Lukilock Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige? Sempron Lenke til kommentar
BullUrge Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Synd det er betalingsnett . . . Hadde gledet meg til Drive-Through! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige? Sempron 7256986[/snapback] kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter? kanskje norge egentlig ligger langt framme, bare at sverige tilstadighet er irriterende nok bittelitt foran.. hver gang noen skal argumentere for hvor langt bak norge ligger på teknologifronten, så sammenligner man oss med sverige. Hva med å sammenligne oss med resten av europa + usa? da fremstår vi plutselig mye bedre! Og hvis noen skulle ønske at norge skal se ut som det über-landet, er det jo bare å sammenligne oss med noen u-land Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde aldrig i livet satt min pc på et av bordene på mc donalds, hadde aldri fått den opp derifra igjen. det er så fantastisk mye kliss, skulle tro de vaska bordene med lim Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige? Sempron 7256986[/snapback] kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter? Jeg synes at vi ligger en del etter sverige på mobil fronten, ivertfall. Dem har da konge dekning med 3g, og vi har langt ifra så mye. Sempron Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg skal være ganske sulten før jeg frivillig spiser "mat" der. Men jeg synest at stort sett alle servéringssteder burde satse på gratis trådløst nettverk for å trekke kunder. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det blir vel 801.11.b nett. Dette er forøvrig en gåte.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvor finnes det gratis trådløse nettverk i Norge? Har aldri kommet over noen, men har vel egentlig ikke lett så mye heller. Noen som vet om noen i Bergen? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvor finnes det gratis trådløse nettverk i Norge? Har aldri kommet over noen, men har vel egentlig ikke lett så mye heller. Noen som vet om noen i Bergen? 7259351[/snapback] Det er ei oversikt her: http://no.freewlan.org/index.php/Hovedside Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tusen takk! Har du også en oversikt over hvor man kan finne trådløse nettverk i Tyskland, nærmere bestemt i Hamburg? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du finn oversikt over mange land her: http://rota.freewlan.org/index.php/Main_Page Sida til Tyskland er nede no. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 å oki. Tusen takk ihvertfall. Wlan er ganske dyrt i Tyskland hvis man ikke vet de rette plassene å gå. Kan fort ende opp med å betale over 100 kr for tre timer, selv om det kanskje ikke høres så dyrt ut sammenlignet med priser i Norge. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg skal være ganske sulten før jeg frivillig spiser "mat" der. Men jeg synest at stort sett alle servéringssteder burde satse på gratis trådløst nettverk for å trekke kunder. 7257803[/snapback] Problemet er at man da trekker freeriders. EDIT: Wlan er kjekt så man kan surfe mens man venter eller spiser. Sist gang jeg gledet meg over det var når jeg stod i 2 timers dekkskift kø hos Johs Bjerke. Toppers. Endret 10. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Her på grunerløkka er det relativt mange åpne nett på div cafeer ol. Selv internettcafeene er billigere enn den The Cloud greia, og der slipper du også å forhåndsbetale(jfr. engelske priser fra The cloud). På meg virker dette som et spøkelse fra like før .com bobla sprakk. Jeg regner med at The Cloud har skrevet en pen sjekk til McDonalds fra sine investorer. Når jeg booket hotel i spania i sommer var gratis wifi noe av det jeg så etter, finnes det norske hoteller med fri Wifi? Har bare vært telenor sin løsning der jeg har vært, og betingelsene der var grusomme i typisk telenor tradisjon. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Nesten alle hotellene jeg har vært på i storbyer har gratis Wifi. Thon Hotels, Scandic osv. De er lukket, men gratis. Endret 10. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
mkon Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Og etter du har fortært et måltid med "sunne" burgere, så ligger det igjen et fettlag over laptopen pga den rene fine lufta inne der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det er ei oversikt her: http://no.freewlan.org/index.php/Hovedside 7259395[/snapback] Utrolig bra. Den der skal i bookmarks! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige?7256986[/snapback] kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter? kanskje norge egentlig ligger langt framme, bare at sverige tilstadighet er irriterende nok bittelitt foran.. hver gang noen skal argumentere for hvor langt bak norge ligger på teknologifronten, så sammenligner man oss med sverige. Hva med å sammenligne oss med resten av europa + usa? da fremstår vi plutselig mye bedre! Og hvis noen skulle ønske at norge skal se ut som det über-landet, er det jo bare å sammenligne oss med noen u-land 7257340[/snapback] Norge ligger ikke bak Sverige i teknologinivå innen elektronikk. Vi mangler produksjonsutstyr/fabrikker, men vi kan designe produkter og produsere de i Kina, Japan, USA, Tyskland eller Nokiafabrikken i Finland. Både Sverige og Norge ligger 10-20 år bak USA og Japan innen elektronikk. Uansett, tilbake til saken: MacDonalds begynner vel å innse at maten deres smaker så vondt og "restaurantene" deres lukter så ille at de må ty til andre lokkemidler for å skaffe kunder... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Både Sverige og Norge ligger 10-20 år bak USA og Japan innen elektronikk. Hva mener du med dette? Man hadde jo knapt fått solgt noe elektronikk om man lå 10-20 år bak teknologisk på elektronikken man designer. AtW Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Både Sverige og Norge ligger 10-20 år bak USA og Japan innen elektronikk.Hva mener du med dette? Man hadde jo knapt fått solgt noe elektronikk om man lå 10-20 år bak teknologisk på elektronikken man designer. AtW 7262339[/snapback] Kom med noen eksempler på elektronikk som Norge produserer som tilsvarer de nyeste amerikanske produktene i teknologinivå da. Hvis du mener jeg tar feil. Jeg sa heller ikke at vi ligger 20 år bak på det vi kan designe. Men å designe og å produsere er to forskjellige ting. Erikson produserer heller ikke telefonene sine i Sverige, de produseres i Japan. Dette er en kjent sak. Men det er også noe som ikke betyr noe som helst, fordi vi er gode på andre områder. - Særlig å pumpe olje fra ekstreme havdyp, skipsfart og skipsbygging. Siden vi har handelsavtaler med utlandet behøver vi ikke å være gode på alt heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå