Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoppe innvandrigen? Hvor ble det av solidariteten?

 

Er vi ikke alle venner..?

7280446[/snapback]

jo unntatt om "vennen" din gjør forbrytelser mot deg.. da synes jeg ikke han er en venn..

dessuten kan man be venner gå hjem til sitt trygge hjem når det blir kveld.. derimot om hjemmet er utrygt skal vi selvsagt hjelpe han.. men han må jobbe litt for oss til gjengjeld.. vi har nemlig ikke lyst til å forsørge han for resten av hans liv..

Lenke til kommentar
Vi får inn alt for mange innvandrere i dette landet, det ødelegger kulturen vår! Det er bydeler i oslo med bare innvandrere, ghettoer, noe jeg mener er veldig synd.

 

Jeg tror det er flere voldelige innvandrere enn voldelige nordmenn i norge, men det sies jo at det er like mange. Men ærlig talt, det er ca 8% innvandrere i landet, og 92% nordmenn, og hvis det da er ca like mange i antall så viser jo det tydelig at innvandrere er mer voldelige hvis du ser på prosenten. Det er utallige innvandrer gjenger i norge, noe som er et stort problem. Kunne de oppført seg ordentlig i det miste hadde jeg ikke reagert som jeg gjør.

 

Jeg har ikke noe rasistisk syn, og mener ikke å "putte alle i samme sekk". Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men det er en stor del. De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes.

 

Jeg syns heller vi skal hjelpe de der de er, sende penger til dem, i stedet for å sleppe dem inn i norge.

 

Noen som er enige/uenige?

 

ps. stem frp

7256638[/snapback]

 

Jepp -- Selvfølgelig.

 

Send penger, drit i miljøet -- og når de blir tvunget til å trekke mot nord fordi det bare finnes ørken i sør, så kan vi skyte dem fordi de invaderer oss...

 

...

 

Tilbake til poenget -- hvis det noen gang skulle være ett poeng.

 

Vi trenger innvandrere.

 

Det finnes jobber bare innvandrere kan ta; fordi vi andre har så sinnsykt godt betalt og har et så utrolig bra støttesystem rundt oss at det er uakseptabelt å ha norske arbeidere i disse stillingene.

 

Vil du betale 80 kr kurven for alle norske jordbær eller vil du ha innvandrere..?

Vil du ha dårligere betalt i din nåværende jobb eller vil du ha innvandrere..?

Vil du at ingen nordmenn skal kunne flytte ut av norge, eller vil du ha innvandrere..?

Vil du ha høyere rente og skatter eller vil du ha innvandrere..?

7279445[/snapback]

Det jeg sier er at det er for mange! Det er greit med de som faktisk jobber, men hva med de som ikke gidder?

Lenke til kommentar
Det jeg sier er at det er for mange! Det er greit med de som faktisk jobber, men hva med de som ikke gidder?

7282590[/snapback]

Det er ikke alt for mange! :ohmy: Det er bare det at noen ikke har blitt integrert i de norske samfunnet. Disse faller da utenfor.

7282605[/snapback]

Er det ikke for mange? Det er bydeler i oslo som består av bare innvandrere, og det er nesten like ille i kristiansand. Det er for mange..

Lenke til kommentar
Er det ikke for mange? Det er bydeler i oslo som består av bare innvandrere, og det er nesten like ille i kristiansand. Det er for mange..

7282622[/snapback]

Innvandrebefolkningen utgjør idag 8,3% av befolkningen (ved siste telling). Av disse er ca 2% igjen fra Norden og andre vest-europeiske land, altså er det rundt 6% av beolkningen som har en annen kulturbakgrunn enn oss. Det vil si at om de var jevnt fordelt ville det være en innvandrer i en normal skoleklasse, en innvandrerfamilie i en normal OBOS terasseblokk osv. Og det inkluderer norskfødte med innvandrerbakgrunn. (2. generasjons innvandrere)

 

Så nei, det er ikke for mange, de er bare samlet for tett på noen steder. Det er et problem det ikke er så lett å løse. Gettofisering er en uting, men jeg kan godt forstå at de ønsker å bo sammen med likesinnede. Det kan ikke være noe kjekt å være den eneste som skiller seg ut der man bor eller går på skole.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Veldig interessant denne gettofiseringen.

 

Majoriteten av spanjolene vil begrense innvandringen i Spania. Flesteparten av spanjolene mener det finnes for mange innvandrere i landet. Dette viser en undersøkelse utført av det statlige sosiologiske instituttet CIS, basert på 2500 intervjuer utført i november i fjor.

 

Jeg gjengir her et leserinnlegg som stod på trykk i Spaniaposten 9. januar:

Det er IKKE meg som har skrevet dette, jeg bare gjengir hva som stod på trykk da det sikkert kan være interresant for brukerne av dette forum:

-----------------------------------------------------------------------

 

Det er nesten alltid slik at når det har vært ett TV program eller en avisartikkel om det norske samfunnet i Spania så står skribentene i kø for å beskrive hvor misforstått de er, eller hvor feil journalistene tar. Man kan vel heller spørre seg om hvorfor norske aviser og TV finner det inntresant å vie det norske miljøet i Spania oppmerksomhet.

 

Her har man laget seg ett Mini-Norge som har blitt til en norsk getto der man lever helt, eller nesten helt, isolert fra verden utenfor. Det er i seg selv inntresant, og mer inntresant blir det når flere personer i dette miljøet har kommet med klare rasistiske utfall vedr. innvandrere i Norge, som "Norge for nordmenn" og lignende. Og når man på toppen av dette hevder at det er en vesentlig forskjell mellom nordmenn i Spania og innvandrere i Norge. Det er da man er totalt på bærtur.

 

Det er også fantastisk at f. eks de norske klubbene aldri har gjort noe forsøk på å integrere, eller medvirke til integrering for de som måtte ønske det. Og få, om noen, i dette miljøet klarer å se det komiske i at man oppretter en avdeling av ett norsk politisk parti i Spania. Jeg har sakt det tidligere, det skulle ha blitt liv dersom Taliban hadde opprettet ett lokalt parti i Oslo. Men ingen i dette miljøet klarer ikke å se den koblingen, men journalistisk er den inntresann.

 

Kilde: spania.no

Lenke til kommentar
Veldig interessant denne gettofiseringen.

 

Majoriteten av spanjolene vil begrense innvandringen i Spania. Flesteparten av spanjolene mener det finnes for mange innvandrere i landet. Dette viser en undersøkelse utført av det statlige sosiologiske instituttet CIS, basert på 2500 intervjuer utført i november i fjor.

 

Jeg gjengir her et leserinnlegg som stod på trykk i Spaniaposten 9. januar:

Det er IKKE meg som har skrevet dette, jeg bare gjengir hva som stod på trykk da det sikkert kan være interresant for brukerne av dette forum:

-----------------------------------------------------------------------

 

Det er nesten alltid slik at når det har vært ett TV program eller en avisartikkel om det norske samfunnet i Spania så står skribentene i kø for å beskrive hvor misforstått de er, eller hvor feil journalistene tar. Man kan vel heller spørre seg om hvorfor norske aviser og TV finner det inntresant å vie det norske miljøet i Spania oppmerksomhet.

 

Her har man laget seg ett Mini-Norge som har blitt til en norsk getto der man lever helt, eller nesten helt, isolert fra verden utenfor. Det er i seg selv inntresant, og mer inntresant blir det når flere personer i dette miljøet har kommet med klare rasistiske utfall vedr. innvandrere i Norge, som "Norge for nordmenn" og lignende. Og når man på toppen av dette hevder at det er en vesentlig forskjell mellom nordmenn i Spania og innvandrere i Norge. Det er da man er totalt på bærtur.

 

Det er også fantastisk at f. eks de norske klubbene aldri har gjort noe forsøk på å integrere, eller medvirke til integrering for de som måtte ønske det. Og få, om noen, i dette miljøet klarer å se det komiske i at man oppretter en avdeling av ett norsk politisk parti i Spania. Jeg har sakt det tidligere, det skulle ha blitt liv dersom Taliban hadde opprettet ett lokalt parti i Oslo. Men ingen i dette miljøet klarer ikke å se den koblingen, men journalistisk er den inntresann.

 

Kilde: spania.no

7283287[/snapback]

Dette kan kanskje virke relevant om man ikke gidder å se den større sammenhengen, slik som at de norske ghettoene i Spania (så vidt meg bekjent) ikke utgjør noe samfunnsproblem der nede (sett fra spanjolene sin side).

Lenke til kommentar
Man kan godt si at ghettoene kommer av at det er mange nok til å skape ghettoer, og da er vi igjen inne på at det er for mange.

 

'For mange' i denne sammenhengen vil jeg definere som fler enn vi kan håndtere med den innvandringspolitikken vi fører.

7283155[/snapback]

Et bra poeng, for norsk innvandringspolitikk er dårlig.

Essensen er at vi må stille krav til våre nye landsmenn som vil gi dem en bedre opplevelse av å befinne seg her, og ikke minst gi de den anerkjennelsen som de både trenger og fortjener. (Nei jeg snakker selvfølgelig ikke de som ikke er villig til å akseptere norske regler og normer.)

 

Men jeg forstår ghetto dannelsene. Se på nordmenn i Spania. Det føles naturlig å søke mot det man kjenner når man plutselig er lokalisert langt langt fra hjemme.

Til og med Carl I. synes det er naturlig! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette kan kanskje virke relevant om man ikke gidder å se den større sammenhengen, slik som at de norske ghettoene i Spania (så vidt meg bekjent) ikke utgjør noe samfunnsproblem der nede (sett fra spanjolene sin side).

7283336[/snapback]

 

Tolket du den første bolken sånn?

Utgjør gettofiseringen i Norge noen fare, eller problem for "oss andre"?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

MATH FOR DUMMIES:

 

Det tar tre gjennomsnittlige inntekter for å dekke èn trygdet. (hvertfall en påstand mange sikkert kjenner igjen og som gjentas i media til stadighet)

 

Nær halvparten av innvandrerne i norge er utenfor arbeidslivet i en eller annen form.

 

De såkalte arbeidsinnvandrerne bidrar dermed med negativ -1 jobb per 3 personer. Og det er faktisk en mye større byrde enn det høres ut. For uten inntekt kan ikke noe annet fungere. Det tar med andre ord 3 stykk for å få det til å gå i null. For å få norges 350.000 ikkevestlige innvandrerbefolkning til å gå i null må det over 100.000 etnisk norske borgere til. (og da regner vi befolkningen som lik, og ikke med at de også har masse unger osv.)

 

Da lurer jeg på hvordan dummiene kan sitte og hevde at vi trenger arbeidsinnvandrere... det er rett og slett politisk spin skapt for egen vinnings skyld. Liberalistene fordi de vil presse ned lønninger og berike seg selv, og sosialistene fordi de vil ha inn flere innvandrere.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det ville være best å stoppe innvandring fra land som er veldig ulike oss. Jeg liker ikke tanken om at om 1000 år så er vi bare et folkeslag og alle ligner på hverandre, men med en kultur.

 

Personlig så liker jeg vår, den norske kulturen best. Jeg kunne aldri ha flyttet til et annet land som ikke er likt norge. Derfor vil jeg gjerne at norge blir norskt.

 

Norge er et kjempe fint land, men om vi tar inn alt mulig rart så ser ikke fremtiden vår veldig pen ut. Man kan ikke legge skjul på at når man tar inn mange folk fra en helt annen kultur så vil det forandre oss, det er noe jeg ikke vil at skal skje.

 

Mange mener at det er bra at vi tar dem inn, fordi de har det så jævlig der. Men jeg mener vi må tenke på oss selv. Det beste for oss ville ha vært å hjulpet de der de kommer fra og ikke ta de til oss. Da ville vi har blitt som vi er nå, men de som vil ha dem hit ville fortsatt ha hjulpet dem og alle hadde vært fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...