Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Doom 3 osv.. er eldgammle spill som ikke tar i bruk noen prosent av skjermkortet.

Til sammenligning så KOSER 6800Ultra i SLI seg på Doom3, mens i Oblivion sitter man plutselig med godt under 10FPS med slike instillinger....

7841363[/snapback]

Som jeg sa, bedrer nok tingenes tillstand seg i nyere spill, og jeg er fullstendig klar over at dette kortet kommer mere til sin rett i spill med aktiv bruk av SM2.0/3.0 etc..

Men, doom3 motoren er ennå ibruk og er relevant ennå, dog spill som Prey er bedre på å utnytte GTS styrker enn f.eks. doom3 er...

Jeg deler her erfaringer, og disse er basert på spill som jeg spiller. Det er sikker nok av folk som spiller Oblivion som kan dele sine erfaringer.

Jeg forventet meg at GTS kortet skulle ha omtrent samme ytelsen som 7950GX2 570M i spill som BF2/2142 etter å ha overklokket det, og det stemmer nok (ikke fått det inn ennå etter reinstall av XP), dog jeg håper det er litt kjappere med såpass høy O/C vennlighet.

Et av spillene jeg spiller daglig er Americas Army, og for andre som spiller dette spillet er det sikkert greit å vite at GX2 kortet er like raskt eller raskere i 4xAA som GTS kortet i 0-2xAA i 1600x1200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Doom 3 osv.. er eldgammle spill som ikke tar i bruk noen prosent av skjermkortet.

Til sammenligning så KOSER 6800Ultra i SLI seg på Doom3, mens i Oblivion sitter man plutselig med godt under 10FPS med slike instillinger....

7841363[/snapback]

Som jeg sa, bedrer nok tingenes tillstand seg i nyere spill, og jeg er fullstendig klar over at dette kortet kommer mere til sin rett i spill med aktiv bruk av SM2.0/3.0 etc..

Men, doom3 motoren er ennå ibruk og er relevant ennå, dog spill som Prey er bedre på å utnytte GTS styrker enn f.eks. doom3 er...

Jeg deler her erfaringer, og disse er basert på spill som jeg spiller. Det er sikker nok av folk som spiller Oblivion som kan dele sine erfaringer.

Jeg forventet meg at GTS kortet skulle ha omtrent samme ytelsen som 7950GX2 570M i spill som BF2/2142 etter å ha overklokket det, og det stemmer nok (ikke fått det inn ennå etter reinstall av XP), dog jeg håper det er litt kjappere med såpass høy O/C vennlighet.

Et av spillene jeg spiller daglig er Americas Army, og for andre som spiller dette spillet er det sikkert greit å vite at GX2 kortet er like raskt eller raskere i 4xAA som GTS kortet i 0-2xAA i 1600x1200.

7842170[/snapback]

Har du prøvd å overklokke 8800GTS kortet da.

Husk at 7950GX2 570M også er mye dyrere enn 8800GTS, og i tillegg så testes det opp mot hverandre i eldre spill, og dette er nok grunnen til at det blir litt dårligere ytelse. ;)

Ps: 8X MSAA skal visstnok ikke kreve noe mer. (ivhertfall ikke noe særlig) :hmm:

Men er 4X AA altfor dårlig FPS, så blir den ivhertfall ikke bedre. (men ikke særlig dårligere heller)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Har du prøvd å overklokke 8800GTS kortet da.

Husk at 7950GX2 570M også er mye dyrere enn 8800GTS, og i tillegg så testes det opp mot hverandre i eldre spill, og dette er nok grunnen til at det blir litt dårligere ytelse. ;)

Ps: 8X MSAA skal visstnok ikke kreve noe mer. (ivhertfall ikke noe særlig) :hmm:

Men er 4X AA altfor dårlig FPS, så blir den ivhertfall ikke bedre. (men ikke særlig dårligere heller)

7842287[/snapback]

Joda, GTS kortet overklokker som fy det, klarer ca. 630 på gpu og ikke testet minne høyere enn 1900..

Jeg forventet, etter å ha lest en drøss med tester at GTS kortet skulle være ganske likt med GX2 kortet, og det er ingen tvil om at det er det i de fleste spill. At det er raskere i noen spill er det heller ingen tvil om at det er. Jeg tenkte egentlig å belyse at GTS kortet også er vesentlig treigere i en del spill, siden det ikke akkurat er mange som snakker om akkurat det i denne tråden.

Gledesdreper, jeg? Neida :w00t: Scorer jo bedre enn forventet i 3Dmark 2006 og 2005 (10 300/17 600 points)............

Kostet ikke mange hundrelappene extra for GTS kortet (Komplett tilbud 3395,-) etter salget av 7950GX2 570M kortet, så greit nok, men tror han som kjøpte mitt 7950GX2 570M her på hw.no blir fornøyd jeg.........

PS: Suger at "Image Sharpening" mangler når en sitter å leser forumet, pokker ta :cry: ...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har postet de første testene fra Crysis her med 8800gtx i sli og quad core. http://sg.vr-zone.com/?i=4555 Dessverre ikke det helt store å skryte av(får håpe nye drivere får opp ytelsen KRAFTIG).

7843489[/snapback]

Nesten 20 000kr for grafikk og CPU for ynkelige 60fps uten AA, lover ikke bra dette....

Selv om nye drivere dobler dette eller mere vil jo et singel GTS/X knapt drive dette spillet.............. huff..

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har postet de første testene fra Crysis her med 8800gtx i sli og quad core. http://sg.vr-zone.com/?i=4555 Dessverre ikke det helt store å skryte av(får håpe nye drivere får opp ytelsen KRAFTIG).

7843489[/snapback]

Den testen er vist ikke ekte:

EA/Crytek statement on recent benchmark rumors

Wednesday, 31 January 2007

There have been quite a few rumors ciculating around the Internet regarding some questionable performance benchmarks. EA/Crytek have made this statement to inCrysis to clarify this.

"We understand there are some rumours in some of the message boards about technology benchmarks as it relates to Crysis and we want to assure you that these are just rumours. We realize that the technical specifications and requirements are a huge topic among our community and when we are prepared to give out our system spec recommendations, you will be the first to find out. Please treat everything you do not hear directly from us as speculation."

http://www.incrysis.com/

Derimot er det en gledlig nyhet at vi kanskje har en multiplayer demo innenfor rekkevidde. :thumbup:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=156456

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Ourasi:

Så at du hadde kjøpt GTS kortet ditt på komplett tilbud. Er det et Gainward kort? I så fall så har vi samme kort :p Kjøpte mitt også på tilbud hos komplett. Gleder meg til å få bygd den nye PC`n min og starte med klokkinga.

Hvilket program bruker du for å klokke? Noe annet du har gjort i tillegg? Hadde vært fint med litt tips siden jeg så du hadde fått ganske bra resultat :)

Lenke til kommentar
Ourasi:

Så at du hadde kjøpt GTS kortet ditt på komplett tilbud. Er det et Gainward kort? I så fall så har vi samme kort :p  Kjøpte mitt også på tilbud hos komplett. Gleder meg til å få bygd den nye PC`n min og starte med klokkinga.

Hvilket program bruker du for å klokke? Noe annet du har gjort i tillegg? Hadde vært fint med litt tips siden jeg så du hadde fått ganske bra resultat :)

7845087[/snapback]

Joda, samme kort og samme tilbud. Klokke egenskaper som duger i lange baner og et lite tillegg i registeret, og wips så funker coolbits som om det skulle være gamledager. Klokking og gammelt kontrollpanel tilgjengelig på et blunk. Skal poste her om hvordan om litt.... :thumbup:

PS: Om noen allerede har postet om dette, si ifra, så slipper jeg mere tasting ikveld;)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
"PS: Suger at "Image Sharpening" mangler når en sitter å leser forumet, pokker ta  ..."

Antar du bruker skjerm med VGA?

(hos meg med DVI blir ivhertfall bildet mye dårligere ved bruk av "Image Sharpening", da DVI uansett sender heldigitalt) :)

7845309[/snapback]

Tja, sitter med 22" CRT, og synes ennå det er endel bedre til spill. Sikkert en unyttig funksjon for dere LCD folk, men men meget brukanes for alle oss andre, fortsatt pokker ta...... :innocent:

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som er forskjellen på disse tre kortene?

GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD" til 3499 kr

GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit til 3821 kr

GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 GS, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-GS-TV-DD" til 4209 kr

Hvilket er det jeg skal ha? Jeg skal liksom bare ha "8800 GTS" og blir derfor usikker når jeg ser forskjellige varianter (da tenker jeg ikke på produsent, for der er det ingen forskjell har jeg skjønt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...