Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zzzz, hvor mange øyenleger må til for å fortelle dere at det ikke er fysisk mulig å se forskjell på 60 fps og 100! Skjermen viser 60 bilder per sekund åkke som i tillegg.

8002783[/snapback]

 

Så lenge det er tett med forumidioter som tror på alt de har "hørt", så vil feilaktige myter som denne aldri dø.

8013251[/snapback]

 

 

Det er korrekt!

Lenke til kommentar
Så uansett hvor mange ganger skjermkortet sender informasjon (bilder) til skjermen, så oppdaterer skjermen 60 ganger i sekundet.

 

 

Denne dukker altid opp, men du merker godt forkjell på 60 til 100fps i css. (som nevnt pga reaksjons tiden)

 

 

Ja jeg merket litt fra 20-25fps+alt på Low(msi nx7100gs), til 150fps+alt på High(xfx 8800gts) kan du si :D

Lenke til kommentar

Jeg spillte med 50-60 fps på CSS med den gamle maskinen min, med nestan alt av grafikk på fullt. Merker at spillet flyter mye bedre nå, selv med vsync på.

Så jeg tror det har noe å gjøre med at maskinen jobber raskere, som igjen fører til bedre respons osv. Og det får deg til å føle at spillet flyter bedre.

Lenke til kommentar

hmm denne diskusjon går nokk litt i runder nå men du merker fint forkjell. For det først får du mindre vondt i hodet om du spiller lenge på 100fps + i forhold til 60fps. Det på raske reaksjoner du må ha i css feks når du skal skyte noen så raskt du ser dem at du virkelig merker forkjellen, i single player spill osv har det jo mindre å si igjen med andre ord.

Lenke til kommentar
hmm denne diskusjon går nokk litt i runder nå men du merker fint forkjell. For det først får du mindre vondt i hodet om du spiller lenge på 100fps + i forhold til 60fps. Det på raske reaksjoner du må ha i css feks når du skal skyte noen så raskt du ser dem at du virkelig merker forkjellen, i single player spill osv har det jo mindre å si igjen med andre ord.

8017133[/snapback]

 

Blir veldig OffTopic her etterhvert, men må bare "backe opp" simalarion her ;)

 

Jeg spiller også CS, på en 21" CRT skjerm. Jeg ser stor forskjell på 60FPS og 100 fps og på 100 Fps og 200+ FPS. Jeg ser også stor forskjell på 60Hz på skjermen og 150 hz.

 

Det at synet ikke kan se mer enn 25 bilder per sekund elns er bare bullshit! Det kan kanskje ikke skille ot bilder fra hverandre når de går så fort, men man ser aqbsolutt forskjell.

 

PS: Vet ikke om det har noe å si, men jeg kan i hvertfall oppleve forskjellen på 60 Hz og 150 hz. Jeg rister en fing foran skjermen fort, og jeg ser alle stedene der den "stopper" i luften. Jeg ser akkurat det samme på 150Hz, men her går det mye fortere, og de er tettere.

 

Og forklar meg hvordaqn vi kan se lyn da? Å oppfatte 25 bilder i sekundet vil si at et blilde e rpå skjermen i maks 0.04 sekunder. Et lyn varer i et angt kortere øyeblikk en dette (ofte bare noen få tusendels sekunder) men vi oppfatter det lett hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært med på testing av evnen til å oppfatte innholdet i bilder som blir vist i lang kortere perioder enn 1/25 sek. Det går meget fint det.

 

Et annet poeng som er nevnt er jo at en maskin som akkurat ligger på 60 sliter mer enn en som liger på 200. Dette kan gi utslag i bedre følelse av flyt på 200 maskinen.

 

Men er man av de som er så heldig å ikke se forskjell på 25 og 60 hz, eller 60 og 100, så blir jo PC'n billigere å kjøpe :- )

Lenke til kommentar
hmm denne diskusjon går nokk litt i runder nå men du merker fint forkjell. For det først får du mindre vondt i hodet om du spiller lenge på 100fps + i forhold til 60fps. Det på raske reaksjoner du må ha i css feks når du skal skyte noen så raskt du ser dem at du virkelig merker forkjellen, i single player spill osv har det jo mindre å si igjen med andre ord.

8017133[/snapback]

 

Blir veldig OffTopic her etterhvert, men må bare "backe opp" simalarion her ;)

 

Jeg spiller også CS, på en 21" CRT skjerm. Jeg ser stor forskjell på 60FPS og 100 fps og på 100 Fps og 200+ FPS. Jeg ser også stor forskjell på 60Hz på skjermen og 150 hz.

