Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

hei,

har nettop fått mitt xfx geforce 8800gts i posten. slenger inn noen scores. dette er i xp.

stock (500/800Mhz)

3dmark06: 8045

3dmark05: 13500

klokka (600/930Mhz)

3dmark06: 8561

ser at jeg ikke kommer mye lengre enn det her med klokking av skjermkortet. nå er det cpu som stopper meg. men selfølgelig veldig fornøyd uansett :)

normale scores eller? har begynt med litt klokking. temp. uklokka ligger på 40-60 grader. fine temps :)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fredblic, Du har helt normale scores. Jeg får litt over 9000 poeng i 3DMark06 med mitt 8800GTX@default på mitt AMD system.

Jeg har nå lagt inn Windows XP igjen og opprettet en partisjon til på Raptoren som jeg skal legge inn Vista på. Synes det er greit å ha begge, siden alle spill ikke funker skikkelig på Vista med beta driveren til 8800 serien.

Lenke til kommentar
Ser det i Probe II. Da maskinen er idle går viften(e) på ca 2000 rpm, men etter 10 min med nTune's stabilitets test går CPU vifta ned på 1950 rpm. Og hvis jeg skrur ned/av en eller fler vifter går CPU vifta opp igjen.

Oppgitt rpm er forresten 2400.

Link

7769506[/snapback]

Det var da merkelig måte å komme fram til diagnosen på :tease: . Du kan få en viss pekepinn ved å måle om 12V-railen er stabil med multimeter.

Lenke til kommentar
Vel, litt spenningsfall vil du alltid få. Både psu og hk kan/vil være synderen til det.

7769591[/snapback]

Viftene får strømmen sin gjennom en viftestyring, og ikke gjennom hk.

Har du sånn energimålar? Kan du prøve å sjå kor mange watt maskina drege?

7769580[/snapback]

Nei, desverre :hrm:

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Oblivion funker ikke skikkelig med beta driverne for G80 i Vista. Ser ikke ut som det vil kjøre i høyere oppløsninger.

Når man velger AA fra driverpanelet så ser det ut til å nullstille seg neste gang man starter kontrollpanelet.

7765585[/snapback]

Jeg kjører det i 1600x1200. Jeg får ikke antialiasing til å funke da. Og nå har microsoft krevd at driverne skal trekkes tilbake med trusler om søksmål. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...