres kulturelle bakgrunn og evnen/ønsket om å adaptere, integrere og passe inn. Muslimer f.eks ser ut til å ha et svæææært begrenset ønske om å passe inn, og heller et stort ønske om å få mest mulig for minst mulig arbeid.

7287476[/snapback]

Men jeg sa da heller ikke noe om at det var kultur for det i hjemlandene? Jeg sa at det var den faktisk situasjonen blant innvandrere her i landet. Hvorfor forskjellene oppstår er et tankekors. Og om det i seg selv er ønskelig at innvandrerkvinner jobber kan også diskuteres. Jeg mener absolutt ja, for integreringens skyld, men at det er prinsipielt ønskelig betyr ikke at dagens situasjon er et sysselsettingsproblem, og det var poenget mitt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

83% av ikke-vestlige innvandrere stemmer rødt.

 

7286370[/snapback]

 

Kilde..?

 

Gjelder dette for Norge..?

 

Hva er "rødt"..?

Er det ikke-kristent (KRF), ikke-USA-vennelig (FRP), ikke-for-de-rike (Høyre) og ikke-for-bonde (Venstre) -partier de stemmer på -- eller stemmer de på Rød Valg-Allianse..?

7290828[/snapback]

Har vanskelig for å tro at 83% av de ikke-vestlige innvandrene stemmer på et parti (frp) som vel sende dem hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...