Gå til innhold

Final Fantasy GBA/DS, ikke til Norge?

thomanil

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på: Kjøpte nylig DS, og koser meg med den. Registrerte etterhvert at en del gamle Final Fantasy-titler har dropper i remakes / ports til GBA og DS. Men er ingen av disse utgitt i Norge, eller..? F.eks Final Fantasy IV GBA finner jeg ingen steder, Final Fantasy III er oppgitt som "ikke fastsatt" i release-skjemaet på gamer.no... Heller mot play-asia-import her, bare lurte: What gives?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på: Kjøpte nylig DS, og koser meg med den. Registrerte etterhvert at en del gamle Final Fantasy-titler har dropper i remakes / ports til GBA og DS. Men er ingen av disse utgitt i Norge, eller..? F.eks Final Fantasy IV GBA finner jeg ingen steder, Final Fantasy III er oppgitt som "ikke fastsatt" i release-skjemaet på gamer.no... Heller mot play-asia-import her, bare lurte: What gives?

7255754[/snapback]

Jeg så FF: Dawn of Souls (remake av 1+2) for ikke så veldig lenge siden. Spillet er til GBA.

FFIV har jeg ikke sett.

FFIII kommer til DS, ja. Har bare kommet ut i Asia så langt og kommer om ikke lenge til USA. Regner med at vi får det til Europa neste år engang.

Lenke til kommentar

Jeg har sett FF IV for GBA i salg i mange butikker i Oslo. Så det ihverfall i salg på Narvesen på Oslo S. Husker det fordi jeg vurderte å kjøpe det. Tror også at jeg har sett på på Spaceworld i Storgata. Dette hjelper deg lite hvis du ikke bor i Oslo.

Når det gjelder FF III blir det utgitt et sted mellom 14. og 20 november i USA (står forskjellig dato i diverse nettbutikker). Europeisk release er blitt utsatt, som vanlig. :mad:

Men såvidt jeg vet er DS sonefri, så det burde ikke være noe problem å bestille fra utlandet, som f.eks dvdboxoffice.com

edit: så ikke posten til Benbjo over. Kjøpte Dawn of Souls for ca 2 år siden i en norsk butikk, så den finnes ihvert fall. Kan anbefales, men i forhold til FF VII og oppover så er det ikke så avansert.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Relatert spørsmål: Er forsinkelsene i Europa generelt grunnet lokaliserings-arbeid for Tyskland/Frankrike mfl (LÆR DERE ENGELSK, SUPPEHUER! *kremt*), eller skyldes det volum-problemer dvs at fabrikanten ikke får laget nok spill til samtidig launch med USA?

Tror nok hovedårsaken er oversettelsen av språket i spillet. Dette er en meget omfattende prosess, særlig når det gjelder tekstfyllte spill som FF-serien. Men enig, de burde klart dette en hel del raskere. Men jeg pleier å importere amerikanske DS spill, funker helt fint :)

Lenke til kommentar
Relatert spørsmål: Er forsinkelsene i Europa generelt grunnet lokaliserings-arbeid for Tyskland/Frankrike mfl (LÆR DERE ENGELSK, SUPPEHUER! *kremt*), eller skyldes det volum-problemer dvs at fabrikanten ikke får laget nok spill til samtidig launch med USA?

Tror nok hovedårsaken er oversettelsen av språket i spillet. Dette er en meget omfattende prosess, særlig når det gjelder tekstfyllte spill som FF-serien. Men enig, de burde klart dette en hel del raskere. Men jeg pleier å importere amerikanske DS spill, funker helt fint :)

7255949[/snapback]

Det er en omfattende prosess å oversette. Men dette kan de da gjøre parallelt med produksjonen av spillet? Når man først har bestemt hvilken tekst som skal inn i spillet, så kan man vel oversette denne med en gang. Det bør da ikke være så vanskelig å putte inn engelsk (eller fransk/tysk/spansk) tekst i stedet for japansk. Det samme med tale. Når man spiller inn japanske stemmer, så bør det da ikke være så vanskelig å ha engelske skuespillere gjøre det samtidig?

Nå skal det inrømmes at jeg har null erfaring fra spillutvikling (litt spillprogrammering på c64 teller ikke her). Så det blir jo litt spekulasjoner fra min side.

Hvilken butikk importer du spillene fra forresten?

Lenke til kommentar

Jeg sier bare gled deg til FF III. Fikk virkelig den gamle godfølelsen jeg fikk fra FF VII og FF IX når jeg spilte det. Føltes som et virkelig klassisk FF-spill :D (i motsetning til FF XII som skuffet meg stort :( )

Og bare så det er sagt, jeg kjøpte den japanske versjonen av FF III så jeg har spilt det en god stund nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...