Gå til innhold

stopp invandringa nå!


Anbefalte innlegg

Vi får inn alt for mange innvandrere i dette landet, det ødelegger kulturen vår! Det er bydeler i oslo med bare innvandrere, ghettoer, noe jeg mener er veldig synd.

 

Jeg tror det er flere voldelige innvandrere enn voldelige nordmenn i norge, men det sies jo at det er like mange. Men ærlig talt, det er ca 8% innvandrere i landet, og 92% nordmenn, og hvis det da er ca like mange i antall så viser jo det tydelig at innvandrere er mer voldelige hvis du ser på prosenten. Det er utallige innvandrer gjenger i norge, noe som er et stort problem. Kunne de oppført seg ordentlig i det miste hadde jeg ikke reagert som jeg gjør.

 

Jeg har ikke noe rasistisk syn, og mener ikke å "putte alle i samme sekk". Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men det er en stor del. De er ikke oppdratt på samme måte som oss, og tenker annerledes.

 

Jeg syns heller vi skal hjelpe de der de er, sende penger til dem, i stedet for å sleppe dem inn i norge.

 

Noen som er enige/uenige?

 

ps. stem frp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har et par bra poeng, men de faller desverre til spørsmålet : Hvilke innvandrergrupper bør vi da hindre i å komme hit da?. Man kan også spørre seg..Er voldsstatistikken så skremmende høy når de fleste innvandrerne bor i storbyene?

7256652[/snapback]

 

Jeg syns vi burde hindre alle innvandrergrupper i å komme til landet.

Voldstistikken er ikke skremmende høy foreløpig, men det blir verre og verre.

Det er ikke bare i storbyene dette er et problem.

Lenke til kommentar

De fleste innvandrere (med unntak av polakker og horer), kommer ikke til Norge for penger i seg selv. Mange er utstøtt og er i fare i hjemlandet sitt. Og sørgelig mange er importert familie..

Å sende penger fører ingen vei.. De forsvinner for raskt..

Helt inneforstått med det du sier om gettoer og vold, selv om det er et enkelt syn..

 

Ellers så finnes det sikkert en del like tråder som denne, og denne har ikke noe spesielt annet mål enn å få ut meningene dine.. Du kan jo opprette en blogg her på forumet :)

Lenke til kommentar

Det er mer vold blant innvandrere, ja. Kanskje man burde integrere dem bedre i samfunnet?

 

En kan selfølgelig stille seg spørsmål vedrørende de invandringsgruppene som blir tatt inn i landet. Er det de som virkelig trenger det som blir tatt inn? Eller er det lykkejegere og snyltere som egentlig ikke trenger det? Skal vi stoppe all innvandring, inklusiv den delen som faktisk trenger det på grunn av de eventuelle lykkejegerene?

 

Jeg tror en stor del av problematikken ville blitt løst om vi integrerte innvanderne bedre. Bedre norskopplæring, bedre opplæring i norske normer og verdier og det norske samfunn generelt, tror jeg ville hjulpet. Den negative konsekvensen av dette er selfølgelig økonomi... :roll:

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å sende dem penger, når de risikerer å blir skutt, voldtatt eller kidnappet for bruk som barnesoldater på vei til butikken.

7256679[/snapback]

Men hvis du tenker deg om, blir de sendt til norge, finner ikke de fra hjemlandet noen andre å drepe eller kidnappe uansett? Jeg tror like mange vil dø uansett.

Lenke til kommentar
Det er mer vold blant innvandrere, ja. Kanskje man burde integrere dem bedre i samfunnet?

 

En kan selfølgelig stille seg spørsmål vedrørende de invandringsgruppene som blir tatt inn i landet. Er det de som virkelig trenger det som blir tatt inn? Eller er det lykkejegere og snyltere som egentlig ikke trenger det? Skal vi stoppe all innvandring, inklusiv den delen som faktisk trenger det på grunn av de eventuelle lykkejegerene?

 

Jeg tror en stor del av problematikken ville blitt løst om vi integrerte innvanderne bedre. Bedre norskopplæring, bedre opplæring i norske normer og verdier og det norske samfunn generelt, tror jeg ville hjulpet. Den negative konsekvensen av dette er selfølgelig økonomi... :roll:

7256719[/snapback]

 

Enig med deg i alt unntatt en liten ting. Det er oftest ikke nordmenn som har skylda for at innvandrere ikke har integrert seg i det norske samfunnet.

 

Det er oftest selve innvandreren som ikke klarer å takle at det norske samfunnet ikke er som samfunnet de er vant til i hjemlandet. De isolerer seg pga de liker det ikke at det norske samfunnet er annerledes. Og (ikke overraskende) nordmenn isolerer seg fra innvandrere pga de liker ikke at deres kultur og ståsted er annerledes.

 

Som førstegenerasjonsinnvandrer vil jeg bare si det kjente ordtaket : "When in rome, do as the romans do"

Lenke til kommentar
Det er mer vold blant innvandrere, ja. Kanskje man burde integrere dem bedre i samfunnet?

 

En kan selfølgelig stille seg spørsmål vedrørende de invandringsgruppene som blir tatt inn i landet. Er det de som virkelig trenger det som blir tatt inn? Eller er det lykkejegere og snyltere som egentlig ikke trenger det? Skal vi stoppe all innvandring, inklusiv den delen som faktisk trenger det på grunn av de eventuelle lykkejegerene?

