Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Du reagerer på mitt innlegg, men ikke på at Mixel påstår at ikke-vestlige innvandrere er koseligere enn nordmenn?

7407748[/snapback]

Neida, reagerte på det og. Glemte egentlig bare å påpeke at det var en latterlig påstand.

7408033[/snapback]

Det er like latterlig å påstå at nordmenn er hyggeligere enn ikke-vestlige innvandrere. Finnes ikke noe fasitsvar, bare personlige meninger.

7409593[/snapback]

Ja, det er en like latterlig påstand. Men det gjør ikke den forrige påstanden mindre latterlig. Hvis noen hadde sagt at det var nordmenn som var så mye hyggeligere så hadde jeg reagert på det også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hva så om statestikken er litt ille? Innvandrer med ikke-vestlig bakrunn er stort sett de koseligste menneskene vi har i dette landet.

7393266[/snapback]

Bare hvis du underkaster deg dem og lar dem trampe på deg :)

7407427[/snapback]

Jeg bor på tøyen. Deler kjøkken med 8 folk. Halvparten er innvandrere og merkelig nok har jeg aldri hatt noe som helst behov for å underkaste meg eller la meg bli trampet på. På tross av dette har jeg bare hatt positive erfaringer med folka siden jeg kom hit i sommer. Merkelige greier.

7407458[/snapback]

Det som dog har vært en utfordring er å få banka inn i hodet til noen at norsk kvinnesyn er annerledes enn fra enkelte av andre kulturer.

7408396[/snapback]

 

Indeed.

Vi har en del kvinnelige "muslimske" ansatte i vårt firma pr. kvotering.

Problemer man møter på underveis er:

De kan ikke håndhilse på personer av det motsatte kjønn, noe som i vår bransje blir sett på

som ytterst uhøflig.

Kunder reagerer også på hijab/niqab på en negativ måte.

Man kan kanskje si at våre kunder er ytterst rasistiske, men 99,99% av de er ikke muslimer

og forventer ikke at våre konsulenter skal la seg begrense av religiøse grunner.

Andre problemer vi merker er at man kan ikke sende kvinnelige muslimske ansatte på

seminar fordi det er andre ansatte av motsatt kjønn der.

Dette betyr at vi må leie inn folk fra utlandet spesielt for å holde våre kvinnelige "muslimske"

ansatte oppdaterte i den jobben de er ansatt til å utføre.

Mennesker fra andre kulturer og religioner må gjerne komme til vårt land så lenge de respekterer

vår kultur og våre normer, det er når vi må tilpasse oss til deres religion og normer for at de skal passe inn at det

blir feil.

7409719[/snapback]

 

Jeg mener og har i min lederrolle vært krystallklar. Det er ikke lov å ta med seg "privaten" på jobben og den er jeg urokkelig på. Folk kan tro/forfekte akkurat det de vil, men på jobben er du en likeverdig part av et team som har et mål. Hvis kulturen til teamet ikke passer med din overbevisning, og du heller ikke kan tilføre kulturen nye verdier så kan du heller ikke fungere som en optimal teamfaktor, og da bør man finne noe annet som passer bedre for sine behov.

 

På den annen side så må kulturen være åpen for endring/forbedring, fordi det er sunn konkurranse i praksis. Disse vurderinger må våkne og helhetstenkende ledere kunne være i stand til å ta, og da er jeg den første til å forsvare "urettferdige" lederlønninger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vet forøvrig ikke hva jeg skal synes om "kvotering". På den ene siden virker det rettferdig som passer mitt verdigrunnlag, og på den andre siden kan det brukes på en urettferdig måte :hmm:

Lenke til kommentar

Det med invandring er litt overdrevet, men siden det er folk som "flykter" fra sine land pga kriger,katastrofer etc.....

 

Men de som flykter må jo dra tilbake en gang da?

Og hvis vi`"kaster" de ut så får vi sikkert kjeft av alle dissa "menneske rettighetene" folka ( også kalt FN, ikke no vondt ment mot de...) og gud veit hva.....

 

og rejeringen? ikke regn med de, de er nok så påpasslige med "normens" rykte at det går ikke ann......

 

Well....det vi ikke finner svar på nå finner vi med tiden...

Lenke til kommentar

Lest mange av postene her, og det er mye som går igjen: Send hjem de kriminelle innvandrerne, og sett de norske i fengsel o.l. Noe av cluet her er jo at mange av dagens pakistanere(f.eks) er 2. eller 3. generasjons innvandrere. Med andre ord: De er like norske som deg og meg. Derfor blir det jo vanskelig og sende dem hjem, de er jo hjemme.....? Da kommer jo spørsmålet med hva som gjør en nordmann til en nordmann.

 

Jeg ser for meg at mange av innvandrerne som har vært her noen tiår, har jobbet og slitt for tilværelsen (det finnes selvfølgelig unntak), men mange av disse blir satt i bås fordi sønnen eller barnebarnet gjør noe kriminelt. Skal vi da sende hjem hele slekta, eller bare sønnen? Gitt situasjonen at sønnen er 17 år og har utført blind vold og ranet en person på gaten. Sender vi hjem alle? Eller overlater vi 17-åringen til landet foreldrene kommer fra?

 

Denne diskusjonen vil ingen ende ta, fordi det er så mye om og men.

Lenke til kommentar

Hvor ofte hører man ikke "Mannen var fra utenlandsk opprinnelse"? Jeg ser få fordeler med innvandring, egentlig bare bakdeler. Hadde vært fint å hatt noen statestikker på dette :p men jeg trur en gjennomsnittelig nordmann yter mer for samfunnet enn en gjennomsnittelig pakistaner i Norge. Kriminalitet øker og den norske kulturen blir jo gradvis dempet og "vasket ut" med andre kulturer.

 

Vi må være "humane", hjelpe personer som er i nød, men på hvilken bekostning? Jo, de har det fælt, men man jo også spørre seg; har et dyr som er født og oppvokst i et bur det fælt? Jo, vi syns det er fælt å tenke på oss selv i den situasjonen de er i, men tenker de det samme? Tenker det hvor fælt de har det og hvor bra de har det i Norge? Vi hjelper jo til i millionklassen ellers! Jeg mener å ha hørt at Norge er det landet i verden som bidrar MEST til fattige land i vesten iforhold til innbyggertallet. Men tenker vi bare på innvandring gjør vi på verdensbasis nesten ingenting. Vi er jo et knøttlite land og kan bare hjelpe en ørliten brøkdel av de som trenger hjelp. Ser vi på landsbasis så ofrer vi oss noe enormt for denne ørlille brøkdelen. Og hvor skal det egentlig ende? Skal vi hjelpe alle sammen? Skal vi fylle opp landet? For jo fler innvandrere det er her, dess vanskligere blir det å integrere dem. (Litt harsk den her, men er så godt igang)-men snart er det vel vi som må integreres... :no:

 

PS: Dette med hva slags innvandrere vi skal stoppe; Det må vel gå ann å se på deres økonomi? Dere kompentanse, kultur, evnen til å venne seg til den norske kulturen, at de kan/er villige til å kunne norsk osv. Her vil vel ikke svensker og dansker være noe problem trur jeg. :thumbup:

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar

jeg så en statistikk engang angående antall kriminelle handlinger per 1000 innbygger fordelt på etniske nordmenn og ulike etniske opprinnelser i Norge.

 

Jeg mener å huske Nordmenn lå midt i, med Vietnamesere, Indere og noen andre grupper med færre kriminelle handlinger. Det var ingen som hadde fler enn 2 per 1000 mer enn etniske nordmenn.

 

Irriterer meg at jeg ikke finner igjen kilden.

Lenke til kommentar
jeg så en statistikk engang angående antall kriminelle handlinger per 1000 innbygger fordelt på etniske nordmenn og ulike etniske opprinnelser i Norge.

 

Ved en slik undersøkelse vektlegges all krimnalitet like mye - ran og butikknasking likestilles. Ikke-etniske ungdommer har gjerne en høyere andel som ikke har blitt tatt for krimnielle handlinger, men det skyldes tildels at norske ungdommer skal sprenge litt grenser i ungdomstiden samt at endel innvandrerjenter holdes under streng sosial kontroll.

Lenke til kommentar
Lest mange av postene her, og det er mye som går igjen: Send hjem de kriminelle innvandrerne, og sett de norske i fengsel o.l. Noe av cluet her er jo at mange av dagens pakistanere(f.eks) er 2. eller 3. generasjons innvandrere. Med andre ord: De er like norske som deg og meg.

 

Størsteparten av norsk-pakistanerne finner seg en ektefelle fra Pakistan, således blir det feil å kategorisere de som 2/3-generasjonsinnvandrere når den ene av foreldrene kom til Norge som voksen. Det er endel 6-åringer som er født og oppvokst i Norge som ikke snakker norsk ved skolestart...

Lenke til kommentar
jeg så en statistikk engang angående antall kriminelle handlinger per 1000 innbygger fordelt på etniske nordmenn og ulike etniske opprinnelser i Norge.

 

Ved en slik undersøkelse vektlegges all krimnalitet like mye - ran og butikknasking likestilles. Ikke-etniske ungdommer har gjerne en høyere andel som ikke har blitt tatt for krimnielle handlinger, men det skyldes tildels at norske ungdommer skal sprenge litt grenser i ungdomstiden samt at endel innvandrerjenter holdes under streng sosial kontroll.

7426989[/snapback]

så hvis nordmenn gjør noe galt, så er det "ungdommer som skal sprenge litt grenser i ungdomstiden", mens hvis innvandrere gjør noe galt, så er et noe helt annet?

Lenke til kommentar
Vi må være "humane", hjelpe personer som er i nød, men på hvilken bekostning? Jo, de har det fælt, men man jo også spørre seg; har et dyr som er født og oppvokst i et bur det fælt?

7426681[/snapback]

At noen i det hele tatt kan ha et så ondskapsfullt syn på ting, sier vel ganske mye om personen bak ytringen.

Lenke til kommentar
At noen i det hele tatt kan ha et så ondskapsfullt syn på ting, sier vel ganske mye om personen bak ytringen.

 

Ikke missforstå det jeg sa da! Poenget mitt er at vi mennesker har en lei tident til å se ting fra vårt synspunkt. F.eks. så syns de fleste synd på dyr som dør på tv, i hvertfall hvis dyret har et fint ytre utseende og kan ses på som "søt". Det er jo bare tull, men det er no sånn vi fungerer. Alt er relativt. Vi har det bra i forhold til mange (alle :p) andre så derfor er det ingen som sender penger til oss, men hvis hele verden snur seg, så alle levde i palasser og hadde tjenere så ville jo Norge vært fattig landet, men levestandarden har vel ikke forrandret seg? Det jeg prøver å si er at menneskene nede i vesten har ikke det behovet for hjelp som vi tror pga. deres uvitenhet. Og på verdensbasis er vår hjelp til innvandring ørliten samtidig som vi ofrer landet vi bor i. Jeg kan forresten være litt enig i det at hvis ingen bidrar så skjer det ingenting og at Norge derfor må bidra med det de kan, men det bør vel samtidig være en frivillig sak om landet vil ta imot innvandrere?

 

PS: Visste dere at det faktisk står i koranen at Islam prøver og vil ta over verden? :roll:

Lenke til kommentar
jeg så en statistikk engang angående antall kriminelle handlinger per 1000 innbygger fordelt på etniske nordmenn og ulike etniske opprinnelser i Norge.

 

Ved en slik undersøkelse vektlegges all krimnalitet like mye - ran og butikknasking likestilles. Ikke-etniske ungdommer har gjerne en høyere andel som ikke har blitt tatt for krimnielle handlinger, men det skyldes tildels at norske ungdommer skal sprenge litt grenser i ungdomstiden samt at endel innvandrerjenter holdes under streng sosial kontroll.

7426989[/snapback]

så hvis nordmenn gjør noe galt, så er det "ungdommer som skal sprenge litt grenser i ungdomstiden", mens hvis innvandrere gjør noe galt, så er et noe helt annet?

7427173[/snapback]

 

Du fikk ikke med deg essensen i innlegget mitt. Etnisk norske ungdommer begår gjerne mindre typer alvorlig krimnalitet i ungdomstiden, innvandrerungdom er overrepresentert på mer alvorlig krimnalitet som vold ol.

Lenke til kommentar
Du fikk ikke med deg essensen i innlegget mitt. Etnisk norske ungdommer begår gjerne mindre typer alvorlig krimnalitet i ungdomstiden, innvandrerungdom er overrepresentert på mer alvorlig krimnalitet som vold ol.

7428596[/snapback]

Den statistikken skulle jeg likt å sett. Jeg forbinder vold i Norge med enten familievold eller fulle etniske nordmenn i 20-åra som reiser ut på byen i helga for å sloss. Dersom du hadde sagt gjengkriminalitet, så hadde jeg kanskje vært enig. Men disse utgjør fortsatt ingen stor del av innvandrerne (her er det viktig med forebyggende arbeid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...