Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men målet er da slettes ikke arbeidsinnvandring, guardianpegasus. Tvert imot, vi har innvandringsstopp her i landet

 

Ikke arbeidsinnvandring? Hvor mange svensker, dansker, briter, tyskere, polakker, og andre er kommet til norge kun pga. arbeid de siste årene?

7297019[/snapback]

Ingen. (Så godt som.)

 

Andelen nordiske innvandrere i befolkningen har de siste 20 årene steget fra 0,9 til 1,2%. Andelen andre vesteuropeiske innvandrere har stått tilnærmet stille, fra 0,7 til 0,8%. Tilsammen i de 20 årene har disse to gruppene øket med 28 000 mennesker. Det inkluderer barn født i Norge, og folk som har giftet seg med nordmenn. (SSB)

 

Til sammenligning har ca. 220 000 norske statsborgere flyttet ut av landet i samme tidsrom, og 190 000 hjem. (SSB)

 

Unntaket er polske gjestearbeidere, som det er kommet en del av. Stigende til det kom ca 2800 i fjor, før år 2000 kom det så godt som ingen. Tilsammen utgjør de 2 promille av befolkningen nå. Men disse er i arbeid, de har (mennene i hvertfall) en ledighet som er lavere enn for noen annen gruppe i samfunnet. (SSB)

 

Problemstillingen rundt midlertidig gjestearbeid er i grunnen en egen diskusjon, og vedkommer strengt tatt ikke innvandringsdebatten. Skal nordmenn kunne jobbe i Frankrike, må vi godta det motsatte også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke inni politikk, eller noe sånn. Når det blir for mye sånn snakk hopper jeg av lasset ganske fort. Det må jeg jo bare si me den gang.

 

Takk alle dere som gratulerte meg med første innlegg, ikke sikkert at alle deler mine meninger. (få gjør visst det)

Men nå er det nå engang det JEG (I, Ich, Jag, Yo) mener.

 

Noen sier at vi heller burde være mer forsiktig med hvem vi slipper inn i landet; jeg er helt enig! Hvis noen kommer her bare for å komme her, uten noe slags formål om å forholde seg til norske lover og regler, som jeg sa; STIKK!

Norge har nok kriminalitet som det er! Vi trenger ikke flere småkriminelle gjenger!

Det er plenty allerede!

Men hvis noen kan leve bedre her enn det de kan der de opprinnelig komemr fra, vil hvert fall ikke jeg være den som står ansvarlig for at de blir sparket med hodet først ut av landet!

 

Dessuten, hvor mange utlendinger er det ikke på de kjære fotballlagene våre?

Men da er det greit. Men når det gjelder generellt?

 

SKAM OVER RASISME!

 

Vi "eier" da ikke norge heller?

 

Som fornuftige mennesker bør man se HVORFOR de kommer, ikke på AT DE FAKTISK ER ER. sett deg inn i deres stilling.

Vanskelig? Ja, seff. Det GÅÅR ikke!

Vi lever her som plomma i egget.

Hva vet vel vi om krig?

MINIMALT!

 

Jeg skal forresten aldri bli politiker....

 

"jeg skal gå på tur med norgen min"

"sorry, men jeg må lufte norget mitt"

 

PS. er selv 110 % norsk

Endret av sausenebbe
Lenke til kommentar
Men målet er da slettes ikke arbeidsinnvandring, guardianpegasus. Tvert imot, vi har innvandringsstopp her i landet

 

Ikke arbeidsinnvandring? Hvor mange svensker, dansker, briter, tyskere, polakker, og andre er kommet til norge kun pga. arbeid de siste årene?

 

Hva er "rødt"..?

 

Sosialistisk. Hovedsakelig AP, SV og RV.

 

Å hvis de ikke kan få det der de kommer fra, bør Norge, som det velstående landet det er, ta i mot folk som trenger hjelp.

 

Ja, for en fantastisk idè! La oss ta imot milliarder av trengende som formerer seg som kaniner og kjøre vårt eget samfunn, som er et av de få fungerende i verden, rett i grøfta, istedet for å eksportere våre verdier og systemer ut i verden! Så går absolutt HELE verden til helvete, istedetfor bare 90%!

