Rambo82 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Likte screenshot`en av bf2142 i første posten der.. Se screenshot`en med mitt MSI NX7100GS da.. :!: ELENDIG. men hva får du for 4-500,- anyway.. ALT er på LOW. 1024x768. (Kortet klarer rett og slett ikke mer) Men nå får jeg mitt nye XFX 8800 på fredag.. (lurer på hvilket,siden dette er ett erstatningskort for 7950gt`en som daua) Gleder meg som en unge Sjekk forskjellen på detaljene da.. -Bilde1: 8800gtx -Bilde2: MSI nx7100gs Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Altså..Skal du sammenligne bilder av samme spillet så bør du i alle fall ta bilde på samme sted på begge bildene.. Er det mange her som har fått testet ytelsen med 8800 kort og vista? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hehe var litt forskjell der ja. Men fikk du pengene tilbake for det 7950GT kortet som døde? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Er det mange her som har fått testet ytelsen med 8800 kort og vista? Merker ikke noe fokjerll ytelse messig. Skulle legge bilder av cascades på første siden men fraps fungerer ikke i cascade uansett hva jeg prøver Men uansett legger jeg inn noen bilder overført via paint (ødlagt med andre ord) Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hehe var litt forskjell der ja. Men fikk du pengene tilbake for det 7950GT kortet som døde? 7994450[/snapback] nei jeg fikk ett XFX 8800 istedenfor.. vet ikke om det blir gts eller gtx før fredag.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Club3D 8800GTX - 3995,- Denne ble postet igjen pga. mod slettet den gamle 7993821[/snapback] Denne prisen er et unntak og gjort på basis av avtale med kortleverandør. Ref. andre tråder om forhandleren du linker til. Har til nå sett 2 butikker med denne prisen. Endret 21. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Kunne ikke vente lenger (på ati), så jeg anskaffet ett gts.. ble ganske skuffet av å finne fade-to-grey problemet i scource motoren forsatt værende.... bruker 100.65 drivere er ikke dette noe nvidia er klar over? for ikke å komme offtopic nå, så kan jeg bekrefte at dersom man har C2D @ 3,555ghz + 2g mem + GTS er man sikret rimelig bra flyt i.... worms2 samme maskin kjører stress test i scource, ved 93 fps average @ 1280*1024 max Endret 21. februar 2007 av genesis Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) GTS er nok et meget godt kjøp! Gratulerer Det lønner seg aldri å vente på noe som er mer enn 1 måned unna når man skal kjøpe nå, man venter seg ihjel bare. 8800GTS er enormt gode kort til en flott pris. Endret 21. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Problemer som går på 8800 drivere og ytelse i spill må sier å være ontopic nokk skulle jeg tro. Synes problemet er betydlig mindre under vista driveren, og har jeg forstått det riktig så er dette noe valve\steam må fikse (har dette fra steam forumet, for slapp nå til å quote det) Gratulerer med nytt kort, ser ut til at denne tråden blir full av liv noen uker til takket være ATI. edit bildene av cascade demoen er lagt inn på første post, som skrevet er det dårlig paint overføring pga fraps ikke fungerer med demoen. Endret 21. februar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 litt ot. men "vsync" gjør det noe med skjermkortet? min ble "låst" ¨på 60fps i cs:s med 7950gt. Hva er forventet fps med 8800gts,e6600 og 2gb 6400 ram i cs:s? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Vsync låser frameraten til oppdateringsfrekvensen på skjermen. Hvis skjermen har 60Hz så blir FPS'en med Vsync på, 60 FPS. Hva som er forventet med GTS? Det spørs jo om du har på Vsync eller ikke La ved et bilde av de_dust2 med 19 botter med meg. 8 på hvert lag, og grafikk på max. Vsync er av. Pratet med dama med mic gjennom msn, så det kan hende det trekker ned ytelsen litt... Endret 21. februar 2007 av Intern Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 jamen saken er den at skjermen kjører 72hz Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Trenger man egentlig mere en 60fps uansett? Sliter også med problemet med opengl,spessielt i Call of Juarez så er problemet tydlig, skygger i spillet er helt katastrofale. Går omtrent ikke å spille det. Testa HL2 igår, kan ikke si at jeg hadde noen problemer der, åssen oppleves fade-2-grey problemet? Vista funker greit nok, er noen små bugs,men hva kan man regne med. Testa også cascade demo, ikke fryklig imponerede. Testa vista dreamscape igår, kjøre hd wmv direkte som bakrund på desktopen, funket bra, men cpu load med dualcore er på rundt 25% konstant, trodde gfx skulle aksselrere dette? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 I spill som Css trenger du mer en 60fps, det går ikke så mye på hva øyet kan se men reaksjoner som skal fungere korekt hele veien. Du merker godt forkjell på 60fps og 100 på css. Jeg passer på og ligge over 100. 800gts sli test (golden sample) Oversiktilig å grei enkel lliten test. Lenke til kommentar
smy Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 håp du menter CS og ikke CSS nå Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Du mener man stort sett ikke ligger over 100fps i css?, gjordet de sist jeg sjekket. Eller are you pulling my leg (spiller stort sett på servere med 12 til 15 spillere) Endret 22. februar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) I spill som Css trenger du mer en 60fps, det går ikke så mye på hva øyet kan se men reaksjoner som skal fungere korekt hele veien. Du merker godt forkjell på 60fps og 100 på css. Jeg passer på og ligge over 100. Ligger LCD-skjermer på 100fps nå? Jeg trodde de hadde 60fps rund baut jeg? Har to relativt nye LCD-skjermer fra Dell, de er begge på 60fps. Ikke noe vits å presse GPU'en noe høyere da vel? Edit 1: Eller blander jeg Hz med fps? Edit 2: Er forresten nylig blitt lykkelig eier av 8800GTS Endret 22. februar 2007 av DrPhlux Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) jeg har ikke lcd men crt. lcd ligger lavere ja (generelt sett, nyere lcd har jo høy oppløsning og refresh raten er sikkert mye bedre på de nye som kommer også) Jeg bruker 85 på 1600*1200 edit Gratulerer med nytt kort ps:fps er frames pr second som blir målt mellom skjermkortet Endret 22. februar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) FPS= Prames Per Second. Noe som på norsk blir bilder per sekund. Dette er betegnelsen på hvor mange bilder som skjermkortet leverer per sekund. Hz på en skjerm er hvor mange ganger bildet oppdateres i sekundet. På LCD skjermer, muligens også på CRT skjermer, så oppdateres bildet fortere horisontalt enn vertikalt. På LCD skjermer er den vertikale frekvensen er på 60Hz, mens den hrisontale er på 75Hz. (?) Så uansett hvor mange ganger skjermkortet sender informasjon (bilder) til skjermen, så oppdaterer skjermen 60 ganger i sekundet. Noe som vil si at 60FPS er det meste skjermen kan vise. Meningen med V-sync (Vertical Syncronising) er å ungå "clipping" av bildene, altså at skjermen oppdaterer sitt bilde midt mellom to oppdateringer av signalet fra skjermkortet. V-sync synkroniserer signalene som kommer fra skjermkortet slik at de ikke krasjer med oppdateringsfrekvensen til skjermen Kanskje litt dårlig forklart, men poenget er at du skal dungå bilder som dette EDIT: var ment som svar til DrPhlux... Endret 22. februar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Så uansett hvor mange ganger skjermkortet sender informasjon (bilder) til skjermen, så oppdaterer skjermen 60 ganger i sekundet. Denne dukker altid opp, men du merker godt forkjell på 60 til 100fps i css. (som nevnt pga reaksjons tiden) edit Tror ikke vi skal la akkurat denne seile lenger ut, når det gjelder betydning av fps i css. Evnt lage en egen tråd på denne, ofte heftige diskusjoner rundt dette. Endret 22. februar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå