Satanius Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Da jeg spilt dark messiah, så klikket pcen midt i spillet. Jeg restartet og måtte laste opp default innstilinger i bios og starte windows i sist fungere innstillinger. Så kunne jeg komme meg innpå windows igjen. Men så er problemet, jeg får opp røde og blåe striper på skjermen når jeg er i windows eller kommer til punktet der windows skal starte opp (se vedlagt bilde). Prøvde å formatere pcen, men det fungerte ikke. Tenkte kanskje det var noe gale med skjermdriveren eller noe, men får ikke opp noe som sier at den er noe gale med og alt virke greit utennom at disse stripete fargetingene. Hva er det som skjer? ryker skjermkortet mitt helt snart eller noe? Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Vil anta at det er skjermkortet ditt som er litt ødelagt. Vist du har mulighet for det, så allier deg med en kompis. Test skjermkortet hans i din PC og finn ut om det er skjermkortet som er synderen. Endret 10. november 2006 av emalisti Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Vet ikke om dette er til mye hjelp, men jeg hadde akkurat det samme problemet for en stund siden. Fikk opp 3 tynne vertikale striper over skjermen, og disse ble tilsynelatende ikke bort. Avinstallerte Nvidia-driveren og installerte en nyere som tilfeldigvis var kommet, og vips så var stripene borte. Lenke til kommentar
Satanius Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Fikk testet ut med et annet kort og ser ut til at alt virket helt fint. Så det ser ut som skjermkortet har blitt ødelagt, men hvordan kan et skjermkort ryke? har ikke overklokket eller noe sånt, eneste er at jeg har satt på en bedre kjøling på den for lenge siden, rundt et år siden da. Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har jobbet i IT-avdeling i en bedrift og skiftet masse skjermkort. Vanlig problem det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå