Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det er mange her som snakker om å modde kjøleren osv. for å få noen ekstra grader :p det gidder ikke jeg, ettersom jeg skal kjøpe vannblokker til mine to kort i nermeste fremtid. Noen som har testet de som er på microplex? tenker på 2 sånne. De er jo litt dyr da :( (850 kr elns for hver)

Forresten, noen som vet hva som er de beste slangene til vannkjøling? Eneste krav er at de skal være gode (myke, fleksible) og at de har 3/8 ID og ikke så tykke, ettersom jeg bruker nipler som begrenser hvor tykke de kan være.

Jeg har vannkjølingen som er i TT kandals kabinettet orginalt.

Lenke til kommentar
Stemmer det. Med 8800gts 320mb så har du ingen sjans å få spilt Quake4 på Ultra high settings uten lagg.

Sjekk her.

7945609[/snapback]

Dette resultatet virker merkelig. Vet vi ramstørrelsen på de andre kortene i testen?

7948162[/snapback]

Gode 256MB skjermkort kjører Quake 4 på ultra uten noen problemer...

Og det er nok snakk om bug ja.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Når vi først snakker om 320mb versjonen av 8800, så  har jeg et spm.

Feks denne https://prisguiden.no/product.php?productId=64130

Bråker den noe særlig ? Noen av 320mb versjonene av 8800 ?

Jeg _Må_ ha lav lyd på sakene ellers klikker jeg ..

7949647[/snapback]

nei kjølernere på 8800 korta er generelt veldig stille. ivertfall når du kjører dem på en 60%. (via ntune, rivatuner eller lignende.)

Lenke til kommentar

Jeg har sett mange som spør om 8800 kortene er stille, og derfor skriver jeg:

Bare så alle vet det:

Orginalkjøleren til alle 8800 kort er veldig stille!!

Bare sånn at alle vet det :) Er egentlig ganske irriterende å se en haug med poster hvor folk spør om 8800 bråker eller ikke, og svaret kommer i 4-5 poster på rad etterpå. Er litt undvendig vil jeg si.

Lenke til kommentar
hvis du klare og vente til neste uke engang kan jeg si deg om det bråker eller ikke ;)

7949688[/snapback]

Er det det kortet du skal kjøpe, som jeg linket til ?

Takk for alle svar til nå !

Jeg har et 9800Pro kort med VGA silencer, kjører det på minimum og syns det bråker litt, eller _greit_ er vel egentlig ordet.

Håper på at det er mer stille.

Får ikke penger før om 1 uke alikvel, så det er jo samma :p

Lenke til kommentar
Orker ikke det da :D bare når jeg makser kortene og CPUen osv. normalt har jeg det koselig med oljeovnen på fullt og ca. 25 grader i rommet :D det er mer meg ;)

7950272[/snapback]

Hvorfor har du ikkje 3dmark 06 score? Er ikkje dataen din stabil nok :tease:

7950315[/snapback]

Har bare benchet 2 ganger på over 3.9 og da må det være kaldt i rommet :p fikk over 16k i 3dmark06 første gangen, men screenshotet ble slettet når jeg formaterte en kjapp uke etterpå.

Et par uker etter det, prøvde jeg igjen. Da klarte jeg å få igjen 3dmark05 scoren, og fikk validert 4 Ghz på CPUen, men fikk ikke kjørt 3dmark06 skikkelig. Fikke enten scores som jeg ikke var fornøyd med eller så frøs den. Skal teste i helgen igjen tror jeg. ommer an på temperaturen, ettersom jeg er avhenging av romtemp på rundt 0 grader for å få det til :p

Lenke til kommentar
Orker ikke det da :D bare når jeg makser kortene og CPUen osv. normalt har jeg det koselig med oljeovnen på fullt og ca. 25 grader i rommet :D det er mer meg ;)

7950272[/snapback]

Hvorfor har du ikkje 3dmark 06 score? Er ikkje dataen din stabil nok :tease:

7950315[/snapback]

Hvis en data ikke er ustabil under 3Dmark så har man ikke klokket langt nok. :w00t:

(optimalt så burde den fryse rett etter at du fikk lagret screenshotet) :p

Lenke til kommentar
Hehe :p er ikke helt enig med deg der. Vil heller ha en stabil PC enn en som fryser rett etter screenshot. Selv om jeg tester ut maksfrekvenser osv. Hvis pcen hadde vært så ustabil, tviler jeg på at jeg hadde fått så gode scores:P

7951202[/snapback]

Hehe nei, var bare et overdrevet eksempel.

Selvfølgelig hadde jeg aldri giddet å holdt på sånn i evigheter...

(og klikker PCen ikke i 3Dmark, så klikker den ivhertfall ikke i paint :p)

Dog, selv om den er så ustabil, så betyr det ikke alltid at det gir dårligere score.

Var mye ala det samme jeg måtte gjøre for å slå personlig rekord i 3D mark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...