 

Jeg har heller ingen interesse av at norge snart blit kalt Norgistan, men tenk på HVORFOR de er her? På søndagstur? Nei, de flykter fra et samfunn som det ikke lenger går ann å leve i.

 

Det er hovedsakelig ikke trengende mennesker som kommer til norge på FN kvote. Mer enn 90% ødelegger ifølge politiet sine egne identifikasjonspapirer og kommer uten eller oppgir falsk informasjon. Hvordan tror du forresten de finansierer en flybillett på mange tusen kroner?

 

Ja til innvandring av folk som deler våre verdier og ønsker å ta del i samfunnet. Nei til opportunister, terrorister og kolonister.

7297019[/snapback]

 

daah? er jo d jeg mener!

"hvis de ikke kan respektere norges lover og regler, stikk!!"

??

Endret av sausenebbe
Lenke til kommentar
Vi "eier" da ikke norge heller?

7298021[/snapback]

Jo, det gjør vi. :yes:

 

Off topic:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
'Yo' betyr 'dere' og ikke 'jeg'. I hvertfall om det er det amerikanske slæng-uttrykket du tenker på.

7298053[/snapback]

Hvem "vi"? De fleste ser på meg som norsk, og jeg er vel registrert som nordmann i alle type registre det er mulig å bli registrert etter nasjonalitet, ettersom jeg er født her, og min mor har fått norsk statsborgerskap etter at hun flyttet hit. Min far er fra Wales, og min mor er halvt svensk (mormor er svensk og morfar er norsk), men hun ble født i Sverige med svenskt statsborgerskap.

 

Og jeg har også norsk statsborgerskap. Så i prinsipp ser alle på meg som norsk, er jeg da en av disse "vi" du snakker om? Sikker på at du ikke har en bestefar som for noen hundre år siden kom til Norge fra ghandoland og bosatte seg her, og vært stamfar for din norske familie?

Lenke til kommentar

Har ikke sett hele filmen men han leker med tall, at i "gullåra" var det så mye bedre. Hele USA er basert immigrasjon.

 

At han snakker om 170 000 hvert år, tilsvarer 1 promille av befolkningen, dvs 1 tusendel. Omtrent 0 innvandring på det tispunktet, og av de som faktisk flyttet snakker vi stort sett om høyt utdannede jøder som i utgangspunktet skulle ha gode vilkår for å klare seg bra i landet.

 

edit: så på hjemmesiden til foreningen, ser visst ut som om det er forening som utelukkende jobber med å redusere immigrasjonen til usa.

 

Tror du kan finne andre tall om du vil på hvor mye usa tjener på innvandringen. Er en grunn til at USA er og har vært verden supermakt nr1. De har til tiltrukket seg de smarteste folkene i verden.(Se bort ifra den siste bush sin regjeringstid)

Endret av Rakib
Lenke til kommentar
USA's befolkning består kun av innvandrere.

7301761[/snapback]

 

Wow. Siden du er så smart, så burde du vel vite at det faktisk ikke er sant; native-americans.

 

Edit: Dette blir et lite paradox for den rød-grønne siden i Norge; så høy innvandring fører direkte til et større lønningsgap. Det fører til overfylte skoler, overfylte sykehus og arbeidsledighet. Alle bør forresten se hele klippet, før de kommenterer noe. Synes poengene han hadde var gode, og fremstilt slik at alle kan forstå det.

Endret av lithium
Lenke til kommentar
Edit: Dette blir et lite paradox for den rød-grønne siden i Norge; så høy innvandring fører direkte til et større lønningsgap. Det fører til overfylte skoler, overfylte sykehus og arbeidsledighet. Alle bør forresten se hele klippet, før de kommenterer noe. Synes poengene han hadde var gode, og fremstilt slik at alle kan forstå det.

7301992[/snapback]

Det såkalte "lønningsgapet" virker modererende på økonomien. At noen er villig til å jobbe for mindre holder inflasjonen i sjakk. Av samme grunn er ikke en viss arbeidsløshet noe samfunnsøkonomisk minus. Selv om det er trist for de arbeidsløse.

 

Overfylte skoler og sykehus er et problem bare dersom vi ikke klarer å bygge ut nok av dem til å holde tritt med utviklingen. Her i landet har vi så langt det motsatte problemet. Vi legger ned skoler. (Fordi baby boom'erne som Roy Beck tilhører er blitt voksne og ikke får så mange barn selv.) At vi har sykehuskøer i Norge skyldes politiske prioriteringer (og igjen at det er "sammfunnsøkonomisk" lønnsomt) og at levestandard og levealder gjør at flere er syke lenger. Det skyldes ikke at befolkningen vokser for fort.

 

Roy Beck har et interessant poeng når han nevner innvandringstakten som problem, men glemmer et vesentlig dilemma: Dersom befolkningsverksten flater ut i et samfunn med stadig lengre levetid og lavere effektiv pensjonsalder, slipper vi opp for mennesker både til å drive samfunnet og betale dets kostnader. Når "baby boom"-generasjonen lot være å få barn selv, så stoppet også det som var grunnnlaget for deres egen suksess, altså befolkningsveksten. Vestlige land lider nemlig også av (en mer avansert utgave av) u-landsdilemmaet: Vi må sette barn nok til verden til å fø oss når vi blir gamle.

 

Det har som tidligere nevnt i tråden vært Norges hodepine i noen tiår. Leveralderen øker, mens effektiv pensjonsalder har sunket med 10 pr på de siste 50 årene. Og med stadig flere eldre øker utgiftene til sykehus og pleie. Dette går bra så lenge vi har baby-boomerne å stole på, men når de slutter å få barn blir det stopp i karusellen. Derfor spådde både økomomer og klarsynte politikere at Folketrygden ville være bankerott i 2040. Selv om oljepengene har gitt oss en økonmisk airbag, er ikke himmelen skyfri.

 

Roy Becks budskap er at for mye innvanding for fort er det store problemet. Det har han rett i. Men løsningen er ikke null innvandring. Med mindre vi får en ny baby boom her i landet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
USA's befolkning består kun av innvandrere.

7301761[/snapback]

 

Wow. Siden du er så smart, så burde du vel vite at det faktisk ikke er sant; native-americans.

 

7301992[/snapback]

Siden DU tydeligvis er så smart, bude du vel vite at native-americans er indianere, som utlendingene som kom fra europa drepte mange av. Så i prinsipp er alle hvite i Amerika utlendinger også. Eneste orginale amerikanerne er indianerne som er i et betydelig mindretall.

 

De første bosetterne var dessuten spanjoler, og senere kom britene, franskmene, tyskerne osv... Så hele USA er bygget på prinsippet om innvandring, som har bygget opp USA til det det er idag.

Lenke til kommentar
Siden DU tydeligvis er så smart, bude du vel vite at native-americans er indianere, som utlendingene som kom fra europa drepte mange av. Så i prinsipp er alle hvite i Amerika utlendinger også. Eneste orginale amerikanerne er indianerne som er i et betydelig mindretall.

 

De første bosetterne var dessuten spanjoler, og senere kom britene, franskmene, tyskerne osv... Så hele USA er bygget på prinsippet om innvandring, som har bygget opp USA til det det er idag.

7302681[/snapback]

 

Hva er det du vil frem til egentlig? Indianerene er de eneste i USA som ikke er innvandrere, men det er da akkuratt det han du quoter sier. :dontgetit:

 

'Yo' betyr 'dere' og ikke 'jeg'. I hvertfall om det er det amerikanske slæng-uttrykket du tenker på.

 

Yo er jeg på Spansk. :)

Lenke til kommentar
USA's befolkning består kun av innvandrere.

7301761[/snapback]

Wow. Siden du er så smart, så burde du vel vite at det faktisk ikke er sant; native-americans.

7301992[/snapback]

Snakker du om?

 

Alle er innvandrere i USA. Hvite og svarte kom omtrent på samme tid. Asiater og andre raser litt senere. Dessuten vandret faktisk indianerne til USA også for ca. 40 000 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...