Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN igjennom stikkontakten..?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har testet LAN igjennom stikkontakten? Homeplug eller hva det kalles? Kan det anbefales der kablet/trådløs er vanskelig? Er på to forskjellige kurser, og skal brukes til spilling med en 360 på XBox Live..

Har sett på en Jensen med 85mbps, andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan du lese en test av Jensen Home:Link 385 (regner med det er den samme du vurderer). Personlig hadde jeg gått for et trådløst alternativ (hvis kabel ikke er aktuelt), men hvis det blir vanskelig med trådløst i huset du bor i, så er dette et bra alternativ. Men litt usikker på hvordan det fungerer på to forskjellige kurser...
Lenke til kommentar

Problemet med lan via el-nettet er at begge enhetene MÅ (les: MÅ) være på samme kurs. Signalene blir så svekket at de ikke kommer seg gjennom sikringsskapet.

Så da er nok wlan ett betydelig bedre valg. 360'n har jo mulighet for wlan. Så da skulle det kun være huset/leiligheten som byr på problemer.

Lykke til.

-Thelle-

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kastet mitt ustabile trådløse nettverk ut vinduet og kjører nå Jensen Home:Link 385.

Stabilt og enkelt.

Drar ca 11-12 MBit på de mest perifere strømkontakter.

Tips. Adapere (til eks. laptoppen) reduserer hastigheten hvis den befinner seg i nærheten. Hvis du bruker batterier får du maks ytelse.

Anbefales

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...