Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

I Oslo er det flere (ikke i forhold til befolkningen, tror jeg) innvandrere, og dette gir dem større mulighet til å gå sammen i gjenger. I ett eller annet lite distrikt er det kanskje 30-40 innvandrer ungdommer, i varierte aldersgrupper. Da blir det litt vanskligere enn hvis halve skolen din er jevnaldrende likesinnede med liknende bakgrunn. Da man ikke må være sammen med etnisk norske i stor grad, for å ha noen å være sammen med på skole og fritid. Det er vel også en "sånn er det i Pakistan, altså er det sånn her også"-greie.

7338056[/snapback]

 

Det er ikke det at Oslo eller Oschlo er en liten pupp som trenger silikon for å få et speilbilde som passer til egoet? Bergen ligger ikke så langt bak når det gjelder folketall uten å ha den grad av innvandringsproblemer, så derfor spør jeg; Kan det være noe feil med Oslokulturen som igjen forsterker "problemet"?

7338098[/snapback]

Ikke så langt unna? Bergen har halvparten av befolkningen til Oslo, jeg synes det er ganske langt unna. (Regner man forresten med Oslo pluss omegn-områdene som henger sammen med Oslo har man 800 000 innbyggere.)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
I Oslo er det flere (ikke i forhold til befolkningen, tror jeg) innvandrere, og dette gir dem større mulighet til å gå sammen i gjenger. I ett eller annet lite distrikt er det kanskje 30-40 innvandrer ungdommer, i varierte aldersgrupper. Da blir det litt vanskligere enn hvis halve skolen din er jevnaldrende likesinnede med liknende bakgrunn. Da man ikke må være sammen med etnisk norske i stor grad, for å ha noen å være sammen med på skole og fritid. Det er vel også en "sånn er det i Pakistan, altså er det sånn her også"-greie.

7338056[/snapback]

 

Det er ikke det at Oslo eller Oschlo er en liten pupp som trenger silikon for å få et speilbilde som passer til egoet? Bergen ligger ikke så langt bak når det gjelder folketall uten å ha den grad av innvandringsproblemer, så derfor spør jeg; Kan det være noe feil med Oslokulturen som igjen forsterker "problemet"?

7338098[/snapback]

Ikke så langt unna? Bergen har halvparten av befolkningen til Oslo, jeg synes det er ganske langt unna. (Regner man forresten med Oslo pluss omegn-områdene som henger sammen med Oslo har man 800 000 innbyggere.)

7338646[/snapback]

 

Ja og tar man med alle sildespisende striler rundt Bergen så "får" man sikkert ca. halvparten. Så da blir fremdelse spørsmålet; Hva er det som gjør Oslo(gjerne med C) så unikt? Er det deres unike plassering? Deres kultiverthet, mangel på geografiforståelse, eller bare uvitenhet om egen plassering i et lite "drittland"?

Lenke til kommentar

SSB to the rescue:

 

Bergen har 243 219 (by) 369 099 (med omegn) innbyggere, og 19 504 innvandrere.

 

Oslo har 544 073 (by) og 825,105 (med omegn) innbyggere, og 123 891 innvandrere.

 

Det vil si at innvandrerandelen i Bergen er 8% og i Oslo er nesten 23%, med andre ord er innvandrertettheten 3 ganger så stor i Oslo. Og Bergen har nok (foreløpig) mer geografisk spredning på innvandrerbefolkningen. (Det siste er en gjetning.)

 

Edit: Off topic:

Nei, tar man Bergen som det som henger sammen "får" ( :roll: ) man faktisk mindre enn innbyggertallet i Bergen by.

7339061[/snapback]

Det er en urettferdig sammeligning fordi betingelsen er "sammenhengende bebyggelse med max 50 meter mellom boligene. Bergen er som kjent omgitt av fjell og nabokommunene ligger tildels på øyer. Da må det noen ganger bli litt mer enn 50 meter i mellom dem, uten at det betyr at det ikke er urbane omgivelser...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Oslo har 544 073 (by) og 825,105 (med omegn) innbyggere, og 123 891 innvandrere

 

1/5 osloborgere er ifølge Oslo Kommune flerkulturell. Det vil si ikke-vestlig. Det vil nødvendigvis si at enten er ikke antall innvandrere i omegn regnet ut, eller så bor det omtrent 0 innvandrere der. Og da er ikke innvandrergruppene fra vesten tatt med... som er noen av de største. Så Oslo har nok mange flere innvandrere enn som så. Men så er også SSB og andre glade i å "fudge" statistikk slik at det ser politisk pent ut.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mange det er i Bergen, men her i Sarpsborg er det hvis man er opphengt i fargen "jævlig mange", og vi har ikke den graden av problemer, ihvertfall slik som jeg får med meg nyhetene.

7338187[/snapback]

 

Syns det er helt sinnsykt mange i kristiansand jeg.. ser så og si like mange utenlandske som norske når man går i gatene der..

Lenke til kommentar

Denne tråden har havnet langt utenfor topic.

 

En opprydning kommer. I mellomtiden er denne stengt.

 

Edit: Og da er en lang diskusjon om voldtekt og ungdomsfyll med mere fjernet fra tråden. Den hadde etterhvert ingenting med innvandring å gjøre.

 

Dersom noen har synspunkter om den diskusjonen burde bli en egen tråd (etter nødvendig opprydning) kan de sende meg en PM. Ikke kommenter det i denne tråden!

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mange det er i Bergen, men her i Sarpsborg er det hvis man er opphengt i fargen "jævlig mange", og vi har ikke den graden av problemer, ihvertfall slik som jeg får med meg nyhetene.

7338187[/snapback]

 

Syns det er helt sinnsykt mange i kristiansand jeg.. ser så og si like mange utenlandske som norske når man går i gatene der..

7342077[/snapback]

 

Har du vært på østkanten i Oslo noengang?

Jeg tror ikke det kan sammenliknes med Kristiansand engang, selv om jeg aldri har vært der. Jeg har vokst opp her og bodd her hele livet og følgt med på utviklinga. Da jeg starta på skolen i 1997 som 7-åring var det ca 50% etnisk norske og 50% utlandske(med ikke vestlig opprinnelse). Ettersom åra gikk var det fler og fler som flytta fra Stovner og det var fler innvandrere som starta i klassen. Skolens mottaksklasser ble etterhvert bare større og større. I 10-klasse hadde jeg data tilvalg som valgfag. Det var bare meg og en annen norsk i klassen som hadde det, resten var utlandske. Læreren var også utenlandsk, og han måtte faktisk ta halve undervisningen på urdu fordi elevene skjønte han ikke. I de siste åra jeg gikk på skolen tror jeg skolen hadde mellom 85 - 90% minoritetsspråkelige og jeg må si det var deilig å bli ferdig på skolen.

 

Når du f.eks sitter på bussen, på t-banen eller går en tur ute på veiene er det ganske få norske å se. Damer med burka/hijab og barnevogner på slep dominerer, men det er faktisk helt umulig å finne en norsk familie med barnevogn. Jeg har kun sett dette 2-3 ganger det siste halvåret som jeg kan huske. Gjenger med pakistanske 18-19 åringer henger utafor t-banen hver helg og dama tør ikke engang gå ned til kiosken rundt hjørnet her alene på en lørdagskveld, fordi det er bare utlandske gjenger der, jeg skjønner hu godt.

 

En ting er jo mangfold og forskjellige kulturer, men for mye er ikke bra. Da jeg startet i parken 92-93 som en liten drittunge, var det en eller to utenlandske, når jeg gikk ut i 10. klasse som 16 åring var jeg det eneste norske trynet igjen. :ermm:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele posten, men er sterkt imot innvandring. Dette kommer av at jeg (desverre) ikke har 'en positiv erfaring å komme med når det gjelder pakistanere, albanere o.s.v. Desverre har bare negative situasjoner oppstått i deres nærvær.

 

Uansett hva det gjelder har jeg den oppfatning av at de bare er ute etter bråk og å skape dårlig stemning. Men ikke misforstå, jeg er ikke rasist, og mener at alle er like mye verdt osv. Det jeg prøver å si er at mange utlendingers levemåte og måte å omgås folk på, ikke passer inn i dette landet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke misforstå meg heller, fordi jeg kan ikke komme på en eneste negativ opplevelse som direkte involverer innvandrere. Jeg er heller ikke utstyrt med fotformsko og lilla skjerf. Er ikke for eller mot innvandring, men veldig for å hjelpe på en så effektiv måte som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
siterer noe som trådstarter påpekte i det første innlegget:

 

"De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes"

 

Det er det som er hovedgrunnen til at de ikke passer inn i dette landet

7370362[/snapback]

 

Så da har ikke "du" noe potensial for å lære av andre fordi hvis det blir for ukjent for deg så går teppet ned, som igjen betyr at du stagnerer, eller?

Lenke til kommentar
siterer noe som trådstarter påpekte i det første innlegget:

 

"De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes"

 

Det er det som er hovedgrunnen til at de ikke passer inn i dette landet

7370362[/snapback]

 

Så da har ikke "du" noe potensial for å lære av andre fordi hvis det blir for ukjent for deg så går teppet ned, som igjen betyr at du stagnerer, eller?

7370508[/snapback]

 

Det virker hvertfall som om det er slik for mange innvandrere. De klarer ikke å oppføre seg i dette landet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
siterer noe som trådstarter påpekte i det første innlegget:

 

"De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes"

 

Det er det som er hovedgrunnen til at de ikke passer inn i dette landet

7370362[/snapback]

 

Så da har ikke "du" noe potensial for å lære av andre fordi hvis det blir for ukjent for deg så går teppet ned, som igjen betyr at du stagnerer, eller?

7370508[/snapback]

 

Det virker hvertfall som om det er slik for mange innvandrere. De klarer ikke å oppføre seg i dette landet

7370681[/snapback]

 

Vet ikke hvordan andre oppfører seg i samfunnet, opplever bare at det er uproblematisk å bevege seg i det.

Lenke til kommentar
siterer noe som trådstarter påpekte i det første innlegget:

 

"De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes"

 

Det er det som er hovedgrunnen til at de ikke passer inn i dette landet

7370362[/snapback]

 

Så da har ikke "du" noe potensial for å lære av andre fordi hvis det blir for ukjent for deg så går teppet ned, som igjen betyr at du stagnerer, eller?

7370508[/snapback]

 

Det virker hvertfall som om det er slik for mange innvandrere. De klarer ikke å oppføre seg i dette landet

7370681[/snapback]

 

Vet ikke hvordan andre oppfører seg i samfunnet, opplever bare at det er uproblematisk å bevege seg i det.

7370706[/snapback]

 

hmmm...hvor gammel er du da? TRor det er en viss forskjell på hva voksne og ungdommer mener om nye landsmenn.

Lenke til kommentar

Har mye bra å si om mange om våre nye landsmenn jeg i hvertfall...

Men jeg innser at det er mange det ikke er så mye bra å si noe om.

En kan påstå at det er det blandt nordmenn også, men det er et faktum at tallet er mye større blandt innvandrere, spesielt fra enkelte land...

 

Når sannheten blir ubehagelig

 

Jeg er 28 1/2 år... :thumbup:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...