Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Likte screenshot`en av bf2142 i første posten der.. Se screenshot`en med mitt MSI NX7100GS da.. :!: ELENDIG. men hva får du for 4-500,- anyway..

 

ALT er på LOW. 1024x768. (Kortet klarer rett og slett ikke mer) :cry:

 

Men nå får jeg mitt nye XFX 8800 på fredag.. (lurer på hvilket,siden dette er ett erstatningskort for 7950gt`en som daua) Gleder meg som en unge :)

 

Sjekk forskjellen på detaljene da..

-Bilde1: 8800gtx

-Bilde2: MSI nx7100gs

post-115063-1172083623_thumb.jpg

post-115063-1172083641_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vente lenger (på ati), så jeg anskaffet ett gts..

ble ganske skuffet av å finne fade-to-grey problemet i scource motoren forsatt værende.... bruker 100.65 drivere

 

er ikke dette noe nvidia er klar over?

 

 

for ikke å komme offtopic nå, så kan jeg bekrefte at dersom man har C2D @ 3,555ghz + 2g mem + GTS er man sikret rimelig bra flyt i.... worms2 :ph34r:

 

samme maskin kjører stress test i scource, ved 93 fps average @ 1280*1024 max

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Problemer som går på 8800 drivere og ytelse i spill må sier å være ontopic nokk skulle jeg tro.

 

Synes problemet er betydlig mindre under vista driveren, og har jeg forstått det riktig så er dette noe valve\steam må fikse (har dette fra steam forumet, for slapp nå til å quote det)

 

Gratulerer med nytt kort, ser ut til at denne tråden blir full av liv noen uker til takket være ATI.

 

edit

 

bildene av cascade demoen er lagt inn på første post, som skrevet er det dårlig paint overføring pga fraps ikke fungerer med demoen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vsync låser frameraten til oppdateringsfrekvensen på skjermen.

Hvis skjermen har 60Hz så blir FPS'en med Vsync på, 60 FPS.

 

Hva som er forventet med GTS? Det spørs jo om du har på Vsync eller ikke ;)

 

La ved et bilde av de_dust2 med 19 botter med meg. 8 på hvert lag, og grafikk på max. Vsync er av.

Pratet med dama med mic gjennom msn, så det kan hende det trekker ned ytelsen litt...

 

 

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Trenger man egentlig mere en 60fps uansett?

Sliter også med problemet med opengl,spessielt i Call of Juarez så er problemet tydlig, skygger i spillet er helt katastrofale. Går omtrent ikke å spille det. Testa HL2 igår, kan ikke si at jeg hadde noen problemer der, åssen oppleves fade-2-grey problemet?

 

Vista funker greit nok, er noen små bugs,men hva kan man regne med.

Testa også cascade demo, ikke fryklig imponerede.

Testa vista dreamscape igår, kjøre hd wmv direkte som bakrund på desktopen, funket bra, men cpu load med dualcore er på rundt 25% konstant, trodde gfx skulle aksselrere dette?

Lenke til kommentar
I spill som Css trenger du mer en 60fps, det går ikke så mye på hva øyet kan se men reaksjoner som skal fungere korekt hele veien. Du merker godt forkjell på 60fps og 100 på css. Jeg passer på og ligge over 100.

 

Ligger LCD-skjermer på 100fps nå? Jeg trodde de hadde 60fps rund baut jeg? Har to relativt nye

LCD-skjermer fra Dell, de er begge på 60fps. Ikke noe vits å presse GPU'en noe høyere da vel?

 

Edit 1: Eller blander jeg Hz med fps?

Edit 2: Er forresten nylig blitt lykkelig eier av 8800GTS

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar

jeg har ikke lcd men crt.

 

lcd ligger lavere ja (generelt sett, nyere lcd har jo høy oppløsning og refresh raten er sikkert mye bedre på de nye som kommer også)

 

Jeg bruker 85 på 1600*1200

 

edit

Gratulerer med nytt kort

 

ps:fps er frames pr second som blir målt mellom skjermkortet

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

FPS= Prames Per Second.

Noe som på norsk blir bilder per sekund.

Dette er betegnelsen på hvor mange bilder som skjermkortet leverer per sekund.

Hz på en skjerm er hvor mange ganger bildet oppdateres i sekundet.

På LCD skjermer, muligens også på CRT skjermer, så oppdateres bildet fortere horisontalt enn vertikalt.

På LCD skjermer er den vertikale frekvensen er på 60Hz, mens den hrisontale er på 75Hz. (?)

 

Så uansett hvor mange ganger skjermkortet sender informasjon (bilder) til skjermen, så oppdaterer skjermen 60 ganger i sekundet.

Noe som vil si at 60FPS er det meste skjermen kan vise.

Meningen med V-sync (Vertical Syncronising) er å ungå "clipping" av bildene, altså at skjermen oppdaterer sitt bilde midt mellom to oppdateringer av signalet fra skjermkortet. V-sync synkroniserer signalene som kommer fra skjermkortet slik at de ikke krasjer med oppdateringsfrekvensen til skjermen

Kanskje litt dårlig forklart, men poenget er at du skal dungå bilder som dette

 

EDIT: var ment som svar til DrPhlux...

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Så uansett hvor mange ganger skjermkortet sender informasjon (bilder) til skjermen, så oppdaterer skjermen 60 ganger i sekundet.

 

 

Denne dukker altid opp, men du merker godt forkjell på 60 til 100fps i css. (som nevnt pga reaksjons tiden)

 

edit

Tror ikke vi skal la akkurat denne seile lenger ut, når det gjelder betydning av fps i css. Evnt lage en egen tråd på denne, ofte heftige diskusjoner rundt dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...