Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf2 88; bil stopper spontant

HellKicker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med min Golf 2 1988 modell (1,6L); den stopper spontant under kjøring. Jeg skal prøve å forklare dette bedre:

Dette har inntil nå kun skjedd når jeg kjører i slak oppoverbakke over litt tid (ligger oftest i 3./4. gir, 4-trinns girkasse). Når hendelsen finner sted, noe som ikke er ofte, men likevel et irritasjonsmoment, oppleves det som at motoren mister kraft til fremdrift. Å gi mer gass gir ikke effekt, og å gire ned hjelper heller ikke. Bilen går senere og senere, inntil den til slutt kveles. Det er jo hyggelig, at med en gang jeg starter bilen igjen, går den fint igjen.

Problemet har skjedd 4 ganger. 3 på langkjøring, 1 på bykjøring. Motoren har vært forholdsvis varm alle gangene.

Bilen er gammel, men går som en klokke til vanlig. Her er en liste over hva jeg mener kan forsårsake problemene:

-Lufttilførsel

-Tennplugger

-Bensintilførsel

-> Pumpe

-> Filter

-> Vakuumslanger

-Dynamo

Jeg vil gjerne høre fra dere, hva dere tror :) Tror ikke det er skadelig for bilen, det er kun et irritasjonsmoment.

På forhånd, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det faktum at det kun skjer i oppoverbakke får meg til og tro det er noe galt med bensintilførselen.

Kanskje pumpa synger på siste verset.

Når du kjører i oppoverbakke så trenger motoren mer bensin over en lengere periode en ellers, samtidig så så har pumpa tyngdeloven og kjempe i mot i større gard en på flat land eller nedoverbakke for densaksskyld.

Virker som pumpa ikke har kapasitet nok og flotørkkammeret i forgasseren går tørt.

Når du da prøver og starte igjen har nivået rukket og øke og du får start igjen.

Kan jo selvsagt også skyldes tett bensinfiltet.

En teori fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...