Don Juan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har en oppgave jeg må levere i morgen, og må ta i bruk de sene nattetimer. Så jeg tenkte at jeg skulle lage meg noe kaffe. I og med at jeg ikke er noe kaffemenneske lurer jeg på følgene: Men det står ingen oppskrift på kaffeposen. Hvis jeg skal ha ett par kopper kaffe, hvor mye kaffepulver skal oppi posen og hvor mye vann? 2-3 kopper - Hvor mye vann? - Hvor mye kaffepulver? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 2-3 kopper- Hvor mye vann? - Hvor mye kaffepulver? 7255005[/snapback] he he..... 2-3 kopper vann 3-4 SS kaffe hvis det er pulver kaffe, så 1 TS pr. kopp.... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vi har en Mat og drikke kategori under samfunns-delen av forumet. Posten flyttes dit, for den har intet å gjøre i OT-baren. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Vanskelig å vite om alle kategoriene.. Men men.. takker viking! Det skal prøves ut Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vanskelig å vite om alle kategoriene.. Men men.. takker viking! Det skal prøves ut 7255049[/snapback] oki doki........ og hvis det smaker , så dråpe melk... he he Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Sjokolade til kaffe er alltid godt! Smaker best i bynnelsen me litt sjokolada atåt Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du skal ha 60 gram kaffe pr. liter vatn. Mål 1 liter vatn i litermål og 60 gram kaffe på ei kjøkkenvekt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Prøv deg frem, det er ikke noe fasitsvar på hvordan forskjellige folk liker kaffen. Personlig vil jeg ha den sterk. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Pulverkaffe - Middels stort krus - 2 1/2 TS kaffe, variere, heller bare i slik at det blir ca det. - Varmt vann Enjoy Spørs om jeg skal spise noe med kaffen, da blir den litt sterkere. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg foretrekker og godt over 60g pr liter.. Lenke til kommentar
stout Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Går mest i pulver når jeg drikker kaffe. En toppet spiseskje + en teskje eller to i en kopp på ca. 2.5dl, en kvart teskje kanel og eventuelt litt søtningsmiddel Har overskredet det punktet hvor kaffen er god å drikke ren uten noe ved siden av. Det er bare å eksperimentere med smakstilsetninger. Varm melk, oboy og pulverkaffe f.eks. (hopp over vannet). Endret 11. november 2006 av fretex Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) "Varm melk, oboy og pulverkaffe f.eks. (hopp over vannet)." Nå snakker vi vel ikke akkurat _kaffe_ lenger.. Mer en-eller-annen-varm-drikk.. Beksvart kaffe har alltid vært foretrukket her i gården. Fra trakter eller kjele, ikke instant, og ikke maskin. Endret 10. november 2006 av toth Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 60-70 gram per liter er vel anbefalt for de vanligste kaffesortene. Men som sagt tidligere, prøv deg fram. Noen liker den svak med melk, andre liker den svart som sjela di. Noen liker den traktet langsomt, andre har dårlig tid og trakter fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå