Akidon Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Noen flere som synes dette var en litt rar fremstilling av vikingene? Trailer Lenke til kommentar
Jan Åge Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Vel, vi fikk ikke sett så mye av de, utenom som mørke skikkelser i altfor mye rustning Filmen virker som en grei fredags underholdning ala King Arthur (uten det gode soundtracket). Karl Urban er jo ikke helt dum skuespiller heller. Kommer denne på kino i nærmeste fremtid? PS: Morgan Freeman begynt som trailer kommentator eller? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Tror den kommer i mai... Bare at det virker som om vikingene var de slemingene... Og det var de jo kanskje også... Jaja nå vet jeg hvordan det føles å vere muslime Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 latterligfilm det der... de tokk manuset til Veiviseren og skrev det helt om .. dette skulle være den amerikanske utgaven av Veiviseren .. men istede er det en stereotypisk fremstillinga av vikingene horn og masse hodeskaller... faenta hollywood Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Haha, for en trailer. Nå veit jeg i hvert fall om en film til jeg absolutt ikke skal se. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Vikinger fremstilt som orker. ;D Ser litt ut som LOTR meets Ice age. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Og hvorfor skal alle vikinger ha hjelm med horn? Det stemmer jo ikke. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 De har ikke lagt vekt på "realistiske" vikinger, dette er en hollywood-produksjon! Vikingene hadde ikke enorme mørke rustninger og store horn i hjelmene... de drev jo tross alt med "inn-ut" operasjoner, ikke beleiringer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Dette er hva du får når man parrer Vikniger med Tanks Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Noen flere som synes dette var en litt rar fremstilling av vikingene?Trailer 7255462[/snapback] "They came without warning"? WTF? Ja, de burde jo ha sagt ifra først... sendte en sms kanskje... Altså, vi kjenner amerikanerne. Det er 280 mill av dem (eller, det sies vel at de har rundet 300 mill nå?), og de er alle prikk like. Gimme some killing and some sex, and I'm happy. Oh yeah. Texas. Selvsagt, blir det jo tolket sånn. Filmskaperne sjekket vel i et leksikon for å finne ut om vikingene. "Vikings - bad men in leather". :!: De har ikke lagt vekt på "realistiske" vikinger, dette er en hollywood-produksjon!Vikingene hadde ikke enorme mørke rustninger og store horn i hjelmene... de drev jo tross alt med "inn-ut" operasjoner, ikke beleiringer 7256585[/snapback] Problemet er gjerne det at utrolig mange sluker sånt helt rått, og da blir det et utrolig vrangsyn. Jaja. Go Hollywood. De kan i det minste å lage god action. Endret 10. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har ingenting i mot at de lager vikingene enda tøffere og råere enn det de egentlig var. Se så jævlig kickass han her ser ut da. Perfekt! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 De at de ser barske ut ser ikke ut til å være noe problem nei Ser ut som fin action film, dog. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Joda, men vikingene kommer jo til å dø! Bli drept av indianere med bambus-staver? WTF? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 bambus? i nordamerika? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) bambus? i nordamerika? 7262966[/snapback] Det var ment å høres generaliserende og "rasistisk" ut. "Alle som ikke er hvite, er likedan. De er alle usiviliserte, dyriske, barbariske... morderiske... og de fortjener ikke å ha noe land". EDIT: ... og jeg mente det sarkastisk. Endret 11. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 vel i denne filmen er det jo vikingene som er barbarsike og moderiske, mens indianerne er siviliserte og snakker engelsk Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 vel i denne filmen er det jo vikingene som er barbarsike og moderiske, mens indianerne er siviliserte og snakker engelsk 7265090[/snapback] Nettopp, var det jeg mente lenger opp i tråden. Greit nok at alle skal ha så mye sympati for indianerne, men det blir bittelitt vranglære. Igjen, hvem bryr seg, kan en tenke, men som sagt er det veldig mange som sluker slike filmer rått. Jaja, kul action blir det i allefall. Så lenge vikingene ikke fremstilles som så dumme og inkapable til å slosse at det bare blir trist, så skal jeg nok få med meg filmen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vel, vi fikk ikke sett så mye av de, utenom som mørke skikkelser i altfor mye rustning Filmen virker som en grei fredags underholdning ala King Arthur (uten det gode soundtracket). Karl Urban er jo ikke helt dum skuespiller heller. Kommer denne på kino i nærmeste fremtid? PS: Morgan Freeman begynt som trailer kommentator eller? 7255632[/snapback] Den kommer 13. januar 2007 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vel, de første vikingene som gikk i land i Amerika, ble jo kastet ut igjen av de innfødte etter en stund, da de prøvde å bosette seg langs kysten. Det var riktignok mest fordi det var mange flere innfødte enn vikinger, heller enn at Karl Urban plukket med seg noen sverd og gikk berserk. Ellers var det mye god lærdom bare i den korte traileren. Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter. Samtlige kavalerister og spretne importerte arabiske og frankiske hester døde selvsagt i Amerika, under invasjon nummer to av en landsby. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg forstår nå hvorfor vikingene aldri benyttet seg av kavaleri, verken andre steder i verden. eller når de var opptatt med å drepe hverandre i hjemlige trakter Og kanskje fordi at få hadde mange nok hester å ta med seg til at kavaleri skulle bli nyttig på en båter over Atlenteren ville være SVÆRT vanskelig i de båtene Samme gjelder hjemme, fram til den delen med båtene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå