Gå til innhold

Pathfinder: Rare vikinger?

Akidon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter

Og kanskje fordi at få hadde mange nok hester å ta med seg til at kavaleri skulle bli nyttig på en båter over Atlenteren ville være SVÆRT vanskelig i de båtene ;)

Samme gjelder hjemme, fram til den delen med båtene.

7269640[/snapback]

Feil. Vikingene brukte da ofte å ta med hester på skipene. De store skipene til vikingene var gigantiske, og det var mer enn nok plass til å ta med hester.

...Men vikingene har aldri vært noen mongoler. De brukte hester til transport, men de var nok aldri noe hestefolk. :)

Lenke til kommentar
Feil. Vikingene brukte da ofte å ta med hester på skipene. De store skipene til vikingene var gigantiske, og det var mer enn nok plass til å ta med hester.

De tok ikke med seg hester til "raid", de tok med seg hester til og "trade" eller når de skulle være der en stund/bygge "settlements"... spillt litt my MMORPG så utrykkene henger igjen :p

...Men vikingene har aldri vært noen mongoler. De brukte hester til transport, men de var nok aldri noe hestefolk. :)

Noe ala det jeg mener ovenfor :)

Det jeg da altså mente var jo da at det og ta med seg nok hester til og lage en brukbar størrelse på kavaleriet ville vært en veldig stor utfordring. Spesielt til Raid.

Lenke til kommentar
Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter

Og kanskje fordi at få hadde mange nok hester å ta med seg til at kavaleri skulle bli nyttig på en båter over Atlenteren ville være SVÆRT vanskelig i de båtene ;)

Samme gjelder hjemme, fram til den delen med båtene.

7269640[/snapback]

Saken var mer den at vikinger aldri slåss til hest. De red til slaget på trege og tunge nordiske hester, gikk så av hestene, og hamret løs på hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen av dere har faktisk sett Veiviseren, men den var omtrent like spennende som å høre Al Gore snakke om miljøet. Jeg kan rett og slett ikke begripe hvorfor det er negativt at noe som var i virkeligheten rimelig kjedelig gjøres til noe bedre. Vikinger skal være blodtørstige, franskmenn skal være feige, folk fra Texas skal skyte hverandre, det er sånn det skal være i filmer! Det skal et rimelig mislykket menneske til som lar urealisme ødelegge en film, når man i praksis ser på noe som i samtlige tilfeller (ifølge Andy Warhol, ihvertfall) er falskt.

Innimellom har en skurk 12 skurker å skyte og et våpen som kun holder 10 skudd av gangen. Man kan enten bytte ut våpenet, fjerne antall skurker eller ikke være en flisespikker; jeg er overlykkelig for at Hollywood og alle andre filmnasjoner velger det siste alternativet. Å lage en film som er så realistisk som mulig har aldri vært synonymt med å lage en film som er så bra som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om noen av dere har faktisk sett Veiviseren, men den var omtrent like spennende som å høre Al Gore snakke om miljøet. Jeg kan rett og slett ikke begripe hvorfor det er negativt at noe som var i virkeligheten rimelig kjedelig gjøres til noe bedre. Vikinger skal være blodtørstige, franskmenn skal være feige, folk fra Texas skal skyte hverandre, det er sånn det skal være i filmer! Det skal et rimelig mislykket menneske til som lar urealisme ødelegge en film, når man i praksis ser på noe som i samtlige tilfeller (ifølge Andy Warhol, ihvertfall) er falskt.

Innimellom har en skurk 12 skurker å skyte og et våpen som kun holder 10 skudd av gangen. Man kan enten bytte ut våpenet, fjerne antall skurker eller ikke være en flisespikker; jeg er overlykkelig for at Hollywood og alle andre filmnasjoner velger det siste alternativet. Å lage en film som er så realistisk som mulig har aldri vært synonymt med å lage en film som er så bra som mulig.

7287429[/snapback]

Mye riktig i det du sier her. Men det er jo noe som heter den gyldne middelvei også...

Greit at de ikke er helt realistisk. Eksempl på dette er hong kong filmer der folk hopper himmelhøyt. Men problemet blir når jeg ser film på film fra hollywood der ti det er action for alle pengene... Like ikke pøs på nokk penger, spreng masse ting så slipper vi en skikkelig historie filosofien.

Edit: Å lage en film så urealistisk så mulig har heller aldri vert synonymt med å lage en film å bra som mulig.

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar
...Det skal et rimelig mislykket menneske til som lar urealisme ødelegge en film...

7287429[/snapback]

*host*BayOgBruckheimerMedArmageddon*hark*

Nei guuud, den AIDS'en min, altså. :whistle:

7288710[/snapback]

:ermm:

Nå har jeg ikke sett vikinger i virkelig liv,så det blir litt vanskelig å uttale meg om dette men syns filmen absolutt er verdt å se.

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar

Men er det ved rene tilfeldigheter at Pathfinder har et nøyaktig likt navn, eller har de gjort det bevisst? Begge filmene handler jo om en som havner blant et folk han ikke hører hjemme hos, og begynner å slåsse mot fienden (tho de kommer fra annerledes folk).

EDIT: Spørsmålstegn.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...