Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å droppe c2d system.

Må kjøpe sound blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series siden mitt x-fi xtrememusic tok kvelden. xtrememusic kortet jeg hadde ,var visst defekt ,blåskjermer og error meldinger forsvant når lydkortet ikke var i pc,en lengre.

Endret av Mr_Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes den Cascade demoen var skikkelig skuffende. Når man endelig slipper noe DX10 materiale så burde to ting være viktig:

 

1. Noe fint, spennede og interessant. Ikke en stein med fluer rundt.

2. Ikke hakke, burde gli flytende uansett hva man finner på, hvem som helst kan jo programmere noe fint, og ingen klarer å spille det av av samme grunn.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe c2d system.

Må kjøpe sound blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series siden mitt x-fi xtrememusic tok kvelden. unngå xtrememusic det er noe dritt.

7953846[/snapback]

Gi meg gjerne en eneste god grunn til at kortet er dritt....

 

Til en viss grad så er det også ganske selmotsigende....Da forskjellen på X-FI Extrememusic og Extreme gamer er ekstremt liten.

 

Hater du et X-FI kort, så hater du alle.... Elsker du et, så elsker du ivhertfall halvparten av dem. (grunnen er at de forksjellige modellen bare skilles med ørsmå forskjerller)

(Xram, større bundle og LED-lys)

 

Er virkelig extrememusic noe dritt, så vil også Extreme gamer være noe dritt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Du kan få det inntrykket første gangen, nei det er ingenting du faller av stolen for. Men start programmet fler ganger, du får nemlig forkjellige scener hver gang noen ganger ser du litt av potensialet. Det er også en kul funksjon der kamerat sitter på hodet på en av "myggene" som er rimelig ålreit.

7954002[/snapback]

 

trykk T så skifter du texture, trykker du G skifter du modell.

Lenke til kommentar

Andrull: Som du sier, så er det bare bundle og xram og sånne ting som er forskjell på de forskjellige kortene, men du må også ta med at det er stor forskjell på bundlen. På de billige får du selve lydkortet, og ikke så mye mer. På de dyreste får du en skikkelig fjernkontroll og frontpanel osv. Så er litt mer forskjell på de tingene, men du har helt rett i at basisen av kortet er nesten identiske, så liker du ikke et av dem, så liker du nok ikke de andre heller.

Lenke til kommentar
kjører IE7 som med XP men det går mye raskere en jeg er vant til.

 

edit

Da er ytelsen tilbake også  :) , måtte reinstalere driveren et pr ganger før det pluttselig poppet tilbake. Nå fikk jeg over 200 fps på css stress test 1600 - 1200 på full pupp igjen.

 

Så da er det ingen bakdler med Min vista premium test på 8800gtx så langt, over all forventing må jeg si.

7953482[/snapback]

jeg får ca 150 med 1600x1200 og alt på full pupp... og det med ett 8800gts.. så det var jo ikke SÅÅ mye..

Lenke til kommentar
kjører IE7 som med XP men det går mye raskere en jeg er vant til.

 

edit

Da er ytelsen tilbake også  :) , måtte reinstalere driveren et pr ganger før det pluttselig poppet tilbake. Nå fikk jeg over 200 fps på css stress test 1600 - 1200 på full pupp igjen.

 

Så da er det ingen bakdler med Min vista premium test på 8800gtx så langt, over all forventing må jeg si.

7953482[/snapback]

jeg får ca 150 med 1600x1200 og alt på full pupp... og det med ett 8800gts.. så det var jo ikke SÅÅ mye..

7958165[/snapback]

 

Dvs. ca.25% mindre enn det simalarion får. Dette er jo et perfekt resultat etter papirene ;) På alle måter viser tester og spesifikasjoner at 8800GTS er 25% svakere enn et 8800GTX, det har 25% færre shadere, 25% mindre minne og 25% lavere pris (det gjaldt i hvertfall lanseringsprisen til nvidia)

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe c2d system.

Må kjøpe sound blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series siden mitt x-fi xtrememusic tok kvelden. unngå xtrememusic det er noe dritt.

7953846[/snapback]

Gi meg gjerne en eneste god grunn til at kortet er dritt....

 

Til en viss grad så er det også ganske selmotsigende....Da forskjellen på X-FI Extrememusic og Extreme gamer er ekstremt liten.

 

Hater du et X-FI kort, så hater du alle.... Elsker du et, så elsker du ivhertfall halvparten av dem. (grunnen er at de forksjellige modellen bare skilles med ørsmå forskjerller)

(Xram, større bundle og LED-lys)

 

Er virkelig extrememusic noe dritt, så vil også Extreme gamer være noe dritt.

7957092[/snapback]

 

offtopic:

 

lydkvaliteten var dritbra, men kortet takket for seg etter et halvt år. mulig jeg fikk en med barnesykdommer eller var defekt. jeg tror det siste, muligens det neste siste også, jeg kjøpte xtrememusic når det kom ut. versjonene som er ute nå er vel uten barnesykdommer. xtrememusic er et bra lydkort, ikke ta feil av meg ,men jeg kan ha fått et som var defekt, men det visste jeg jo alltså ikke føre mye senere,jeg fikk endel blåskjermer med feilmeldinger,men etter jeg innstallerte xp på nytt forsvant alle error meldinger, så jeg hadde nok et defekt lydkort når jeg tenker meg om. men uansett det ligger i søpledunken nå og livet vil gå videre med et XtremeGamer Fatal1ty Pro Series jeg får senere i neste uke.

Endret av Mr_Ghost
Lenke til kommentar
Trenger virkelig et nytt skjermkort, sansyneligvis 8800GTX, men noe sier meg dette er et dumt tidspungt og kjøpe på?

7966728[/snapback]

 

Kommer an på. Finner du et tilbud på sånn ca. 4000 kr, så er det et røverkjop ;)

 

 

EDIT:

Har bestemt meg for å droppe c2d system.

Må kjøpe sound blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series siden mitt x-fi xtrememusic tok kvelden. unngå xtrememusic det er noe dritt.

7953846[/snapback]

Gi meg gjerne en eneste god grunn til at kortet er dritt....

 

Til en viss grad så er det også ganske selmotsigende....Da forskjellen på X-FI Extrememusic og Extreme gamer er ekstremt liten.

 

Hater du et X-FI kort, så hater du alle.... Elsker du et, så elsker du ivhertfall halvparten av dem. (grunnen er at de forksjellige modellen bare skilles med ørsmå forskjerller)

(Xram, større bundle og LED-lys)

 

Er virkelig extrememusic noe dritt, så vil også Extreme gamer være noe dritt.

7957092[/snapback]

 

offtopic:

 

lydkvaliteten var dritbra, men kortet takket for seg etter et halvt år. mulig jeg fikk en med barnesykdommer eller var defekt. jeg tror det siste, muligens det neste siste også, jeg kjøpte xtrememusic når det kom ut. versjonene som er ute nå er vel uten barnesykdommer. xtrememusic er et bra lydkort, ikke ta feil av meg ,men jeg kan ha fått et som var defekt, men det visste jeg jo alltså ikke føre mye senere,jeg fikk endel blåskjermer med feilmeldinger,men etter jeg innstallerte xp på nytt forsvant alle error meldinger, så jeg hadde nok et defekt lydkort når jeg tenker meg om. men uansett det ligger i søpledunken nå og livet vil gå videre med et XtremeGamer Fatal1ty Pro Series jeg får senere i neste uke.

7965801[/snapback]

 

Bare så du vet det, så er nok ikke barnesykdommene vekke, ettersom kortene er de samme i dag, som de var, eneste jeg vet om er at det er kommet et par oppdateringer, men disse har bare fikset på et par småting, og på langt nær alt som er gale med kortet, men for all del, sånn generellt er det veldig gode kort ;)

 

Jeg har selv et Audigy 2 ZS, som jeg er fornøyd med. Merker stor forskjell på det og det integrerte kortet.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Men guttorm, hvis du tenker sånn, så får du aldri kjøpt deg noe som helst kort, siden det kommer noe nytt og bedre hele tiden, og prisene faller hele tiden, så man må bare finne seg et tidspunkt der man har råd til det, og de ikke er på sitt aller dyreste, og kjøpe. Gjerne vente til det kommer et tilbud, slik jeg gjorde ;)

Lenke til kommentar
lydkvaliteten var dritbra, men kortet takket for seg etter et halvt år. mulig jeg fikk en med barnesykdommer eller var defekt. jeg tror det siste, muligens det neste siste også, jeg kjøpte xtrememusic når det kom ut. versjonene som er ute nå er vel uten barnesykdommer. xtrememusic er et bra lydkort, ikke ta feil av meg ,men jeg kan ha fått et som var defekt, men det visste jeg jo alltså ikke føre mye senere,jeg fikk endel blåskjermer med feilmeldinger,men etter jeg innstallerte xp på nytt forsvant alle error meldinger, så jeg hadde nok et defekt lydkort når jeg tenker meg om. men uansett det ligger i søpledunken nå og livet vil gå videre med et XtremeGamer Fatal1ty Pro Series jeg får senere i neste uke.

7965801[/snapback]

Alt av maskinvare til PC kan bli defekt. Dette er ikke noe nytt, og ville ikke tro reklamasjon ville vært et problem. F. eks så er sjansene like store/små for at fidelity kortet også er defekt. Med tanke på hvor utrolig kompliserte slike maskinvaredeler er, så skal det ikke mye til for at noe går feil, og med litt uflaks kan du fort få en defekthet. (gjelder de aller fleste maskinvarekomponenter)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Offtopic deluxe

 

lydkvaliteten var dritbra, men kortet takket for seg etter et halvt år. mulig jeg fikk en med barnesykdommer eller var defekt. jeg tror det siste, muligens det neste siste også, jeg kjøpte xtrememusic når det kom ut. versjonene som er ute nå er vel uten barnesykdommer. xtrememusic er et bra lydkort, ikke ta feil av meg ,men jeg kan ha fått et som var defekt, men det visste jeg jo alltså ikke føre mye senere,jeg fikk endel blåskjermer med feilmeldinger,men etter jeg innstallerte xp på nytt forsvant alle error meldinger, så jeg hadde nok et defekt lydkort når jeg tenker meg om. men uansett det ligger i søpledunken nå og livet vil gå videre med et XtremeGamer Fatal1ty Pro Series jeg får senere i neste uke.

7965801[/snapback]

Alt av maskinvare til PC kan bli defekt. Dette er ikke noe nytt, og ville ikke tro reklamasjon ville vært et problem. F. eks så er sjansene like store/små for at fidelity kortet også er defekt. Med tanke på hvor utrolig kompliserte slike maskinvaredeler er, så skal det ikke mye til for at noe går feil, og med litt uflaks kan du fort få en defekthet. (gjelder de aller fleste maskinvarekomponenter)

7968275[/snapback]

 

Hva f... harn dette med 8800 GTX\GTS Ytelse og OC egenskaper og gjøre? Sånne diskusjoner tar dere hvor de hører hjemme! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...