 

Det at synet ikke kan se mer enn 25 bilder per sekund elns er bare bullshit! Det kan kanskje ikke skille ot bilder fra hverandre når de går så fort, men man ser aqbsolutt forskjell.

 

PS: Vet ikke om det har noe å si, men jeg kan i hvertfall oppleve forskjellen på 60 Hz og 150 hz. Jeg rister en fing foran skjermen fort, og jeg ser alle stedene der den "stopper" i luften. Jeg ser akkurat det samme på 150Hz, men her går det mye fortere, og de er tettere.

 

Og forklar meg hvordaqn vi kan se lyn da? Å oppfatte 25 bilder i sekundet vil si at et blilde e rpå skjermen i maks 0.04 sekunder. Et lyn varer i et angt kortere øyeblikk en dette (ofte bare noen få tusendels sekunder) men vi oppfatter det lett hele tiden.

8018821[/snapback]

 

Øyet har ikke noe som heter FPS.

Det er desverre ikke slik det fungerer i øyet, så å si at det har maks 25FPS, 60FPS, 100FPS... osv.. blir uansett feil.

Lenke til kommentar
Club3D 8800GTX - 3995,-

 

Denne ble postet igjen pga. mod slettet den gamle

7993821[/snapback]

Denne prisen er et unntak og gjort på basis av avtale med kortleverandør. Ref. andre tråder om forhandleren du linker til.

 

Har til nå sett 2 butikker med denne prisen.

7996149[/snapback]

:hmm:

 

Skjønnte ikke helt det.

Så du får altså 8800GTX til 3995kr?

Eller er det noe som ligger under?

Lenke til kommentar
What? Club3D har da ikke noe bundle i det hele tatt..Er jo bare snakk om kortet her og driverCD..

 

Hmm rart det da !

 

Er det noe du har hørt eller har du kortet selv ?

 

XFX har bare driver cd og DVI --> VGA x2

 

Club3D har:

-Driver CD

-En CD med CyberLink PowerDVD 5, PowerDirector, PowerProducer og Medi@Show

-Liten montering og installasjons plakat

-Club3D Digital Entertainment Magazine

-DVI --> VGA x2

-Molex --> 6pin PCIe Power x2

-VIVO kabel med diverse tilkoblinger

 

Kan hende XFX har mer, emn alle de jeg har snaket med som har kjøpt det fikk ikke med noe særlig mer ikke en gang Molex --> 6pin PCIe Power !

 

Også kommer Club3D i en fin liten Eske som er bra da jeg tar vare på orginal eskene !

Lenke til kommentar
What? Club3D har da ikke noe bundle i det hele tatt..Er jo bare snakk om kortet her og driverCD..

 

Hmm rart det da !

 

Er det noe du har hørt eller har du kortet selv ?

 

XFX har bare driver cd og DVI --> VGA x2

 

Club3D har:

-Driver CD

-En CD med CyberLink PowerDVD 5, PowerDirector, PowerProducer og Medi@Show

-Liten montering og installasjons plakat

-Club3D Digital Entertainment Magazine

-DVI --> VGA x2

-Molex --> 6pin PCIe Power x2

-VIVO kabel med diverse tilkoblinger

 

Kan hende XFX har mer, emn alle de jeg har snaket med som har kjøpt det fikk ikke med noe særlig mer ikke en gang Molex --> 6pin PCIe Power !

 

Også kommer Club3D i en fin liten Eske som er bra da jeg tar vare på orginal eskene !

8022393[/snapback]

Byggde PCen for en fyr engang. (med Club 3D 8800GTX) Og det var noe slik som fulgte med bundelen ja. :)

Lenke til kommentar

Og Gainward 8800GTX kortet hadde denne bundelen.

 

- Cyberlink PowerDVD 6.0

 

-Gainward Utillity Disc

*Drivere

*ExperTool

 

- DVD Solution V.4

*Power2Go 5.5

*Powerproducer 3.2

*Powerback 2.0

*Mediashow 3.0

 

- En pen liten manual :ph34r:

 

2X DVI - VGA

2X PCIe/Molex kontakter

Vivo kabel

 

Og et "Free2Choose" tilbud hvor du kan velge et gratis fullversjon spill. Fikk mitt etter en ukes tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...