Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
USA's befolkning består kun av innvandrere.

7301761[/snapback]

Wow. Siden du er så smart, så burde du vel vite at det faktisk ikke er sant; native-americans.

7301992[/snapback]

Snakker du om?

 

Alle er innvandrere i USA. Hvite og svarte kom omtrent på samme tid. Asiater og andre raser litt senere. Dessuten vandret faktisk indianerne til USA også for ca. 40 000 år siden.

7307316[/snapback]

Okay, hvis du ser på det på den måten, er alle i hele verden innvandrere utenom native sør-afrikanere.
Lenke til kommentar
Edit: Dette blir et lite paradox for den rød-grønne siden i Norge; så høy innvandring fører direkte til et større lønningsgap. Det fører til overfylte skoler, overfylte sykehus og arbeidsledighet. Alle bør forresten se hele klippet, før de kommenterer noe. Synes poengene han hadde var gode, og fremstilt slik at alle kan forstå det.

7301992[/snapback]

Det såkalte "lønningsgapet" virker modererende på økonomien. At noen er villig til å jobbe for mindre holder inflasjonen i sjakk. Av samme grunn er ikke en viss arbeidsløshet noe samfunnsøkonomisk minus. Selv om det er trist for de arbeidsløse.

 

Overfylte skoler og sykehus er et problem bare dersom vi ikke klarer å bygge ut nok av dem til å holde tritt med utviklingen. Her i landet har vi så langt det motsatte problemet. Vi legger ned skoler. (Fordi baby boom'erne som Roy Beck tilhører er blitt voksne og ikke får så mange barn selv.) At vi har sykehuskøer i Norge skyldes politiske prioriteringer (og igjen at det er "sammfunnsøkonomisk" lønnsomt) og at levestandard og levealder gjør at flere er syke lenger. Det skyldes ikke at befolkningen vokser for fort.

 

Roy Beck har et interessant poeng når han nevner innvandringstakten som problem, men glemmer

et vesentlig dilemma: Dersom befolkningsverksten flater ut i et samfunn med stadig lengre levetid og lavere effektiv pensjonsalder, slipper vi opp for mennesker både til å drive samfunnet og betale dets kostnader. Når "baby boom"-generasjonen lot være å få barn selv, så stoppet også det som var grunnnlaget for deres egen suksess, altså befolkningsveksten. Vestlige land lider nemlig også av (en mer avansert utgave av) u-landsdilemmaet: Vi må sette barn nok til verden til å fø oss når vi blir gamle.

 

Det har som tidligere nevnt i tråden vært Norges hodepine i noen tiår. Leveralderen øker, mens effektiv pensjonsalder har sunket med 10 pr på de siste 50 årene. Og med stadig flere eldre øker utgiftene til sykehus og pleie. Dette går bra så lenge vi har baby-boomerne å stole på, men når de slutter å få barn blir det stopp i karusellen. Derfor spådde både økomomer og klarsynte politikere at Folketrygden ville være bankerott i 2040. Selv om oljepengene har gitt oss en økonmisk airbag, er ikke himmelen skyfri.

 

Roy Becks budskap er at for mye innvanding for fort er det store problemet. Det har han rett i. Men løsningen er ikke null innvandring. Med mindre vi får en ny baby boom her i landet...

 

Geir :)

7302232[/snapback]

 

Grundig innlegg, som vanlig :)

 

Men jeg synes situasjonen er litt forskjellig i USA; bl.a. var den estimerte fødelsraten i 2006 2.09 children born/woman(1), noe som er perfekt for med tanke på å holde en jevn aldersstruktur i fremtiden. En annen forskjell, er at folk ikke pensjonerer seg tideligere i USA, og de jobber langt mer enn her i Europa.

 

Ok, en dårlig trydg/arbeider ratio vil relativt redusere velferden i Norge. Men er virkelig innvandring løsningen? Hva med å stille mer krav til folk? Det er jo ikke slik, at å jobbe i Norge i dag, er hardere enn før (tvert imot). Det å beholde 8-timers dagen og en høyere pensjonsalder, vil hjelpe den ratioen minst like mye. Arbeidet må såklart tilrettelegges ang sistnevnte.

 

Edit: Innvandrerene kommer hovedsakelig inn i yrker med lav utdanning -> Tilbudsmengden øker i denne kategorien, noe som vil holde lønningene der nede. Det er nettopp dette som har gjort lønnsystemet i USA så voldsomt skeivt; veldig stort ufaglært tilbud. Det holder prisstigningen i sjakk, da bedriftene slipper å øke utgiftene på ufaglært arbeidskraft. Store fattige masser er dog farlige...

 

En annen ting som holder inflasjonen nede, er alle våre billige importer. Personlig tror jeg at tilgangen på billige utenlandske varer, er grunnen til vår lave prisstigning i Norge.

 

Uansett, om det er fare for inflasjon i Norge, så er løsningen enkel: Reduser innenlandsetterspørselen.

 

 

 

 

 

 

(1) Cia Factbook

 

USA's befolkning består kun av innvandrere.

7301761[/snapback]

Wow. Siden du er så smart, så burde du vel vite at det faktisk ikke er sant; native-americans.

7301992[/snapback]

Snakker du om?

 

Alle er innvandrere i USA. Hvite og svarte kom omtrent på samme tid. Asiater og andre raser litt senere. Dessuten vandret faktisk indianerne til USA også for ca. 40 000 år siden.

7307316[/snapback]

 

Veldig relevant og nyttig informasjon... Også takk til han andre for å forklare hva native-americans står for. ..

Endret av lithium
Lenke til kommentar
Du sier det er 92% nordmenn og 8% innvandrere. Fra en artikkel i dagbladet i dag, står det at det voldeligheten er 95% av nordmenn og 5% av innvandrere... dvs nordmenn er mere voldelige.

7262424[/snapback]

Problemet her er ofte at det blir bemerket når det er noen som ikke er kritthvite som har gjort noe. Synes det burde ha stått "angriperen var en hvit sosialklient" når det er tilfellet også.

Lenke til kommentar
Innvandring øker vår kulturforståelse, det gir arbeidstakere, og beriker samfundet på flere andre måter. Dessuten hjelper vi folk som trenger det. Hvordan kan du være imot det? :)

7266008[/snapback]

Det er ikke helt riktig, bare se på databamse. Det øker folk flest sin kulturforståelse. Folk med lav utdanning og lav intelligens ser på det de er redd for som en trussel. Det gjør ikke saken noe bedre når aviser understreker at "det var en mørkhudet mann" som var gjerningsmannen, eller uintelligente tv2 programmer som appellerer til uintelligente nordmenn.

Lenke til kommentar

Jeg er helt imot å stoppe innvandringa, da dette er en positiv ting.

De bidrar jo med ny kultur o.l. til Norge.

Argumentene til de som vil stoppe innvandringa er jo bla. at de står for en stor del av kriminaliteten iforhold til folktall. Grunnen til dette er at vi behandler de dårlig.

De blir sittende lenge på asylmottak, mobbet på jobb/skole osv.

Noe som fører til at de ikke får jobb/utdanning som igjen gir de lite penger. Som fører til at mange tyr til stjeling.

Lenke til kommentar

Vi har mange arbeidsledige i Norge som er norsk!

 

Tjaaa, det spørs om de faktisk gidder å gjøre noe når de kommer hit, eller om de lever på trygd!

 

De som kommer hit og enten lever på trygd, ikke følger norske regler når, gjør ugang osv har jeg ikke noen respekt og medfølelse for!

----

 

Det er faktisk ikke riktig.. du har vel ikke fulgt med så mye i det siste skjønner jeg. Vi har skremmende lav arbeidsledighet som presser renta opp. Vi trenger arbeidsinnvandring i hopetall for å løse problemet. Jeg vil faktisk påstå at de som ikke har jobb nå er enten folk som er uføretrygdet, folk som ikke vil jobbe eller folk som ikke prøver hardt nok å få arbeid.

 

 

Hadde greit å fucke opp quoten så jeg har skrevet det under de fire - tegnene ;-)

Endret av skrotnisse
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg er helt imot å stoppe innvandringa, da dette er en positiv ting.

De bidrar jo med ny kultur o.l. til Norge.

Argumentene til de som vil stoppe innvandringa er jo bla. at de står for en stor del av kriminaliteten iforhold til folktall. Grunnen til dette er at vi behandler de dårlig.

De blir sittende lenge på asylmottak, mobbet på jobb/skole osv.

Noe som fører til at de ikke får jobb/utdanning som igjen gir de lite penger. Som fører til at mange tyr til stjeling.

7311485[/snapback]

 

Utelukker du at folk som sitter på vent er uærlig :hmm:

Lenke til kommentar
Argumentene til de som vil stoppe innvandringa er jo bla. at de står for en stor del av kriminaliteten iforhold til folktall. Grunnen til dette er at vi behandler de dårlig.

De blir sittende lenge på asylmottak, mobbet på jobb/skole osv.

Noe som fører til at de ikke får jobb/utdanning som igjen gir de lite penger. Som fører til at mange tyr til stjeling.

7311485[/snapback]

 

Hahaha! Herlig innlegg. Bra vi får slått fast at det er vår egen skyld at innvandrere er mer kriminelle enn oss nordmenn. Tenk å måtte stjele for å få nok penger da gitt! Så det fins innvandrere som ikke går på trygd eller til sosialen altså?

Lenke til kommentar
Du sier det er 92% nordmenn og 8% innvandrere. Fra en artikkel i dagbladet i dag, står det at det voldeligheten er 95% av nordmenn og 5% av innvandrere... dvs nordmenn er mere voldelige.

7262424[/snapback]

Problemet her er ofte at det blir bemerket når det er noen som ikke er kritthvite som har gjort noe. Synes det burde ha stått "angriperen var en hvit sosialklient" når det er tilfellet også.

7311442[/snapback]

 

 

Nettopp, alt jeg gjør i klassen utmerker seg ekstremt , da jeg er eneste gutt av 16 jenter, uten dame læreren.

Lenke til kommentar
Malmöpolisens klarspråk: Det är på väg att gå åt helvete!

 

– Som polis ser man konsekvenserna av de beslut som våra politiker fattar, på ett mycket konkret sätt. Den svenska invandringspolitiken är i grunden helt misslyckad. Dessutom kostar detta experiment oerhörda summor varje år. Politikerna försöker nu i efterhand att lappa och laga med olika idéer och åtgärder. Men det ju helt uppenbart för varje tänkande människa att det är på väg att gå åt helvete på ren svenska.

 

Malmö är en av Sveriges mest invandrartäta städer, 40 procent av invånarna har en helt utländsk bakgrund. Och precis som i en stor del av landets övriga städer har grovt våld och rån, och skräcken bland svenskar för att drabbas av detta våld, blivit en del av vardagen i Malmö.

 

.

.

Det fortelles om en politimann som fikk sparken fordi han kritiserte masseinnvandringen i sverige.

.

 

– Antalet ärenden med grovt våld mot person på allmän plats har ökat kraftigt sedan början på 90-talet då jag började jobba i Malmö. Det är nästan uteslutande invandrarungdomar som är gärningsmän till rån- och misshandel på allmän plats. Detta är väl dokumenterat men myndigheterna som har ansvaret vill inte berätta om detta. Det går ju stick i stäv med regeringens integrationspropaganda så därför väljer man att hålla tyst.

 

– Att också våldtäkterna i Malmö ökat kraftigt har ju att göra med att 40 procent av Malmöborna har en annan etnisk bakgrund där mannens makt över kvinnan är total. Deras syn på kvinnor är så totalt främmande för oss svenska män och de fortsätter att leva efter sin egen kultur utan hänsyn till att de

 

– Tyvärr har stora delar av svenska folket en snedvriden bild av vad som sker och det beror till 99 procent på massmedias vinklade bild av verkligheten. Exempelvis använder man ofta begreppet ”ungdomsgäng” istället för att tala klarspråk och säga att det, som i Landskrona, är albanska kriminella ligor som ställer till problem.

 

– Jag vill poängtera att det inte är ”Per” eller ”Stina” som lever jävel. Det är invandrargäng som försöker ta över kontrollen och sprida skräck hos vanliga människor. Tyvärr har samhället visat en sådan otrolig flathet mot dessa beteenden så det finns anledning till stor oro inför framtiden.

 

– Jag har full förståelse för personer som organiserar sig i medborgargarden och engagerar sig i en av de viktigaste frågorna som finns, familjens trygghet. När samhället inte ställer upp är det självklart att man måste ta saken i egna händer, tyvärr. Man har ju faktiskt en laglig rätt att försvara sig själv och sin egendom. Man får till och med använda våld i den grad som behövs för att skydda sig.

 

– Förr eller senare måste alla inse att detta inte kan fortsätta. Det måste bli en radikal omläggning av den praktiska politiken. Du och jag och våra familjer har en plikt att förvalta arvet från våra släktingar som varit med om att bygga upp ett framgångsrikt land.

 

– Det finns inget mångkulturellt samhälle som har visat på någon positiv utveckling.

 

http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=397

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

http://oslopuls.no/nyheter/article1541738.ece

 

Oslos politimester frykter franske tilstander om vi ikke tvangsintegrerer innvandrere. Kriminaliteten i Oslo er på vei ned, med ett unntak... såkalt "innvandrervold" da særlig gjengrelatert.

 

Vil bare rette en hjertens takk til alle apologetikerne og kulturrelativistene som har latt dette skli fullstendig ut av kontroll over årenes løp. Måtte dere bli de som blir skutt uprovosert på åpen gate, og ikke jeg eller noen jeg kjenner...

Lenke til kommentar

I Oslo er det flere (ikke i forhold til befolkningen, tror jeg) innvandrere, og dette gir dem større mulighet til å gå sammen i gjenger. I ett eller annet lite distrikt er det kanskje 30-40 innvandrer ungdommer, i varierte aldersgrupper. Da blir det litt vanskligere enn hvis halve skolen din er jevnaldrende likesinnede med liknende bakgrunn. Da man ikke må være sammen med etnisk norske i stor grad, for å ha noen å være sammen med på skole og fritid. Det er vel også en "sånn er det i Pakistan, altså er det sånn her også"-greie.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I Oslo er det flere (ikke i forhold til befolkningen, tror jeg) innvandrere, og dette gir dem større mulighet til å gå sammen i gjenger. I ett eller annet lite distrikt er det kanskje 30-40 innvandrer ungdommer, i varierte aldersgrupper. Da blir det litt vanskligere enn hvis halve skolen din er jevnaldrende likesinnede med liknende bakgrunn. Da man ikke må være sammen med etnisk norske i stor grad, for å ha noen å være sammen med på skole og fritid. Det er vel også en "sånn er det i Pakistan, altså er det sånn her også"-greie.

7338056[/snapback]

 

Det er ikke det at Oslo eller Oschlo er en liten pupp som trenger silikon for å få et speilbilde som passer til egoet? Bergen ligger ikke så langt bak når det gjelder folketall uten å ha den grad av innvandringsproblemer, så derfor spør jeg; Kan det være noe feil med Oslokulturen som igjen forsterker "problemet"?

Lenke til kommentar
I Oslo er det flere (ikke i forhold til befolkningen, tror jeg) innvandrere, og dette gir dem større mulighet til å gå sammen i gjenger. I ett eller annet lite distrikt er det kanskje 30-40 innvandrer ungdommer, i varierte aldersgrupper. Da blir det litt vanskligere enn hvis halve skolen din er jevnaldrende likesinnede med liknende bakgrunn. Da man ikke må være sammen med etnisk norske i stor grad, for å ha noen å være sammen med på skole og fritid. Det er vel også en "sånn er det i Pakistan, altså er det sånn her også"-greie.

7338056[/snapback]

 

Det er ikke det at Oslo eller Oschlo er en liten pupp som trenger silikon for å få et speilbilde som passer til egoet? Bergen ligger ikke så langt bak når det gjelder folketall uten å ha den grad av innvandringsproblemer, så derfor spør jeg; Kan det være noe feil med Oslokulturen som igjen forsterker "problemet"?

7338098[/snapback]

 

Tror jeg så tre stykker jeg er sikker på at var innvandrere på en dag i Bergen i sommer. Hvor mange er det der totalt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet ikke hvor mange det er i Bergen, men her i Sarpsborg er det hvis man er opphengt i fargen "jævlig mange", og vi har ikke den graden av problemer, ihvertfall slik som jeg får med meg nyhetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...