Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er mitt AXle 8800GTX ankommet. Første jeg må si er, for en størrelse!! Om dere ikke har sett et 8800 før selv, så hadde dere ikke trodd det.

 

Det tok en uke fra bestilling før jeg fikk det, databutikken og posten :thumbdown:

 

Bundel er lik null, lite hefte, driver cd, S-video->komonent kabel, 2 x-o til PS og en dvi til vga.

Bundel reflekterer vell prisen i dette tilfelle.

 

Resultater kommer soon.

Lenke til kommentar

Mitt 8800gts ligger på 612/893/1404 stabilt og med 8484 på std settinger i 3dmark 06, definitivt cpu bound men men.

 

Jeg fikk ram stabilt? opp til noe under 970 da artifacts på ca 975 og stabilt under 3dmark 06 på ~950MHz(hoppet rett ned til 950 fra 975)

 

Core er jeg litt usikker på har kjørt 640 men fikk lavere resultat, så enten er det så enkelt som at gpu ble for varm eller så klarer den rett og slett ikke mere.

 

Shader vet jeg gir lavere resultat for meg på 1458- muligens den og eller gpu - se GPU teori ovenfor.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spurte om max. klokk, var for å se hvilke kort som klokker best.

 

Det var en som sa at Club3D kortene klokket skikkelig dårlig, men nå har jeg bevist det motsatte ;)

8034504[/snapback]

 

Uff, noe så håpløst(?). Du har til og med valgt å justere "performance 3d" profilen, noe som vanligvis tilsier at du fortsatt kjører på 2d-hastighet i windows. Hvis du vil bevise noe så kan du kjøre en runde 3dmark...

Lenke til kommentar
8800gtx

3dmark05: 12478

3dmark06:   8220

 

4400+ socket 939 @ stock. Skjermkort @ stock. 2 gb ram, raptor 74GB win xp pro.

 

Legger inn vista i morgen, skal klokke litt da, så får vi se.

 

Syns kansje 05 scoren var litt lav, stemmer dette?

8040708[/snapback]

 

Hmm. Tok nettopp en test i 3DMark06, fikk 8420 poeng (dette med 8800GTS). Den noe høyere poengsummen min er selvfølgelig grunnet min CPU, da E6600 er endel kraftigere enn 4400+ (selvom dette også er gode saker, for all del). Synes ellers scorene dine så helt greie ut, med tanke på resten av oppsettet.

 

Men 3DMark-scoren er vel heller ikke viktig, det viktige er hvordan skjermkortet drar realtime spill :)

 

EDIT: Kjører oppsettet med stock hastigheter atm, ja. Driverne er ForceWare 97.64 (Vet at 97.92 er ute:))

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
8800gtx

3dmark05: 12478

3dmark06:  8220

 

4400+ socket 939 @ stock. Skjermkort @ stock. 2 gb ram, raptor 74GB win xp pro.

 

Legger inn vista i morgen, skal klokke litt da, så får vi se.

 

Syns kansje 05 scoren var litt lav, stemmer dette?

8040708[/snapback]

 

Vi som enda sitter på AMD systemer blir hardt "straffet" for det i 3dmark testene.

Du vil få en del bedre score ved å klokke prossessor så mye du klarer. Se signaturen min for mine scores med en X2 4200+ CPU.

Men det som er viktigst for meg er ikke syntetiske tester men hvordan systemet yter i spill, og der har jeg ingenting å klage på. Javisst er vi CPU begrenset der også, men om fps er begrenset til "bare" 100 i steden for 140 med en Conroe så synes jeg helt ærlig at det ikke har så mye å si. Men mer er jo alltid gøy da, så neste oppgradering blir nok en C2D ja ;)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Joda, og jeg kjøpte det for å kjøre supcom flawless, og det ser ut til å fixe biffen. Skal koble opp den andre skjermen også nå og se om det er like grei fps med alt på max. Er ikke så opphengt i FPS en, bare det ikke hakker, så er jeg fornøyd.

 

så neste oppgradering blir nok en C2D ja

Make that Barcelona :thumbup:

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...