Gå til innhold

Venstre-, midt- og høyrejustering av signatur

Ønsker du, venstre-, midt- og høyrejustering av signatur tilbake?  

81 stemmer

1. 1. Ønsker du, venstre-, midt- og høyrejustering av signatur tilbake?

• Ja.
      52
    • Nei.
      24
    • Vet ikke.
      5

Anbefalte innlegg

Idag ble min signatur slettet grunnet høyrejustering.

Det står altså i retningslinje #12 at man ikke kan endre på annet enn størrelse eller farge vha. bbkoder. Dette innebærer da altså justering av tekst i tillegg, right? Jeg har dog vært av den oppfatning av at sidejustering/midstilling i signatur har vært tillatt, da jeg "alltid" har sett at noen har benyttet denne bbkoden. Jeg ser også at til og med i diskusjoner om signatur-regler, har folk benyttet justering i signaturene sine. Jeg innser at signaturen kan ha vært endret i etterkant, men lar tvilen komme saken til gode. Er det altså slik at sentrering eller justering ikke er tillatt i signatur? Evt. hvorfor er dette tilfellet? Jeg har full forståelse for at signaturen ikke skal bli for sjenerende eller "klumpete", men føler egentlig ikke at justering gjør forumet "styggere" eller uoversiktlig på noen måte.

Det jeg ber om er vel egentlig en klarifisering (er det i det hele tatt et ord?) på hvorvidt justering er lov? Og isåfall ber jeg om at denne retningslinjen blir utøvd på lik linje for alle brukere. Det er mye mulig at det isåfall blir for mye å gjøre for moderatorene, men da hadde det kanskje vært bedre å fjerne muligheten, så vi slipper at folk blir "dømt" etterhvert som en moderator tilfeldigvis oppdager det. Det beste, etter min mening, hadde vært å tillatte justering, men det er jo selvfølgelig ikke opp til meg, jeg er jo bare en bruker ^^

For å spare de som evt vil lese regelen siterer jeg den her, så dere slipper å knotte dere fram og tilbake:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BBKode som lar deg stille farge/størrelse, samt lar deg lage lenker. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer i Diskusjon.no sitt design, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel.

Vil forøvrig takke moderatoren for å sende meg signaturen på pm, slik at jeg slipper å "komponere" den på nytt, og vil bemerke at jeg ikke ønsker å kritisere moderatoren på noen måte, men snarere diskutere reglen i seg selv på akkurat dette området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retningslinjene ble oppdatert for en uke siden (fredag 3.11). Det ble opprettet en tråd for å informere om dette. Den finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=658594

Det ble der bestem at

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BBKode som lar deg stille farge/størrelse, samt lar deg lage lenker. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer i Diskusjon.no sitt design, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel

Dette vil da også gjelde plassering av signaturen.

Som kan leses i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7255024 er det under diskusjon internt om det fortsatt skal gjelde plassering. Inntil videre er det uansett ikke lov å enten høyre -, venstre - eller midtjustere signaturen.

Lenke til kommentar

Er selv noe skeptisk til regelen om høyre og midtstilling, men uavhengig av hva vi moderatorer mener, så må vi hjelpe brukere med å håndheve denne regelen. AndyG har heldigvis forstått dette, men vil bare presisere det for andre brukere som blir sinte på den enkelte moderator for at han/hun slår ned på et regelbrudd :)

Lenke til kommentar

Det er vel ingenting galt med "en god gammeldags link", men jeg for min del syns det er morsomt med litt fargerike signaturer. F.eks. syns jeg signaturen til en-eller-annen-jeg-ikke-husker-navnet-på, som inneholdt et "php-script", var morsomt. Spriter ting opp litt uten at det ødelegger for noe som helst.

Lenke til kommentar

Vil helt klart ha det tilbake. Ikke noe jeg ser poenget i å nekte, ei heller noe moderator skal bruke tid på å slå ned på.

Visuelt sett er det ikke noe negativt med å kunne midtstille/høyrestille signaturen. Jeg ser intet negativt med det. At vi moderatorer skal bruke tid på å moderere vekk noe som ikke gjør noen skade overhodet er for meg ubegripelig.

Ja til å få det tilbake, både fordi det gir bedre signaturer og fordi man da slipper unødvendig merarbeid for moderatorene. Er viktigere ting å moderere.

Lenke til kommentar
Har sagt det før og sier det igjen, begrens hele signaturen til en linje og kun mulighet for tekst (ikke farger, spoiler, eller annet), holder i massevis. Annen info, reklame-plass for bloggen sin, hjemmesiden sin, hvilket yrke de har etc. kan legges i profilen.

7266287[/snapback]

Hvor mange linjer man har, info eller farge er jo ikke tema. Bør man kunne midtstille/høyrejustere? Selv om det kun skulle vært en linje, hva mener du om midstilling/høyrejustering av den ene linja?

Det du skriver her er ikke akkurat noe som kan tolkes hverken som for eller imot. :)

Lenke til kommentar
Selv om det kun skulle vært en linje, hva mener du om midstilling/høyrejustering av den ene linja?
Sier ikke det seg selv da? Med en linje uten noen fasiliteter annet enn ren tekst, så er vel ikke behovet for midtstilling/høyrejustering så veldig påkrevd?

"darkness|" sin signatur er (nesten) fullkommen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...