Gå til innhold

Hvilket kort passer best med en 4000+ Single core?

Skink_123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

har samme cpu som deg! håper selv den holder litt lenger fremover...

Da jeg ikke har mulighet til og bytte til amd x2 prosessor pga "gammelt hovedkort"

Men, kjøp deg Geforce 8800 gtx!!

Skal ihvertfall jeg gjøre, når jeg har penger nok :)

Lenke til kommentar
Hei, lurer på hvilket skjermkort en burde velge med en amd 4000+, så skjermkort og cpu balanserer og ikke er flaskehals for hverandre. Skjermen går opp til 1600x1200.

Mvh

Øystein

7256466[/snapback]

Har samme CPU selv og tenker på det samme.

Hvis du skal kjøre spillene i 1600x1200 bør du hverfall kjøpe et kort med 512 MB RAM eller mer. Å gå for de nye 8800-kortene tror jeg ikke er lurt med vår CPU.

Da blir den garantert mega bottleneck. Jeg har bestilt meg dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327135 , men det har for lite RAM til deg.

native oppløsning på min skjerm er 1280x1024.

Har du pengene ville jeg gått for http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325511 , men da kommer prisen nære nye 8800 GTS kortet og det er et kort for framtiden. Personlig venter jeg med de til ATI kommer med sine og prisene setter seg. Å gå på det beste ut fra startblokkene er som regel å kaste en tusenlapp ut av vinduet.

Endret av andefobe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hver gang det lanseres nye gpuer så er det masse whining om at cpu blir flaskehals.

Det er jo fakta at det blir en flaskehals, men jeg mener at det ikke gjør NOE som helst. Har dere penger til og lyst på et 8800GTX så hadde jeg lett kjøpt det selv om cpu hadde blitt en flaskehals.

En så kraftig cpu som 4000+ vil neppe låse frameraten til under akseptabelt nivå, det har hvertfall ikke jeg vert borte i. Når nye spill kommer er de ofte mer gpu krevende aka du vil få utnyttet det flotte kortet ditt til fulle.

Nå er ikke jeg veldig oppdatert, men var hvertfall slik med forrige generesjon, og jeg her ikke fått med meg noe annet enn at en 4000+ klarer å levere god nok fps i nesten alle spill ( unntak som flightsim o.l)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er opphengt i hvilken score du får i 3DMark06, så er det helt kosher å kombinere 4000+ med 8800GTS.

Selv bruker jeg 3800+ med 8800GTS, og det fungerer utmerket til alt jeg har testet av spill så langt. Det meste holder over 60FPS med alle detaljer på maks, 1280x1024 oppløsning, 16xCSAA og 16xAF.

Jeg kommer selvsagt til å oppgradere CPU (og skjerm) om ikke så lenge, men for de fleste spill er det jo tross alt viktigere med en heftig GPU enn en heftig CPU.

Lenke til kommentar
Hei, lurer på hvilket skjermkort en burde velge med en amd 4000+, så skjermkort og cpu balanserer og ikke er flaskehals for hverandre. Skjermen går opp til 1600x1200.

Mvh

Øystein

7256466[/snapback]

Har samme CPU selv og tenker på det samme.

Hvis du skal kjøre spillene i 1600x1200 bør du hverfall kjøpe et kort med 512 MB RAM eller mer. Å gå for de nye 8800-kortene tror jeg ikke er lurt med vår CPU.

Da blir den garantert mega bottleneck. Jeg har bestilt meg dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327135 , men det har for lite RAM til deg.

native oppløsning på min skjerm er 1280x1024.

Har du pengene ville jeg gått for http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325511 , men da kommer prisen nære nye 8800 GTS kortet og det er et kort for framtiden. Personlig venter jeg med de til ATI kommer med sine og prisene setter seg. Å gå på det beste ut fra startblokkene er som regel å kaste en tusenlapp ut av vinduet.

7256562[/snapback]

Ville heller kalt å gå for x1950 nå som penger ut av vinduet. Gårsdagens teknologi for 4.000 er rett og slett et dårlig kjøp per i dag. 88000GTS yter bedre, nyere teknologi og har et bra støyniva. Bruker man 4K på skjermkort i dag, så går man for det....kan heller oppgradere CPU senere.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

ok!

så du kan anbefale geforce 8800 gts?

Hvor bra psu bør man ha? har idag en 400 watt strømforskyning.

Vet at dersom jeg skal bytte skjermkort burde jeg bytte til 680 watt.

ER det forresten vanskelig og bytte strømforskyning i pc'en?

Lenke til kommentar

Er bare å lese et par reviews, trenger ikke å anbefale 8800gts...har det jo ikke selv engang.

Har hørt at man bør ha minst 26A på 12V railen... Funker ikke å stole blindt på watt, er veldig forskjellig hvordan produsentene oppgir watt styrken. En ordentlig kvalitets PSU med sterk 12V kan kanskje dra det skjermkortet... men det er bare å prøve seg frem. Har du en billig/gammel PSU så kommer den nok til å slite en del.

Å bytte PSU er veldig enkelt, plugg ut kontaktene...skyv den ut og sett in ny... tar maks 10 min.

EDIT: Ser du har NorthQ...personlig tror jeg den får kjørt seg litt vel mye med et 8800gts. Skal ikke være for bastant, men NorthQ har som regel rimelig svake verdier på 12V...

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...