Gå til innhold

PS3 ikke i mars alikevel?

Nonsens

Anbefalte innlegg

Nettopp. Dette er så sant som det får blitt. Kjenner ingen som har interesse for 360 og alle skal ha PS3.

Og det med at folk ikke vet at 360 er next gen er så riktig. Folk tror faktisk at det bare er en re-designet Xbox, som PS2 slim greia er. Dette blir jo ikke akkurat hjulpet da de fleste butikker bare putter Xbox of 360 spill på samme hylle om hverandre, heh.

MS har et stort problem her med dette.

7256914[/snapback]

Dette er jo en helt vanlig tabbe som alt for mange her inne begår. De baserer virkeligheten på hva en selv synes, og hva venneflokken synes.

I min egen venneflokk er det kanskje 10 stykker som har 360 i dag, og minst 5-6 til som vurderer å kjøpe før jul.

Betyr det at PS3 blir en fiasko?

Selvsagt ikke. Det betyr bare at ingen her inne, ei heller meg, på noen som helst måte representerer et riktig statistisk utvalg.

7257199[/snapback]

Jeg jobber i butikk og opplever dette ofte med 360. Når jeg anbefaler dem Xbox 360 sier de at de ikke vil ha Xbox.

Og som oftest tror de at det er snakk om vanlig Xbox. Når jeg forteller dem at det er "Xbox 2" så blir de overrasket. Ikke at det hjelper særlig, da sier de som regel 'jeg venter heller på PS3¨. Ikke så rart da de jo ikke engang har hørt om Xbox 360 enda den har vært ute snart 1 år allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv tviler jeg på at konsollen blir utsatt mer enn den allerede har blitt. Men ettersom han ikke kan love noe, så antar jeg at det er en sannsynlighet at den enten kommer i begrenset antall, eller blir utsatt ennå lengere (sistnevnte er veldig usannsylig, ettersom Sony ville tapt enormt på dette).

Er jo litt morro å spekulere da. Selv om jeg tviler på en utsettelse.

Lenke til kommentar
Må nesten si meg enig med Rookie og dark by design. En fyr så høyt opp i stillingen må vite litt. Og setningen som prøver å hentyde til hans inkompetanse på området, er i mine øyne bare et forsøk på å ro unna båten.

Men men, man vet aldri.

7257333[/snapback]

Selv tviler jeg på at konsollen blir utsatt mer enn den allerede har blitt. Men ettersom han ikke kan love noe, så antar jeg at det er en sannsynlighet at den enten kommer i begrenset antall, eller blir utsatt ennå lengere (sistnevnte er veldig usannsylig, ettersom Sony ville tapt enormt på dette).

Er jo litt morro å spekulere da. Selv om jeg tviler på en utsettelse.

7257453[/snapback]

Ja, endo ei utsetjing til tvilar eg og sterkt på at kjem til å skje. Det vil isåfall vere katastrofalt for Sony. XBOX 360 sin installed base i Europa kjem ikkje akkurat til å minske av det. Faktisk, så arrogant som Sony har opptrådd i det siste, hadde det ikkje forundra meg om dei faktisk ikkje ser på Wii og XBOX 360 som konkurrentar i det heile, og meinar at ei utsetjing til ikkje vil vere farleg.
Lenke til kommentar
“Given that all of our previous statements about launching in Europe simultaneously with the US and Japan turned out not to be the case, I would not like to make any definitive statements on that."

-Grunnen til denne kommentaren er nok mest trolig at Phil Harrison prøver å redde rævva si, eller Sony generelt med å ikke love noe 100% med tanke på utgivelsen i mars. Han sier jo videre at det ikke er hans jobb å kommentere produksjonsproblemene men det er jo akkurat det han gjør. Han sier rett ut at produksjonen har tatt seg opp og at produksjonsproblemene begynner å bli færre! Det vil jo egentlig si at en mars utgivelse er mere sansynlig nå enn for litt siden...

Lenke til kommentar
Får virkelig håpe det på ingen måte blir kroken på døra for PS3.

Selvfølgelig blir det ikke det. PS3 vil selge meget godt uansett når den måtte komme, og klarer Sony i tillegg å levere et bra produkt, noe de forhåpentligvis gjør, vil den bare selge enda bedre. Når det gjelder en evt. ny utsettelse for oss i Europa, synes jeg i og for seg det er helt greit å la japanere og amerikanere få lov til å være "betatestere" :) Dette vil bare bety et enda bedre produkt for oss da mange av de verste feilene og problemene formodentlig vil være ryddet av veien før konsollen kommer hit.

Har selv Xbox 360, og en av grunnene til at 360 nå har så mange gode spill er jo nettopp konkuransen fra Sony, så jeg for virkelig håpe at ikke MS får monopol på konsoller.

Ja, det får man da håpe, og jeg tror ikke det er noen som helst fare for at det vil skje med det aller første, heller. Konkurranse er stort sett alltid en god ting, og nettopp derfor sliter jeg voldsomt med å se noe fornuft i hvorfor enkelte på død og liv ønsker å kvitte seg med ett monopol bare for å erstatte det med et annet. Men nå har jeg (heldigvis) ikke noe religiøst forhold til verken Playstation eller Xbox og føler meg derfor rimelig trygg på at jeg vil få mengder av gode spillopplevelser på begge konsollene i årene fremover. Jeg håper og tror det vil bli mer enn god nok plass til både Sony, MS og alle de andre aktørene. Vi trenger dem alle sammen.

Her er det kun PS3 og 360 som gjelder, alle andre regner jeg ikke med

Jeg må tilstå at jeg ikke har prøvd noen av "alle de andre" konsollene, så dem skal jeg vokte meg vel for å ha sterke sterke meninger om - her bør man veie sine ord på gullvekt.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i butikk og opplever dette ofte med 360. Når jeg anbefaler dem Xbox 360 sier de at de ikke vil ha Xbox.

Og som oftest tror de at det er snakk om vanlig Xbox. Når jeg forteller dem at det er "Xbox 2" så blir de overrasket. Ikke at det hjelper særlig, da sier de som regel 'jeg venter heller på PS3¨. Ikke så rart da de jo ikke engang har hørt om Xbox 360 enda den har vært ute snart 1 år allerede.

7257266[/snapback]

Du jobber vel helst i en butikk, og dermed er det fortsatt ikke statistisk representativt. Om det er venneflokken eller en konkret butikk spiller ingen rolle. Det eneste det sier noe om er at det er en trend i din butikk som ikke behøver å være representativ.

Jeg har selv drevet en større butikkjede og ble stadig vekk overrasket over hvor store variasjoner det ofte var i salg av en gitt varegruppe i forskjellige geografiske områder.

Lenke til kommentar

Litt enig med Rookie og dark by design angående Phil Harrison og at han rimelig sikkert vet mye om hva som skjer i kulissene hos Sony. :)

I tillegg skal det sies at Phil, iallfall i mine øyne, alltid har vært mye mindre glatt og arrogant i sine uttalelser enn f.eks Ken Kuturagi pleiere å være. Selvsagt er Phil opptatt av å hype PS3 så mye som mulig han også, men det virker som han alltid klarer å basere sine kommentarer om PS3 basert på fakta og ikke bare påstander uten egentlig rot i virkeligheten.

Alt dette er forøvrig mye av grunnen til at jeg skrev det jeg gjorde i mitt forrige innlegg på side 1.

Angående dette med Sony/PS3 tilhengere og at man i diverse vennegrupper ikke vet så mye om andre konsoller enn den de selv har satset på; dette går veldig mye begge veier. På et forum jeg ofte er på, er det svært mange som bærer preg av å være veldig loyale til X-Box/X-Box 360 og Cube/Wii. Når akkurat disse personene skal snakke om PS3, så virker det som om de bruker alle mulige slags rare argumenter for å rakke ned på PS3. Noe som går igjen er at mange tror at de eneste bra ekslusive spillene PS3 har igjen, er MGS4 og Final Fantasy. Det er jo vitterlig mange flere meget lovende ekslusive spill som kommer til PS3, men folk virker helt fjerne når jeg prøver å minne dem om disse. Det jeg skal frem til, er vel egentlig at det finnes like mye uvitenhet om PS3 som det gjør om X-Box 360 og Wii. :)

Men men, til tross for Phil Harrison har jeg fortsatt mest tro på en Mars 2007 lansering, selv om det kanskje blir enda knappere med antall tilgjengelig konsoller.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Fyren sier at ikke kan garantere noe, og at det heller ikke er hans jobb. Kan ikke erindre at Sony har garantert noe tidligere.

Nå er det slik en gang at det er vanskelig å garantere innenfor en industri som har underleverandører og forholde seg til. Mye kan gå galt, og ingen kan garantere for hva som skjer i morgen. Det er desverre slik verden en gang er for å dra det opp på det planet.

Om man sitter på jobb akkurat nå, kan man jo stikke inn til sjefen og spørre om han kan garantere at du har jobben din til neste år. Sier han ja, er det en sannsynlighet for at han lyver. ;)

Lenke til kommentar
Fyren sier at ikke kan garantere noe, og at det heller ikke er hans jobb.  Kan ikke erindre at Sony har garantert noe tidligere.

Nå er det slik en gang at det er vanskelig å garantere innenfor en industri som har underleverandører og forholde seg til. Mye kan gå galt, og ingen kan garantere for hva som skjer i morgen. Det er desverre slik verden en gang er for å dra det opp på det planet.

Om man sitter på jobb akkurat nå, kan man jo stikke inn til sjefen og spørre om han kan garantere at du har jobben din til neste år. Sier han ja, er det en sannsynlighet for at han lyver.  ;)

7258039[/snapback]

OT: Jobb eller ikkje- eg har kontrakt på betalt ut september neste år. :p
Lenke til kommentar
Fyren sier at ikke kan garantere noe, og at det heller ikke er hans jobb.  Kan ikke erindre at Sony har garantert noe tidligere.

Om man sitter på jobb akkurat nå, kan man jo stikke inn til sjefen og spørre om han kan garantere at du har jobben din til neste år. Sier han ja, er det en sannsynlighet for at han lyver.  ;)

7258039[/snapback]

Nettopp! Men folk trekker raskt konklusjoner den ene eller andre veien. Er man mega xbox fan så betyr denne artikkelen at ps3 mest sannsynlig ikke kommer ut i europa i det hele tatt, og at sony er snart konkurs. Er man mega playstation fan så betyr dette at sony ruler og kommer til å lansere playstation 3 i januar. Jeg prøver å være objektiv, selv om jeg heller ofte litt mot ps3 ;)

Lenke til kommentar
Sony har vel ikke noen hast med lanseringa når ps2 selger så bra

men ting vil endre seg no når gears of war er ute, tror eg

American Hardware Sales, October

usasalesgy3.jpg

7258447[/snapback]

Nettopp. PS2 dominerer jo fullstendig enda, selv i USA, som jo er 360's klart beste marked. 360 selger jo sikkert 10 ganger bedre der borte enn her.

Allikevel selger 360 altså bare såvidt over 200k. Tror ikke Sony frykter MS særlig.

Lenke til kommentar
PS2 vil garantert selge bedre enn PS3 i lang tid framover.

7259165[/snapback]

Det stemmer nok sikkert, hvertfall her i Europa. Kommer jo fortsatt lekre titler til PS2 i nærmeste fremtid, les Guitar Hero 2, Okami, FF12 (eller hva det er) og God of War 2.

Er fullstendig klar over at disse kan spilles på PS3 også (kanskje minus GH2), men hvem gidder å punge ut med 5 ganger så mye som man trenger?

Uansett, fremtiden ser lys ut også for PS2!

Lenke til kommentar

Vel, da kan man egentlig legge også denne tråden død..

http://ps3.qj.net/SCEE-clears-up-Harrison-...pg/49/aid/72826

Upon noticing the implications of the interview with the boss, SCEE immediately released statements confirming that the console is still launching for the whole of Europe in March 2007. "We are still very much on track for a March launch in Europe," clarified Nick Sharples, head of Sony's Corporate Communications division.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...