ketle Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Zzzz, hvor mange øyenleger må til for å fortelle dere at det ikke er fysisk mulig å se forskjell på 60 fps og 100! Skjermen viser 60 bilder per sekund åkke som i tillegg. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Hm, googlet litt på dette med fps og hva øyet kan se og fant denne siden http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm Så tydelighvis er det bra med mange fps. Tilbake til tråden, hvilket program er annbefalt for å klokke gts kortet? Må se hva dette club3d kortet er godt for da det virker som ikke mange andre har det. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Trenger ett program til OC Har prøvd ati-tool, powerstrip, rivatuner... ingen programmer som virker her... Kjører winVista-64 og, ja jeg velger å kjøre programmene som admin. Problemet er kanskje at vista ikke tillater usignerte drivere ? =/ Noen som har noen annen løsning? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) genesis: det virker ikke som at de programmene du har prøvd støtter Vista; enda... Vet ikke om noen som gjør det enda heller. simalarion: merker selv at spill flyter mye bedre når dehar høy FPS, men merker lite til at de er over 60. Spiller ikke så mye CSS for tiden, men der merker man det veldig godt. EDIT: leif has left the building Endret 22. februar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg klarer ikke å spille uten v-sync. Blir latterlig mye tearing, men en kompis av meg ser det ikke, så det er individuelt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Tearing er vel mest problem på gode PCer. Litt ironisk egentlig, at du skaffer deg et grafikkproblem når du har "for god" maskin Lenke til kommentar
Switters Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Til dere som har disse kortene: Kan dere klokka "shaderne" også, eller kommer dere bare til core og memory via rivatuner o.l.?? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Tearing er vel mest problem på gode PCer. Litt ironisk egentlig, at du skaffer deg et grafikkproblem når du har "for god" maskin 8004596[/snapback] Ikke nødvendigvis det..Kan være mange ting som er årsaken til det.. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Til dere som har disse kortene:Kan dere klokka "shaderne" også, eller kommer dere bare til core og memory via rivatuner o.l.?? 8006502[/snapback] Shaderene følger med Core oppover. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg klarer ikke å spille uten v-sync. Blir latterlig mye tearing, men en kompis av meg ser det ikke, så det er individuelt. 8004510[/snapback] Ved å enable "Tripple buffering" i spillene skal du ikke tape noe særlig på å bruke vsync (må settes i spillet, driveren setter dette bare for opengl). Noe som kan irritere litt dog, er at musen ikke er like responsiv med vsync på. Dette kan du eliminere ved å sette "frames rendered ahead" til "1" istedenfor "3" som er default. Du kjenner nok allerede til dette, men tenkte jeg skulle dele, siden mange ikke gjør det........ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 jeg å si at jeg er meget fornøyd med 8800gtx kortet mitt og åssen spilla går Mangler bare vannblokka nå. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Til dere som har disse kortene:Kan dere klokka "shaderne" også, eller kommer dere bare til core og memory via rivatuner o.l.?? 8006502[/snapback] Pr. dags dato kan man ikke klokke shaderne, bare gpu og mem.. Har hørt noe rykter om at neste(??) utgave av ntune skal støtte dette, men dette er jeg som sagt ikke sikker på. Lenke til kommentar
smy Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) miracl Bruke ati tools den siste beta versjon her. lagt en profile for 24/7 og en for benching. Ps Det er lowed 3d og high 3d og 2d opplegg så kan klokkes .Jeg sett bare like klokking på alle 3. Endret 23. februar 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Mange som lager en idle-profil også siden 8800serien ikke klokker seg ned så har jeg lest at en god del lager en idle-profil for at kortet skal være litt kaldere i idle-modus. ville bare dele det med dere:) Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg klarer ikke å spille uten v-sync. Blir latterlig mye tearing, men en kompis av meg ser det ikke, så det er individuelt. 8004510[/snapback] Ved å enable "Tripple buffering" i spillene skal du ikke tape noe særlig på å bruke vsync (må settes i spillet, driveren setter dette bare for opengl). Noe som kan irritere litt dog, er at musen ikke er like responsiv med vsync på. Dette kan du eliminere ved å sette "frames rendered ahead" til "1" istedenfor "3" som er default. Du kjenner nok allerede til dette, men tenkte jeg skulle dele, siden mange ikke gjør det........ 8006610[/snapback] Man kan bruke et program som heter DXTweaker for å enable tripplebuffering i D3D, men punkbuster liker det ikke, så på feks BF2 går det ikke online. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Mange som lager en idle-profil også siden 8800serien ikke klokker seg ned så har jeg lest at en god del lager en idle-profil for at kortet skal være litt kaldere i idle-modus. ville bare dele det med dere:) 8006666[/snapback] Genial ide egentlig. Takk for den. Satte kortet til å kjøre 250/350. Kjører Winamp, MSN osv. med kortet på under 40 grader Hjalp en del på temperaturen til NB også faktisk. Merkbart mye. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Kick a** kjøler!: REAL? Noen som finner en side om dette skjermkortet? Closeup av Winfast sitt?: Ett eller annet merke: Endret 24. februar 2007 av Eirik_FS Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 Mener å huske at det siste kortet er EVGA sitt... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 Dersom du har godt syn klarer du å ense at det står Evga øverst til venstre på den boksen på sisste bildet. Link Og det kortet med den voldsomme kjøleren er dette fra Sparkle. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2007 Zzzz, hvor mange øyenleger må til for å fortelle dere at det ikke er fysisk mulig å se forskjell på 60 fps og 100! Skjermen viser 60 bilder per sekund åkke som i tillegg. 8002783[/snapback] Så lenge det er tett med forumidioter som tror på alt de har "hørt", så vil feilaktige myter som denne aldri dø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå