Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Udersøkt litt mere ang dette døde 8800gts kortet her. Når jeg skrur på pc'en, så prøver vifta å dra igang. Men den stopper i noe,så den står stille. Rett etterpå så får jeg 1 langt beep og 2 korte beep= video card error code fra bios. Fikk vifta til å starte men den bråke som en fly motor da den subber inni noe. Sittet å titta litt på kortet nå, er noe i vifta som stopper opp et sted, men får ikke tatt av top dekslet uten å bryte garantien, noen som har vært borti et likt problem?

Kan da det at vifta ikke får startet føre til feilmld fra bios? Vet at dette er litt feil tråd,men alle her har 8800kort,så må jo spørre.

Testa nå uten å ha vifta koblet til,same shit, kortet er nok dødt :no:

Endret av miracl
Lenke til kommentar
fikk du tak i et leadtek  :hmm:

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:1282675

De pleier jo å være dyrere, merklig. De har ei heftig vifte på Gtx kortet sitt omd u får riktig verjon

7865184[/snapback]

Arg! så kjøpte jeg GTS til 3300,- når jeg kunne fått ett GTX for noen 3 lapper ekstra :hrm:

Fikk 8800+ i 3dmark06 med standard klokk på kortet, og CPU`n på 3Ghz

7865292[/snapback]

det MÅ være feilprisa det der... sikkert et gts kort som de har vert uheldige å skrive gtx på..

EDIT: hmm.. ser nå at de også har et leadtek 8800gts til den nette sum av 2894,- vær så snill å si dette er en feil, ellers så har jeg gjort et jævla dårlig kjøp.

EDIT2: link til gts http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...72;c:36132;tp:1

EDIT3: ja det er noe muffins her. de har også et gigabyte 8800GTX med 640mb.. skal ikke gtx ha 768mb?

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

1 på lager, tipper den er borte rimelig snart :)

Fikk 8800+ i 3dmark06 med standard klokk på kortet, og CPU`n på 3Ghz :hmm:

Det virket litt lavt ja, burdet ligget på ca 9400-9500 men uansett en grei score.

edit

det står 768 på leadtek til 3500. Du tenker på den til Giga - det er en billig versjon av et eller annet slag

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det billige Gigabyte 8800GTX kortet med 640MB RAM er egentlig et 8800GTS. Det står jo lenger ned på siden under spesifikasjoner. Og da lurer jeg på om det er noe tull med prisingen på Leadtek kortene. F.eks at det billige 8800GTS kortet egentlig er varianten med 320MB RAM. Og det billige GTX kortet er egentlig et GTS med 640MB RAM.

Edit: Det står ikke noen ekstra spesifikasjoner under Leadtek kortene, slik det gjør på Gigabyte sine. Og siden webshoppen allerede har vist at de skriver feil, da med tanke på Gigabyte kortene, så ville ikke jeg kjøpt derfra.

Edit2: Vi som fikk Club3D 8800GTX til 3995,- på masterit.no var heldige, og det var nok feilprising. Hadde ikke jeg kommet over dette tilbudet (Feilprisingen) så hadde nok jeg endt opp med 8800GTS. Akkurat nå får man 8800GTS såpass mye billigere enn 8800GTX at det ikke er fornuftig å velge 8800GTX. Med mindre man har spesielle behov. 8800GTS drar jo alt av spill. Det skal også sies at om man har AMD X2 så blir det svært liten forskjell mellom 8800GTS og 8800GTX. Selv Core2 Duo limiterer 8800GTX. Men Core2 drar det mye, mye bedre enn AMD X2.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Leadtek 768 gtx kortet er nå borte fra advance.no, en lykkelig eier her et sted :D

Kjører forøvrig pcen min stabilt på følgendet 3dmark scores

06=12 100

05=18 600

Cpuen kan klokkes videre, men enten tåler ikke rammen det eller så får den for lite volt (stopper på2.2 , får håpe det kommer en bios flash på det). Ligger nå stabilt på 360*9 .

Snakker lite om gpu OC for det gir mindre en det smaker så lar det stå på default.

Er veldig fornøyd med mitt nye oppsett (ligger inne på profil), satt opp etter mange forslag fra hw.no.

Lenke til kommentar

Det står jo med rød skrift der at produktoverskriften er det som gjelder, og produktoverskriften er:

"LEADTEK Geforce 8800GTX, 768MB DDR3, TV-out, 2xDVI, HDTV, SLI (PX8800GTX)"

Slengte inn en bestilling i går og får se hva som skjer. Sendte dem også en mail. Skal melde fra her når jeg får svar og når jeg evt får kortet.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig skeptisk når jeg bestilte Club3D 8800GTX fra masterit.no. Pga. av den lave prisen og siden jeg ikke hadde hørt om den netshoppen før. De ga forøvrig feilaktige opplysninger om lagerstatus også. Så jeg måtte vente flere uker, selv om det stod at de hadde mange på lager. Men jeg fikk det til slutt.

Jeg handler vanligvis kun fra kjente webshopper. Jeg betaler heller noen hundrelapper mer hos en shop jeg stoler på. Både med hensyn til opplysninger om produkt, levering og garanti.

Lenke til kommentar
Hmm, hva er sjansen for at Advance.no, Techlife.no, Dropzone.no og Mamoz har feilpriset?

Ettersom de selger GTX veldig billig. (fra 3500kr-4000kr)

:hmm:

https://prisguiden.no/product.php?productId=56503

Er det verdt å ta sjansen?

7872487[/snapback]

ser att alle selger billig. problemet er jo at ingen har de på lager...

på mamoz står det foreksempel: ubekreftet den 12.12.2012

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
Hmm, hva er sjansen for at Advance.no, Techlife.no, Dropzone.no og Mamoz har feilpriset?

Ettersom de selger GTX veldig billig. (fra 3500kr-4000kr)

:hmm:

https://prisguiden.no/product.php?productId=56503

Er det verdt å ta sjansen?

7872487[/snapback]

Dei har samme grosist. Når grosisten skrur ned prisen, skrur butikkene også ned prisen, det skjer automagisk. Advance.no og stretto & co hadde jo alle feilprisinger på likt også.

Lenke til kommentar
tror ikke det er noen feilprising ute og går..... tror det er et r600 motangrep

7872761[/snapback]

Tviler på de starter det så lenge før r600 kommer i handel. Man tar det man kan så lenge man kan. Er som Cornel sier. De har samme grosist, derfor skjer det OFTE feilprisinger på de webshoppene når grosisten tuller med prisene. Begynner å bli ganske lei dette tullet da man ofte tror det er virkelige priser og ender opp med kansellerte ordrer i stedet for superpriser.

Lenke til kommentar

Klarer litt bedre clock på mitt MSI NX8800GTS. 513/792 @ 670/1050 (680/1100 max)

Standard lufkjøler benyttes. Temperaturer avhenger av romtemp, men ligger på 55-60 grader.

Må nok klokke ned til sommeren, men det er fortsatt viter så... :D

EDIT: såklart uten Vmod

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...