MegTipperJeg Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei. Har et problem. Har en "kul" rett under kneet son gjør fryktelig vondt når jeg for eksempel løper. Har vært hos lege, han ville ikke si sikkert hva det var men ville tippe på at det var schlatters. Har fått beskjed om å holde meg borte fra sport i kanskje ett år hvis jeg skal bli helt frisk igjen Noen av dere her som kanskje har vært borte i det samme? Kanskje litt erfaring? Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 En kul under kneskåen (eller rundt) er som oftest schlatters (skrives det sånn ?), ja.. Siden legen din ikke vet kan du jo høre om å få time hos noen som vet, og som kan konstantere om det er schlatters eller ikke... Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 høres ut som det ja. ingen fotball proff karriere på deg no Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Høres jo ut som schlatterts, da kan du jo evnt. ta alternativ trening til du er iform til å fortsette vanlig. Veldig viktig å ikke gi seg selv om man får litt motgang. (Jeg ga meg, og angrer meg noe jævli den dag i dag. 4år etter. Har angret meg i 3år på at jeg slutta... :\ ) Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (Jeg ga meg, og angrer meg noe jævli den dag i dag. 4år etter. Har angret meg i 3år på at jeg slutta... :\ ) 7256685[/snapback] Må ikke gråte over spilt melk. Schlatters er tross alt vondt som faen på det verste. Det var et par dager jeg nesten ikke kunne gå, smerten gikk over for noen år siden men har fortsatt kuler under beinet. Lenke til kommentar
MegTipperJeg Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) (Jeg ga meg, og angrer meg noe jævli den dag i dag. 4år etter. Har angret meg i 3år på at jeg slutta... :\ ) 7256685[/snapback] Må ikke gråte over spilt melk. Schlatters er tross alt vondt som faen på det verste. Det var et par dager jeg nesten ikke kunne gå, smerten gikk over for noen år siden men har fortsatt kuler under beinet. 7257405[/snapback] Ja, på det verste kan jeg ikke bevege beinet, så og si... men, hvis man fortsetter å trene og har vondt.. Er det mulighet for at schlattersen aldri går bort? Endret 11. november 2006 av Kriz2ffer Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 slatters kommer av at du er i vekst, det kan gå allt fra 1 år til 4/5 før det går vekk. Du kan holde på med fysisk aktivitet, men det er ikke annbefalt og fortsette å løpe når du kjenner smerte i kneet. Heller ta det litt med ro og løp litt mer neste da:p Det finnes geleer som du kan smøre på som er smerte lindrene Jeg har selv vært så heldig å hatt det i begge kneene mine, er borte i ene nå da... Men etter en hard dag på nedoverski måtte jeg ligge i minst en time på sofaen før jeg klarte å gå igjen.. Lenke til kommentar
MegTipperJeg Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 slatters kommer av at du er i vekst, det kan gå allt fra 1 år til 4/5 før det går vekk.Du kan holde på med fysisk aktivitet, men det er ikke annbefalt og fortsette å løpe når du kjenner smerte i kneet. Heller ta det litt med ro og løp litt mer neste da:p Det finnes geleer som du kan smøre på som er smerte lindrene Jeg har selv vært så heldig å hatt det i begge kneene mine, er borte i ene nå da... Men etter en hard dag på nedoverski måtte jeg ligge i minst en time på sofaen før jeg klarte å gå igjen.. 7266022[/snapback] Så jeg kan ikke få permanent skade av å trene under smerte? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Som jeg har forstått det så nei. Men det vil da ta lengre tid og bli frisk, samt du kan slite med større smerte...Men en tur til legen er alltid lurt Lenke til kommentar
MegTipperJeg Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Som jeg har forstått det så nei. Men det vil da ta lengre tid og bli frisk, samt du kan slite med større smerte...Men en tur til legen er alltid lurt 7275365[/snapback] Takker for svar Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har hatt schlatters, og det er ikke godt paa det vaerste. Grunnen til at du faar det er at du er for aktiv i forhold hvordan kroppen vokser og en scene under kneet fester seg feil. For meg var det trampolinen som gjorde utslaget, men jeg sluttet ikke aa hoppe og vaere aktiv. Men belag deg paa at du vil ha vondt i kneet for rundt 3 aar, og at du alltid vil ha den kulen der. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har også slitet veldig med schlatters, dette ødela for fotballspillingen, så jeg måtte gi meg. Legen sa at de kunne fjerne det med laser, men da måtte jeg ha vokset ferdig.. Dette var for ca 5 år siden. Har ikke så veldig vondt lengre, men er umulig å sitte på kne. Lenke til kommentar
MegTipperJeg Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hmmm.. Får vel oppsøke lege igjen snart da Skal ikke være lett dere Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 jeg trodde schlatters var i hofta jeg. Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har schlatters i begge knærne. Jeg vil anbefale å ta minst 1 måneds pause og trene med hensyn til knærne, stopp hvis det gjør vondt Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg hadde schlatters før, men det gikk over heldigvis. Faktisk uten at jeg minket noe på treningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå