Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Klarer litt bedre clock på mitt MSI NX8800GTS. 513/792 @ 670/1050 (680/1100 max)

Standard lufkjøler benyttes. Temperaturer avhenger av romtemp, men ligger på 55-60 grader.

Må nok klokke ned til sommeren, men det er fortsatt viter så... :D

EDIT: såklart uten Vmod

7875248[/snapback]

jeg kunne jo klart litt mer jeg og, men vill ikke gå lengre siden cpu blir en for stor flaskehals..

når romtempen min er ca. 30 grader (litt for mye bruk av gassovn) så ligger tempen på ca 50 idle og 60 load, så jeg har ingen problemer til sommeren :)

EDIT: nice clocks btw :p

EDIT2: btw, hva står NX for? (i NX8800GTS) står sikkert her en plass men gidder ikke lete.

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 10 grader eller noe på rommet jeg da :p Og det kan godt hende jeg har litt lavere temps. Har registrert en load temp på 40 grader når det var skikkelig kaldt.

For øyeblikket har jeg an idle på 45 grader, men så sitter jeg og fryser :p

Aner ikke hva NX står der for, men jeg er ganske sikker på at det er MSIs modellnavn. For de har NX forran (stort sett?) alle nVIDIA skjermkortene sine. Og hvis du ser på andre merker så har de ofte to bokstaver forran de også.

Lenke til kommentar
tror ikke det er noen feilprising ute og går..... tror det er et r600 motangrep

7872761[/snapback]

Tviler på de starter det så lenge før r600 kommer i handel. Man tar det man kan så lenge man kan. Er som Cornel sier. De har samme grosist, derfor skjer det OFTE feilprisinger på de webshoppene når grosisten tuller med prisene. Begynner å bli ganske lei dette tullet da man ofte tror det er virkelige priser og ender opp med kansellerte ordrer i stedet for superpriser.

7873833[/snapback]

Så det er ingen sjans for å få GTX til 3600 kr hvis de har rotet med prisen? La inn bestilling for noen dager siden. GTS-kortet jeg bestilte noen dager i forveien har ankommet postkontoret. Jeg har 14 dagers angrerett, ikke sant? Får vente en uke hvertfall og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
tror ikke det er noen feilprising ute og går..... tror det er et r600 motangrep

7872761[/snapback]

Tviler på de starter det så lenge før r600 kommer i handel. Man tar det man kan så lenge man kan. Er som Cornel sier. De har samme grosist, derfor skjer det OFTE feilprisinger på de webshoppene når grosisten tuller med prisene. Begynner å bli ganske lei dette tullet da man ofte tror det er virkelige priser og ender opp med kansellerte ordrer i stedet for superpriser.

7873833[/snapback]

Så det er ingen sjans for å få GTX til 3600 kr hvis de har rotet med prisen? La inn bestilling for noen dager siden. GTS-kortet jeg bestilte noen dager i forveien har ankommet postkontoret. Jeg har 14 dagers angrerett, ikke sant? Får vente en uke hvertfall og se hva som skjer.

7876426[/snapback]

Ja du har uansett 14 dagers retturrett, så du har ikke noe å tape bortsett fra frakten og ventingen. :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg har 10 grader eller noe på rommet jeg da :p Og det kan godt hende jeg har litt lavere temps. Har registrert en load temp på 40 grader når det var skikkelig kaldt.

7876024[/snapback]

stakkars :p litt dårlig kjøling i kabinettet eller?

EDIT: unødvendig qoute.

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

7876024[/snapback]

7876515[/snapback]

For å senke tempen så hjelper det lite å ha super-kraftig kabinettkjøling.

Du vil jo aldri få kabinettempen under rom-temp uansett, og derfor er det jo alltids noen ekstreme som velge å heller fryse litt for temperaturene. :innocent:

Hos meg, så er kabinett-tempen like lav/høy som rom-tempen, men allikevell så sitter jeg på to ekstremt varme 6800GT's XD

(85grader under full load:S)

Og det med to stykk Zalman VF700-CU som kjører på full pupp. :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Du vil jo aldri få kabinettempen under rom-temp uansett, og derfor er det jo alltids noen ekstreme som velge å heller fryse litt for temperaturene. :innocent:

Hos meg, så er kabinett-tempen like lav/høy som rom-tempen, men allikevell så sitter jeg på to ekstremt varme 6800GT's XD

Og det med to stykk Zalman VF700-CU :ermm:

7876580[/snapback]

hmm.. det hjelper jo selfølgelig litt. jeg har en 250mm i sidedøra. uten den på stiger temp med ca. 5 grader.

som sagt så ligger mitt 8800gts på 50 idle når romtemp er 30 grader. litt merkelig da at hans ligger på 45 idle når han holder på å fryse ihjel. kansje xfx har bedre kjøling enn msi?

Lenke til kommentar

Og det med to stykk Zalman VF700-CU :ermm:

7876580[/snapback]

hmm.. det hjelper jo selfølgelig litt. jeg har en 250mm i sidedøra. uten den på stiger temp med ca. 5 grader.

som sagt så ligger mitt 8800gts på 50 idle når romtemp er 30 grader. litt merkelig da at hans ligger på 45 idle når han holder på å fryse ihjel. kansje xfx har bedre kjøling enn msi?

7876631[/snapback]

Fullstendig Off topic:

Ellers er det bare dårig luftflyt.

En kombinasjon av god kabinett-kjøling og kaldt rom er jo dog det beste.

Er jo langt ifra sikkert at kabinettet hans holder samme temperaturen som uttenfor. :innocent:

Mens ditt "problem" blir jo da at du har god kabinett-temp, men varmt rom.

Utslaget blir da det samme. :)

Jeg derimot, har bare altfor lite plass på hovedkortet. :innocent:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Sånn ser det ut: dscf4481fj6.jpg

Kabinettkjølingen består av en ca 45*45cm vifte og en vanlig 12*12cm vifte

Lenke til kommentar

Noen som tror dette er riktig?:

System Type: Single Processor

Motherboard: High End - Desktop

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2400 MHz Conroe

Overclocked: 2800 MHz, 1.30 V

CPU Utilization (TDP): 75% TDP

RAM: 2 Sticks DDR2 SDRAM

Video Card: NVIDIA GeForce 8800 GTX

Video Type: SLI

SATA HDD: 2 HDDs

DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive

Additional PCI Card (avg): 1 Card

Fan Controller: Yes

Fans

Regular: 1 Fan 92mm;

LED: 2 Fans 120mm;

Keyboard and mouse: Yes

PSU Utilization: 100 %

Total: 593 Watts

Lenke til kommentar

7876515[/snapback]

Har et Lian Li PC7BSCAND v3 og bruker de medfølgende viftene, så luftingen skal være grei.

Hold erikke konstant overvåkning på hverken temperaturen på rommet eller på komponentene, men jeg holder alltid CPU på under 50 grader full load på 3GHz.

Og 10 grader var kanskje å overdrive? 15 stemmer nok litt bedre.

Lenke til kommentar
@andrull

noe jeg tror kan hjelpe veldig i ditt kabinett er å fjerne noen av de tingene du har bak, mellom hvert skjermkort... sikkert noe du ikke har bruk for.

7879988[/snapback]

Hehe, ja. Har faktisk fjernet de USB greiene.

Dog er det nok TV-kortet og trådløse nettverkskortet som sperrer mye for veien.

Så det ble litt bedre, men ikke så mye. :)

Men på 8800GTX så vil "lufteinntaket" være plassert såpass langt bak på kortet at det vil være helt åpent og ikke sperres av noen ting. :w00t:

Enda en grunn til at velge G80.

Langt kort er ikke alltid negativt. :D

Lenke til kommentar
Tja kan nok stemme det.

Kanskje litt under normalt.

8800GTX bruker jo ca 160W hver (normalt) * 2 = 320W + en overklokket CPU vil nok forbruke 130W på full load kanskje?

Og da kommer du nok opp i rundt 450W++ bare på CPU og skjermkort.  :whistle:

7879400[/snapback]

Brukte denne til å kalkulere effekt forbruket. Regner med at den legger til litt ekstra også.

Så det er nok tull å si at 600W er for lite for C2D E6600 og 8800GTX SLI :p

Lenke til kommentar

Endelig fått mitt, men selvfølgelig funker jo ikke pc'n å måtte bli sent på service. Utrolig stort kort.. ble nesten sjokkert når jeg monterte det.

Ble rimelig trangt om plassen med gtx og ram'en på et p5n32-e kort. Kom borti såvidt på baksiden et par ganger under ram monteringen men regner med at det går bra.

Noen som vet hvor mye en vifte som på vedlagt bilde vil hjelpe på temperaturen til kortet? En 5-10 grader lavere kanskje?

post-63413-1170713342_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvor du setter den.

Opplevde nettopp 75 grader på mitt forholdsvis kalde rom ved overklokking av GTS til 660/1050. Og da hadde jeg fjernet denne viften og satt den på utsiden slik at den blåste inn mot NB og RAM.

Virker som at å ha den bakerst har best effekt, noe som gir mening, siden den da trekker vekk den varme luften som kommer ut de luftespaltene på kjøleren til kortet, og samtidig konkurerer den ikke med viften på kortet om kald luft.

En annen ting som jeg har merket, er at kjølingen er bedre med sidedøren på. Tror det er fordi at den luften som kommer fra viften forran ikke forsvinner ut, men blir ledet til GPU-viften.

En 5-10 grader er nok å forvente.

EDIT: vil anbefale deg å snu harddisk"hylla", for slik den står nå sperrer den ganske mye for luften som kommer fra frontvifta.

Du vil få mer kald luft bakover til skjermkortet hvis du setter det slik at harddisken ligger langs med kabinettet.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal få plass til det må jeg vel ta vippesaga på GTX kortet. Kan ikke se hvordan det får plass den andre veien, kan dog prøve når jeg får tilbake pc'n fra service hos netshop.

Blir også deilig å få satt inn big typhoon'en. Håper den blåser litt mot skjermkort/kjøleribber også.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...