 

Jeg tror en stor del av problematikken ville blitt løst om vi integrerte innvanderne bedre. Bedre norskopplæring, bedre opplæring i norske normer og verdier og det norske samfunn generelt, tror jeg ville hjulpet. Den negative konsekvensen av dette er selfølgelig økonomi... :roll:

7256719[/snapback]

 

Ja jeg er veldig enig i det du sier. Norge burde være mer nøye på de som kommer inn til landet, det er for lett. Vi kunne redusert antallet invandere vi slipper inn i året, og heller brukt penger på de av dem som virkelig trenger det.

Lenke til kommentar
Det er mer vold blant innvandrere, ja. Kanskje man burde integrere dem bedre i samfunnet?

 

En kan selfølgelig stille seg spørsmål vedrørende de invandringsgruppene som blir tatt inn i landet. Er det de som virkelig trenger det som blir tatt inn? Eller er det lykkejegere og snyltere som egentlig ikke trenger det? Skal vi stoppe all innvandring, inklusiv den delen som faktisk trenger det på grunn av de eventuelle lykkejegerene?

 

Jeg tror en stor del av problematikken ville blitt løst om vi integrerte innvanderne bedre. Bedre norskopplæring, bedre opplæring i norske normer og verdier og det norske samfunn generelt, tror jeg ville hjulpet. Den negative konsekvensen av dette er selfølgelig økonomi... :roll:

7256719[/snapback]

Vi har råd til dette om vi unngår "lykkejegere", henteekteskap og grove tilfeller av familiegjenforening..

Bare synd det er vanskelig å skille disse fra de andre da.. Det er stygt å være for skeptisk når de står og banker på norges dør da.. men om de ligger lagret som "ikke godkjent" i EU og/eller har brente fingertupper, synes jeg vi kan slenge dem tilbake der de kom fra..

 

Samtidig synes jeg alle innvandrere skal få en "prøveperiode", der de ikke får gjøre grove brudd på den norske loven. En nulltoleranse..

Lenke til kommentar
Faktisk kommer de fleste innvandrere fra Sverige og Danmark, så jeg antar du har noe imot disse også? Eller er det bare de du kan se det på du vil ha ut?

7256749[/snapback]

Nei, de er ikke så annerledes, de er mye likere oss, noe som ikke skaper så store konflikter. Jeg har ikke noe i mot invandrere, jeg noe i mot dem som slipper alle inn.

 

Samtidig synes jeg alle innvandrere skal få en "prøveperiode", der de ikke får gjøre grove brudd på den norske loven. En nulltoleranse..

7256759[/snapback]

Det var en utrolig god idè det der..

Lenke til kommentar
Faktisk kommer de fleste innvandrere fra Sverige og Danmark, så jeg antar du har noe imot disse også? Eller er det bare de du kan se det på du vil ha ut?

7256749[/snapback]

Disse trenger ikke noe integrasjonsopplegg og stort sett så tjener de til det norske samfunnets fordel..

Men i prinsippet så er de vel det samme..

 

edit: Gratulerer anande, for den råeste trippelpostingen jeg har sett :w00t:

edit2: + selfquoting! :woot: :woot:

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Faktisk kommer de fleste innvandrere fra Sverige og Danmark, så jeg antar du har noe imot disse også? Eller er det bare de du kan se det på du vil ha ut?

7256749[/snapback]

 

Dette nekter jeg å tro (nesten)!

 

Kan du vise til kilde?

 

Hadde vært artig å hvor mange dansker og svensker som kommer inn, kontra andre folk.

 

 

 

 

Og er enig i at innvandrere skulle hatt en prøveperiode når de kom inn i landet.

Ikke for å se på dem som kriminelle , men som en prøvelse for de.

Lenke til kommentar
Faktisk kommer de fleste innvandrere fra Sverige og Danmark, så jeg antar du har noe imot disse også? Eller er det bare de du kan se det på du vil ha ut?

7256749[/snapback]

 

Dette nekter jeg å tro (nesten)!

7256964[/snapback]

Det er feil. ca 1/3 av innvandrerne kommer fra vestlige land, dvs. sverige, danmark ++

 

edit: kilden er Statistisk Sentralbyrå (ssb.no), og de sier også at andelen ikke-vestlige øker.

 

Her er et diagram per 1.1.2005:

fig-2005-11-16-01.gif

 

edit2: vi kan se at sverige og danmark har høyest andel første-generasjonsinnvandrere..

edit3: SSB sin temaside om innvandring fra 2005

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Sverige og Danmark er de to landene vi har flest førstegenerasjons innvandrere fra, med Pakistan hakk i hel.

 

Men mens enslige vestlige innvandrere i stor grad gifter seg med nordmenn, finner for eksempel pakistanske innvandrere seg i de aller fleste tilfeller ektefeller av samme nasjonalitet. Dette slår ut på tallene over innvandrere, fordi de inkluderer annen generasjons innvandrere med to utenlandske foreldre, men ikke de med en, som diagrammet under illustrerer.

 

Alt i alt består innvandrerbefolkningen av 386 699 mennesker, hvorav 101 400 er fra vestlige land og 285 299 er fra resten av verden.

 

fig-2006-05-11-03.gif

 

Kilde som alltid: SSB

 

Edit: lathorv var kjappere enn meg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...