Skogli Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Sommeren 2007 så har jeg planer om å kjøpe min onkels gamle Volvo 244GL. Jeg trenger sikkert ikke å betale så mye for denne, håper jeg da. Han har hatt den inne på skolen og latt GK Mekaniske fikse hele bilen utvendig. Eneste feil nå er vel noe med drivaksel og at luftanlegget er utkoblet (Et prosjekt jeg har når jeg er der). Bilen er helt standar med manuell gir og uten servo. Jeg vil fikse opp denne bilen slik at jeg kan kjøre med den til daglig. Etter den er godkjent og fått hvite skilter skal den styles. Jeg vil gjerne ha tips om hva jeg kan gjøre med den, og hvor deler kan kjøpes. NB: Jeg kommer til å bu i en dal der posten kommer hver 3. dag eller noe slikt. Det er inne i Sognefjorden, Øvre Årdal, så hvis dere vet om noen garasjer, butikker etc som selger/fikser Volvo og styling til en billig penge så bare si ifra. Mvh: Skogli PS: Bilder kommer neste gang jeg er på besøk hos han. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Husk en ting. Volvo 240 skal ikke styles i hjel med plast! Kan være en ide med.. - Pene felger - Senk - Omlakkering? - Nytt listverk, gjerne krom - liten leppe foran Da er du et stykke på vei. Trenger ikke så mye for å få en pen tvåførr. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Er det en stasjonsvogn som har vært registrert som varebil (to-seter)? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 244 er ikke stasjonsvogn, men firedørs. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Husk en ting. Volvo 240 skal ikke styles i hjel med plast! 7255748[/snapback] AMEN! Det er riktig mye du kan gjøre med en 240 for å få den pen uten at det kreves dem helt store kirurgiske inngrepene. Jeg har hatt 4-5 stykker i min tid og relativt fornøyd med hvordan dem ble seende ut. Sett på et sett pene felger. 17" er å foretrekke, men man får tak i mye fint (og rimeligere) i 15" også. Senk mursteinen! Volvo lider av tidevannssyndromet og roper etter bakkekontakt. TÜV-godkjente senkesett til 240 fåes kjøpt omtrent overalt. Se om du får tak i et som senker 40mm (Lesjøfors lager eller lagde ihvertfall 40mm til 740 veit jeg), selv om 35mm er det mest utbredte. Sett på den originale frontleppa, monter spredere i den og prøv å få tak i hjørneleppene til 740-spoileren. Med litt simpel modifikasjon passer disse lett på 240 også. Om det ikke allerede foreligger - Lange baklykter. Monter refleksplata som kan sitte mellom disse. Er ikke mange biler som kler refleksplate, men 2 og 740 gjør det. Gardin i bakruta. Et must!! Lenke til kommentar
illest Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Få den minst mulig harry, men mest mulig fin. Harry-lista: - Laksetrapp - Soting av ruter - 4-5" bråkepotte - Gardin i bakruta - Refleksplate - Stor vinge - T-rød eller Fried stylingkit - Soting av baklykter - Original fjører som er kappa X-antall runder - Wounderbaum(s) Fin-lista: - 17-18" felger (gjerne med så brei kant som overhodet mulig) - Lesjöfors senkefjærer (da disse senkefjærene er de eneste du får godkjent til 240) - Lakkere støtfangere i samme farge som karroseriet - 3" effektanlegg - Hvite blinkers rundt hele bilen - Pent sportsratt - R-sport trekk eller evt. skikkelige bøttestoler Så er det jo heller ikke så himla dyrt for en bra turbomotor Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Husk en ting. Volvo 240 skal ikke styles i hjel med plast! Kan være en ide med.. - Pene felger - Senk - Omlakkering? - Nytt listverk, gjerne krom - liten leppe foran Da er du et stykke på vei. Trenger ikke så mye for å få en pen tvåførr. 7255748[/snapback] Plast? Det skal ikke forekomme på bilen, utenom kanskje støtfanger, skjørt og bakfanger. (Disse blir ikke noe mega stylet) Ting som skal på bilen etterhvert: - Heftig eksosanlegg - Pene felger - Mer krom - Heftig musikkanlegg - Leppe foran og bak (er ikke 100% sikker på dette) - Interiør (setetrekk, girkule, hattehylle, dashbord og intrumenter Ting som er vudert: - En anelse soting av bakrutene - Senk - Omlakkering - Ny motor. Er det en stasjonsvogn som har vært registrert som varebil (to-seter)? 7258595[/snapback] Det er en vanlig 4 dørs, blå matt lakk, originale felger... Ikke noe spennende. Fronten på denne digger jeg: Er det noen internett sider som selger stilige fronfangere til Volvo? Endret 11. november 2006 av Skogli Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 244 er ikke stasjonsvogn, men firedørs. 7259102[/snapback] Det var det jeg også trodde. Men siden han skriver i tråden her at han skal få på "hvite skilter", så trodde jeg kanskje det hadde vært grønne på den. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Litt vanskelig å få avgiftskassa inn i en 244, tror jeg. Lenke til kommentar
illest Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Behold den originale leppa, behold den originale baken og behold de originale sidene. Det er penest. Har du litt peil så kan du jo customlage dashbordet ved å sette inn div små klokker (turbotrykk, temp, oljetrykk osv osv osv) og en litt stor turteller. Det er utrolig rått Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Det jeg sa med at bilen skulle få hvite skilter er at den har ikke blitt EU-godkjent på en liten stund, og står parkert uten skilter. Ok, trur jeg beholder leppene på. Hvis jeg får satt inn en turbo så skal jeg også kjøpe en dumpventil, og turbotrykk-måler. Tempmåler, oletrykkmåler og lignende skal inn i bilen etter en stund. Går det ann å ettermontere servo på denne bilen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Går det ann å ettermontere servo på denne bilen? 7263738[/snapback] ja det går ann Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Servo that is. Noe av det første som blir montert før skikkelig styling. Veiene jeg skal kjøre på krever servo. (Skal bu i en dal, 500moh) Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) En snartur innom for å gi et innblikk på hvordan bilen ser ut. Er et dårlig bilde, men la gå. Endret 12. november 2006 av Skogli Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har faktisk veldig sans for US-Fronten selv. Ettermonterte det på den første bilen min (en 80 mod 244 GL.. aah. .minner) Noe du også kan gjøre er å sette på en snowcap over lufterillene på panseret. Diskrè, men gjør seg faktisk ganske godt. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Hvordan vil det se ut da? Klarer ikke helt å forestille meg hvor den skal og hvordan det ser ut. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Err... skammesjååå. Jeg hadde det på en av bilene mine, skal grave fram et. Litt utydelig men, skal se om jeg finner en annen vinkel når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Ahh, et slags deksel som ligger over luftinntaket? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Ja, omtrent. Fant et par bilder hvor den kommer tydeligere fram: og I samme slengen kom jeg på at du kan også sette på speil fra 1986-> (dem som er avbildet på bilen). Argh! Hvorfor måtte jeg finne fram dem her da?? Nå savner jeg den gamle go-førr'en min nå. Endret 16. november 2006 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Småheftig. Fra den vinkelen som bildet er tatt i, likte jeg ikke speilene. Hvordan ville det sett ut med noen baklykter fra en 740? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå