RogueAlien Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har et problem med at noen ganger når jeg skal starte opp maskina(jeg bruker Windows XP) så skjer det at enten så finner ikke maskina hardisken med det første eller det kommer "disk read error" og jeg må inn på windows cd'n og velge repair system og "fixboot" commandoen. Skyldes dette feil på harddisk slik jeg tror eller kan det være noe galt med hovedkortets evne til å lese hardisken? Eller noe annet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 At den ikke finner HDD i første forsøk kan skyldes at BIOS er for snar, den gir opp før disken har kommet i gang. Man kan ordne det ved innstillinger i BIOS som gjør at den venter litt lenger. Hvis du må bruke FIXBOOT så er det en alvorlig feil, bootsektoren er overskrevet. Vet ikke hva det kan skyldes, ville være ekstremt rart hvis bare bootsektor har problemer og ingenting annet. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 At den ikke finner HDD i første forsøk kan skyldes at BIOS er for snar, den gir opp før disken har kommet i gang. Man kan ordne det ved innstillinger i BIOS som gjør at den venter litt lenger. Hvis du må bruke FIXBOOT så er det en alvorlig feil, bootsektoren er overskrevet. Vet ikke hva det kan skyldes, ville være ekstremt rart hvis bare bootsektor har problemer og ingenting annet. 7256881[/snapback] Jeg skal prøve å gå inn i BIOS.. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå