Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Norge har jo faktisk et innvandrings-stopp. Dem som vi tar imot er som oftest kvoteflyktinger fra FN. I tillegg kommer familiegjennforening osv. Norge har i en viss grad mislyktes i integreringspolitikken. Det har vært den det har vært noe galt med, ikke innvandrerene. Det må i tillegg nevnes at de fleste innvandrerene har blitt integrert greit inn i det norske samfunnet. Min mening er imidlertid at Norge er et såpass rikt land at det kan ta imot mange flere flyktninger, men at integreringen da må skjerpes. Det med prøveordningen kan imidlertid være noe, hvis den gjennomføres riktig. Synes det re greit at man sender innvandrere som har begått en kriminell handling tilbake til hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norge har jo faktisk et innvandrings-stopp. Dem som vi tar imot er som oftest  kvoteflyktinger fra FN. I tillegg kommer familiegjennforening osv. Norge har i en viss grad mislyktes i integreringspolitikken. Det har vært den det har vært noe galt med, ikke innvandrerene. Det må i tillegg nevnes at de fleste innvandrerene har blitt integrert greit inn i det norske samfunnet. Min mening er imidlertid at Norge er et såpass rikt land at det kan ta imot mange flere flyktninger, men at integreringen da må skjerpes. Det med prøveordningen kan imidlertid være noe, hvis den gjennomføres riktig. Synes det re greit at man sender innvandrere som har begått en kriminell handling tilbake til hjemlandet sitt.

7257211[/snapback]

Bra innspill!

Helt enig med deg med at det er integreingspolitikken som har slått feil, og ikke innvandrene!

Vil derimot påpeke at det ikke skal bli lettere å bli nyinnflyttet til riket som er bommen, men derimot skal komme flere og tyngre krav. Norsk opplæring i språk og kultur burde vært elementært.

Det mange opplever er å bli isolert på et asylmottak, med lav aktivisering. Hva godt gjør det, med tanke på at de gjerne har en turbulent bakgrunn med mindre positive opplevelser. Rett inn i arbeid, med norske kollegaer. Bra kulturtrening, og ikke minst et bra tak for å opparbeide en god selvfølelse! Finnes masse gode oppgaver i statlig og kommunalregi som idag blir underprioritert pga ressursmangler.

Lenke til kommentar
Vil derimot påpeke at det ikke skal bli lettere å bli nyinnflyttet til riket som er bommen, men derimot skal komme flere og tyngre krav. Norsk opplæring i språk og kultur burde vært elementært.

Det mange opplever er å bli isolert på et asylmottak, med lav aktivisering. Hva godt gjør det, med tanke på at de gjerne har en turbulent bakgrunn med mindre positive opplevelser. Rett inn i arbeid, med norske kollegaer. Bra kulturtrening, og ikke minst et bra tak for å opparbeide en god selvfølelse! Finnes masse gode oppgaver i statlig og kommunalregi som idag blir underprioritert pga ressursmangler.

7257263[/snapback]

 

Helt enig. Norskkurs må bli obligatorisk og arbeid er veldig viktig. Norge sliter jo dessuten med for lite arbeidskraft. Personlig blir jeg skuffet hver gang jeg hører at en eller annen topputdannet innvandrer må jobbe som vaskehjelp (ikke vondt ment) eller ikke får jobb i det hele tatt. Noen nordmenn er i tillegg i overkant skeptiske.

Lenke til kommentar
Helt enig. Norskkurs må bli obligatorisk og arbeid er veldig viktig. Norge sliter jo dessuten med for lite arbeidskraft. Personlig blir jeg skuffet hver gang jeg hører at en eller annen topputdannet innvandrer må jobbe som vaskehjelp (ikke vondt ment) eller ikke får jobb i det hele tatt. Noen nordmenn er i tillegg i overkant skeptiske.

7257311[/snapback]

Når ressurssterke innvandrere kommer til landet og blir satt på et avsidesliggenes asylmottak sammen med andre som gjerne har sterke personlige traumer så vil jeg si det så trivielt at det blir man mindre god i hodet av!

 

Å få innvandrer inn i produktivt virke mens søknaden deres blir behandlet har flere positive sider.

1-Integreringen skjer mer naturlig enn å flytte til indre oslo øst

2-Man lærer seg norsk kultur, herunder også språk.

3-Man får erfaring i arbeidslivet som er særdels bra fortrinn i kampen om senere jobber

4-Norsk samfunn får mulighetene til å ivare ta endel oppgaver som man idag dessverre ikke finner ressurser til, for de samme pengene de idag bruker på at en stor gruppe mennesker i bestefall går på jobbsøkningskurs.

5-Det viktigste! Man får stimulert selvfølelsen til innvandrerene om at de betyr noe! Ikke en "salderingspost" i et hus i skogen. De får utrettet noe!

*+edit: innvandrerne får også anledning til å kjapt vise sine positivesider, slik at nordmenn kanskje blir noe mindre forskemt av å ha en gambisk siv.ing på døren som søker en fin jobb for ham!

 

Min tanke er at det er hjelp til selvhjelp senere i oppholdet. Man får kost og losji, og et mindre pengebeløp pr dag, nettopp som som idag bare under andre vilkår

 

Så min mening er ikke være mer avvisende i tollen på gardermoen. Men konsekvensen av å komme hit skal bety noe positivt! Derimot kan man reise hjem på ferie uten farer, og man henger rundt her og lager trøbbel da er det ut!

Endret av js79
Lenke til kommentar

Norge er faktisk avhengig av arbeidsinnvandringen (ifra Polen, andre øst-blokk land).

 

Og ja det mangler en klar definisjon på innvander. Om du mener alle grupper, eller bare de "uønskede"?

 

Det skal også nevnes at Norge tar imot 1000 mot 1500 av FNs årlige kvote for flyktninger. (altså FN vil Norge skal ta imot 1500 årlig)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Innvandrer er for meg en som kommer inn i landet, samme nasjonalitet.

7257423[/snapback]

Stemmer vel det ja. Hentet fra wikipedia:
Innvandrer , eller immigrant, er benevnelsen på en person som flytter fra et land til et annet for å bosette seg der. Det finnes flere ulike typer innvandrere, slik som flyktninger, gjestestudenter og arbeidsmarkedsinnvandrere.
Lenke til kommentar
Faktisk kommer de fleste innvandrere fra Sverige og Danmark, så jeg antar du har noe imot disse også? Eller er det bare de du kan se det på du vil ha ut?

7256749[/snapback]

 

Dette nekter jeg å tro (nesten)!

 

Kan du vise til kilde?

 

Hadde vært artig å hvor mange dansker og svensker som kommer inn, kontra andre folk.

7256964[/snapback]

Ja, jeg sjekket faktisk ssb før jeg skrev det, Tom Waits har allerede linket det. Min personlige intuitive definisjon av "innvandrer" inkluderer ikke folk som er født og oppvokst i Norge.

 

Kommer en til Norge med oppvekstbakgrunn fra et krigsherjet land, hvor drap, ran og voldtekt er hverdagskost, *kan* det være litt vanskeligere å tilpasse seg et normalt liv enn for én hvis største problem er å bestemme fargen på sokkene han skal bruke i dag. Kan ikke si jeg synes "one-strike"-prinsippet som foreslås her er så veldig gjennomtenkt.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Interessant at Sverige og Danmark ligger høyere på 1.generasjons innvandringen til Norge enn alle de andre landene...Noen som vet hvorfor?

 

Jeg hørte et eller annet om en stor stigning i utvandring av den hvite middelklassen i Nederland (ikke til Norge tror jeg) pga. den ekstreme innvandringen. Jeg gjetter på at dette kan spre seg til flere land i sentral/vest Europa, f.eks Frankrike ;) Norge har jo tross alt ikke hatt noen kolonier (bortsett fra Island... :p ) altså slipper vi en stor del innvandring som mange land i Europa, f.eks Frankrike har hatt problemer med.

Lenke til kommentar

Nå kan vel en titt på sysselsettingsprosentene for ulike innvandrergrupper avkrefte at ikke-vestlig innvandring er nødvendig fordi "norge trenger arbeidskraft". Norge trenger arbeidskraft ja, men det er enklere for alle parter om vi henter denne fra EØS områdene, da får vi folk hit som er mer eller mindre kompatible med vårt samfunn.

 

http://www.ssb.no/emner/06/01/innvregsys/t...6-06-22-09.html

Sysselsettingsprosent Befolkning 69,3

Følgende grupper klarer ikke 50%:

Afghanistan, Irak, Iran, Libanon, Marokko, Pakistan, Russland, Somalia, Tyrkia - russland skiller seg ut blant disse.

 

Andre ting vi bør gjøre er å innføre 24 års aldersgrense for henteekteskap. Noe sånn som 80% av alle "norsk"-pakkistanere gifter seg med en partner i fra pakistan, var det ikke?

"I niårsperioden 1996-2004 inngikk 74 prosent av førstegenerasjon pakistanske kvinner i Norge såkalt henteekteskap. Det tilsvarende tallet for menn er 75 prosent. Det vil si at ektefellen var av samme etniske bakgrunn, men bosatt i et annet land enn Norge. Vanligvis er dette landet Pakistan, og opplysninger HRS tidligere har innhentet, viser at ektefellen ofte er en nær slektning, enten en fetter eller tremenning. "

 

"Ser man på annengenerasjon etnisk pakistanske kvinner, altså kvinner som er født og oppvokst i Norge, inngikk 77 prosent av dem i samme periode såkalt henteekteskap. Det tilsvarende tallet for menn er 76 prosent.

Forskjellen mellom de to generasjoner innvandrere er riktignok liten, men andelen av henteekteskap går ikke ned fra den ene generasjonen til den andre, viser tallene. "

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1195664.ece

 

Tenker på den reklamen som var for ett eller annet rengjøringsprodukt. Nevnte formeringstallene til bakterier, "en gange en er to, to gange to er fire, fire gange fire er seksten ..."

 

Se forøvrig min signatur, en samtale mellom en pakistansk jente og mor. For å være helt ærlig så ønsker jeg sånne folk langt faen ut av landet. Samme gjelder folka vi nylig så på dokument 2 da det gjaldt penger til integrering. Det eneste som er godt nok her for disse er pengene dem får. Nordmenn og vårt levesett er ikke godt nok for dem. Ungene skal ikke bli norske, å nei! Dem sendes til hjemlandet for å få skikkelig oppdragelse.

 

 

edit: krydret med litt stats.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Interessant at Sverige og Danmark ligger høyere på 1.generasjons innvandringen til Norge enn alle de andre landene...Noen som vet hvorfor?

7257973[/snapback]

Arbeidsmarked, beliggenhet og Schengen-avtalen er vel det mest nærliggende å tro. Jeg har hørt og opplevd at det finnes en del svensker i helsevesenet og i restaurant-/utelivsbransjen.

 

Se forøvrig min signatur, en samtale mellom en pakistansk jente og mor. For å være helt ærlig så ønsker jeg sånne folk langt faen ut av landet. Samme gjelder folka vi nylig så på dokument 2 da det gjaldt penger til integrering. Det eneste som er godt nok her for disse er pengene dem får. Nordmenn og vårt levesett er ikke godt nok for dem.  Ungene skal ikke bli norske, å nei! Dem sendes til hjemlandet for å få skikkelig oppdragelse.

7258091[/snapback]

Snakker du her om pakistanere generelt, eller en liten minoritet av dem? Statistisk sett vil jeg anta at du er helt på jordet her.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Men hvis du tenker deg om, blir de sendt til norge, finner ikke de fra hjemlandet noen andre å drepe eller kidnappe uansett? Jeg tror like mange vil dø uansett.

7256744[/snapback]

Det er i de fleste tilfeller, enten det er politisk forfølgelse eller etnisk rensing, feil. Tror det er få land med krig og undertrykkende regimer der de bare har en kvote de må ta livet av, og så er de ferdige for dagen. Uansett ville det i tilfellet, sett fra et sivilisert standpunkt, være en fordel om det var for få der til at de kunne oppfylle kvoten.

Lenke til kommentar
Se forøvrig min signatur, en samtale mellom en pakistansk jente og mor. For å være helt ærlig så ønsker jeg sånne folk langt faen ut av landet. Samme gjelder folka vi nylig så på dokument 2 da det gjaldt penger til integrering. Det eneste som er godt nok her for disse er pengene dem får. Nordmenn og vårt levesett er ikke godt nok for dem.  Ungene skal ikke bli norske, å nei! Dem sendes til hjemlandet for å få skikkelig oppdragelse.

 

edit: krydret med litt stats.

7258091[/snapback]

 

Hei, det du har i din signatur er østens familiehumor på sitt vanligste..Det er bare synd at du ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Se forøvrig min signatur, en samtale mellom en pakistansk jente og mor. For å være helt ærlig så ønsker jeg sånne folk langt faen ut av landet. Samme gjelder folka vi nylig så på dokument 2 da det gjaldt penger til integrering. Det eneste som er godt nok her for disse er pengene dem får. Nordmenn og vårt levesett er ikke godt nok for dem.  Ungene skal ikke bli norske, å nei! Dem sendes til hjemlandet for å få skikkelig oppdragelse.

 

edit: krydret med litt stats.

7258091[/snapback]

 

Hei, det du har i din signatur er østens familiehumor på sitt vanligste..Det er bare synd at du ikke skjønner det.

7258489[/snapback]

 

Haha den var god! Det er rett fra kjeften på ei jente som ble tvangsgiftet i utlandet og siden mishandlet av flere familiemedlemmer. Hu lever nå med ny identitet på et hemmelig sted. Familiehumor du..

Lenke til kommentar

Vi kan ikke bare stoppe invandringen.

Mulig vi bør begrense den, men før vi lærer oss å skikkelig følge opp de vi slipper inn er det like gyldig hvor mange vi slipper inn.

Samfunnet er komplisert, man kan heller ikke bare reserverer jobber, utdannelses plasser etc for invandrere da det setter "mannen-i-gaten" i fare.

Det skal heller ikke være slik at vi må velge, eller prioritere den ene parten framfor den andre.

 

Grunnlegende norskspråk og kultur forståelse er NUMMER 1.

Hvis de skal få seg jobb, er det en fordel å vite hvordan man skal gå frem.

Sånn som det er i dag er det for mange utrolig vanskelig å komme i arbeid, da kan ikke ting gå bra.

 

Angående vold etc, det å slå alle over en kam er latterlig.

De få sakene du ser på nyhetene reflekterer kanskje ikke samfunnet slik det faktisk er. ;)

 

Edit:

 

Det vil alltid være noen "idioter" blandt invadrere, akkurat som det er blandt "oss".

Endret av chills
Lenke til kommentar

Men det er ingen hemmelighet at selv om mange mener "jeg er ikke rassist" osv, så vil de selv ikke bo i områdene med innvandrere. Faktisk så er den positive holdningen til innvandring omvendt proporsjonal nærheten til innvandrere.

 

Ja man kan ikke stoppe innvandringen, men som i USA før 1963 så bør innvandringen (ikke til å bli blandet sammen med pendling til arbeid, som er tilfellet med f eks polakkene) være utelukkende eller så mye som mulig fra første verdens land, det er i alle fall min mening.

At integrering av innvandrere fra veldig kulturelt fjerne land er total mislykket på nasjonal (og internasjonal hvis man ser på England, Frankrike osv) skala er et faktum, og vil fortsette samme veien i fremtiden.

 

Å blande inn FRP som den allmektige beskytteren av norge da det gjelder innvandring er latterlig. Ja de er kanskje konservative eller innvandringskritiske men det er ikke synonymt med å være mot innvandring eller forsøke å begrense den. Og i tillegg får man USA og Israel-vennligheten med på kjøpet, så jeg har faktisk mer sympati til sosialistene selvfølgelig untatt innvandringen.

Lenke til kommentar

Hvordan det enn høres ut, så ser jeg stor forskjell på skandinaviske innvandrere, og innvandrere fra andre verdensdeler. En årsak til det er at skandinavere bor allerede svært nært vår geografiske beliggenhet og er både vant med tilsvarende kultur og har lettere for å vise seg tilpasningsdyktig enn hva for eksempel afrikanere har.

 

Jeg er enig med trådstarter. Selv bor jeg på Grønland i Oslo. Og ser med egne øyne hvordan en bydel blir okkupert av ikke-skandinaviske-landsmenn.

 

Jeg er sterkt imot det som skjer på Grønland..

Lenke til kommentar
En årsak til det er at skandinavere bor allerede svært nært vår geografiske beliggenhet og er både vant med tilsvarende kultur og har lettere for å vise seg tilpasningsdyktig enn hva for eksempel afrikanere har.

7258726[/snapback]

nå er det vel slik at Norge er et av få land i Europa som ikke har en kulturarv (og mattradisjoner)det er noe å skryte av annet enn de teite vikingene (som holdt til her mer enn tusen år etter filosofiens oppblomstring rundt middelhavet). "Norge" var fattige bønder som har nylig blitt rike på olje og jeg ser ingen grunn til å beskytte denne underlegne kulturen som finnes her. ;) Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...