Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pathfinder: Rare vikinger?

Akidon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vi fikk ikke sett så mye av de, utenom som mørke skikkelser i altfor mye rustning :p

Filmen virker som en grei fredags underholdning ala King Arthur (uten det gode soundtracket). Karl Urban er jo ikke helt dum skuespiller heller.

Kommer denne på kino i nærmeste fremtid?

PS: Morgan Freeman begynt som trailer kommentator eller? :p

Lenke til kommentar
Noen flere som synes dette var en litt rar fremstilling av vikingene?

Trailer

7255462[/snapback]

"They came without warning"? WTF? Ja, de burde jo ha sagt ifra først... sendte en sms kanskje...

Altså, vi kjenner amerikanerne. Det er 280 mill av dem (eller, det sies vel at de har rundet 300 mill nå?), og de er alle prikk like. Gimme some killing and some sex, and I'm happy. Oh yeah. Texas. Selvsagt, blir det jo tolket sånn.

Filmskaperne sjekket vel i et leksikon for å finne ut om vikingene. "Vikings - bad men in leather". :!:

De har ikke lagt vekt på "realistiske" vikinger, dette er en hollywood-produksjon!

Vikingene hadde ikke enorme mørke rustninger og store horn i hjelmene... de drev jo tross alt med "inn-ut" operasjoner, ikke beleiringer :p

7256585[/snapback]

Problemet er gjerne det at utrolig mange sluker sånt helt rått, og da blir det et utrolig vrangsyn. Jaja. Go Hollywood. De kan i det minste å lage god action.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
bambus? i nordamerika?

7262966[/snapback]

Det var ment å høres generaliserende og "rasistisk" ut. "Alle som ikke er hvite, er likedan. De er alle usiviliserte, dyriske, barbariske... morderiske... og de fortjener ikke å ha noe land".

EDIT: ... og jeg mente det sarkastisk.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
vel i denne filmen er det jo vikingene som er barbarsike og moderiske, mens indianerne er siviliserte og snakker engelsk

7265090[/snapback]

Nettopp, var det jeg mente lenger opp i tråden. Greit nok at alle skal ha så mye sympati for indianerne, men det blir bittelitt vranglære. Igjen, hvem bryr seg, kan en tenke, men som sagt er det veldig mange som sluker slike filmer rått. Jaja, kul action blir det i allefall. Så lenge vikingene ikke fremstilles som så dumme og inkapable til å slosse at det bare blir trist, så skal jeg nok få med meg filmen.

Lenke til kommentar
Vel, vi fikk ikke sett så mye av de, utenom som mørke skikkelser i altfor mye rustning :p

Filmen virker som en grei fredags underholdning ala King Arthur (uten det gode soundtracket). Karl Urban er jo ikke helt dum skuespiller heller.

Kommer denne på kino i nærmeste fremtid?

PS: Morgan Freeman begynt som trailer kommentator eller? :p

7255632[/snapback]

Den kommer 13. januar 2007

Lenke til kommentar

Vel, de første vikingene som gikk i land i Amerika, ble jo kastet ut igjen av de innfødte etter en stund, da de prøvde å bosette seg langs kysten. Det var riktignok mest fordi det var mange flere innfødte enn vikinger, heller enn at Karl Urban plukket med seg noen sverd og gikk berserk.

Ellers var det mye god lærdom bare i den korte traileren. Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter. Samtlige kavalerister og spretne importerte arabiske og frankiske hester døde selvsagt i Amerika, under invasjon nummer to av en landsby.

Lenke til kommentar
Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter

Og kanskje fordi at få hadde mange nok hester å ta med seg til at kavaleri skulle bli nyttig på en båter over Atlenteren ville være SVÆRT vanskelig i de båtene ;)

Samme gjelder hjemme, fram til den delen med båtene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...