Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Da må det være noe defekt på mitt for har lest fler som kommer over 400 med dette kortet. Ny cpu kjøler må jeg jo ha uansett, og jeg har heller ikke fått på skikkelig kjøle pasta enda. Målet er stabilt på 3.4, da er jeg fornøyd.

edit

Funnet synderen. Måtte sette minne på 2.1v, noe jeg ikke har prøvd pga bios gir meg røde tall (er dette trygt?). Fikk da bootet på 360*9 men er stabilt på 350*9. Med ny cpu kjøler så går nokk 3.4 greit.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har nettopp bygget ny PC, og er litt skuffet over ytelsen.

Jeg har:

SkjermK:POV 8800GTS

HK (775):Asus P5B DLX/WIFI-AP

Ram (pc 6400): OCZ DDR2 Gold GX XTC Dual Channel (2x 1gb)

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Og jeg kjører Dark Messiah på rundt 30-40 fps. (Alt high på video settings.)

Har ikke oppdatert noen drivere, kan det være grunnen til så lav fps?

7704113[/snapback]

Jeg får 40-60fps mest 60 på 16x antrascopic eller hva det nå enn er å alltt det anndre på fullt 1280x1024..

Hvis du kjører 1600x1200 så stemmer nok det at det blir 30-40.. kjør 3dmark06 det burdte gi en indikasjon om allt er på stell burdte få 8200-8800.

10000 med lett overklokk.

7705982[/snapback]

Kjører 1280x1024, skal teste 3dmark snart :)

Lenke til kommentar

Ps: Husk at du kan sjekke om det er prosessoren som holder deg igjen ved å senke CPU multiplieren. (hjelper det ikke å senke CPU multiplieren, så er det garantert ikke prosessoren som stopper deg) :)

(ikke permanent da selvfølgelig, bare for å teste) :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ps: Husk at du kan sjekke om det er prosessoren som holder deg igjen ved å senke CPU multiplieren. (hjelper det ikke å senke CPU multiplieren, så er det garantert ikke prosessoren som stopper deg) :)

7724510[/snapback]

Hehe, hvis du leser for forrige side så serdu at han har prøvde med multi'n på 7 så, tror han vet det :)

Lenke til kommentar

Fikk et Club3D 8800GTX fra masterit i dag. Så har jeg noen spørsmål

Hva er normal temp på dette kortet i 2D og 3D modus? Ligger på 65C her i 2D og har ikke testet så mye i 3D ennå. Men den kommer vel oppi over 75C. Vifta kjører på automatisk.

Lastet ned nyeste driverne fra nVidia og lastet deretter ned nTune for temp overvåkning og overklokking. Kjører forøvrig 2 stk. 19" Tommer LCD i Dual View. Problemet er at når jeg velger 'Finn optimale innstillinger' på klokkefrekvens, så henger maskinen seg. Den ene skjermen blir rød og den andre helt hvit. Hva er dette? Er det problemer med Dual View eller bare en bug?

Lenke til kommentar
Trykk på "Registrer optimal klokk" eller hva det heter! Ellers kan du klokke i det klassiske kontrol panelet...

Det er sånn med mine G71 kort også...

7728009[/snapback]

Funker ikke. Maskinen bare henger seg når jeg velger optimale innstillinger. Og får ikke valgt manuell overklokking heller. Merkelig. Får heller ikke valgt klassisk kontrollpanel med de nye driverne

Lenke til kommentar
Trykk på "Registrer optimal klokk" eller hva det heter! Ellers kan du klokke i det klassiske kontrol panelet...

Det er sånn med mine G71 kort også...

7728009[/snapback]

Funker ikke. Maskinen bare henger seg når jeg velger optimale innstillinger. Og får ikke valgt manuell overklokking heller. Merkelig. Får heller ikke valgt klassisk kontrollpanel med de nye driverne

7728145[/snapback]

Legg inn ACS3 biosen? Da blir kortet klokket til 626/1000

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

7724510[/snapback]

Hehe, hvis du leser for forrige side så serdu at han har prøvde med multi'n på 7 så, tror han vet det :)

7724810[/snapback]

My bad. Så mange som overklokker ditt og datt, husker ikke lengre hvem som gjør hva, og "ivhertfall" ikke for en hel side siden.XD :cry:

Lenke til kommentar

Kjørte gjennom 3DMark06 nå og fikk 9001 poeng. Kjører A64 X2 3800+@2600MHz.

Ser på firingsquad http://firingsquad.com/hardware/geforce_88...aling/page4.asp at jeg ligger akkurat der jeg skal ligge. Om jeg sammenligner med en X2 5000+.

Har ikke klokket skjermkortet enda. Skal prøve å presse CPU opp til 2700MHz for å se hvor mye jeg får da.

Edit: Med CPU på 2735MHz fikk jeg 9375 i 3DMark06. Hvis man tolker resultatene på firingsquad og ser på Athlon FX-62 så ser det ut til at den ekstra cachen gir en god del poeng.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg får så å si ingentig ut av klokking på gtx (og det på 3.4 - 6600), det er minimale hopp du får. Så la den heller stå på en trygg temp synes jeg. Om du derimot så mye som ser på cpu klokk så hopper scoren opp

Det er derfor jeg har maset mye om cpu klokk i denne tråden, for de er her du får opp 3dmark scoren. På den måten er det ikke så offtopic som det ser ut.

Lenke til kommentar
Jeg får så å si ingentig ut av klokking på gtx (og det på 3.4 - 6600), det er minimale hopp du får. Så la den heller stå på en trygg temp synes jeg. Om du derimot så mye som ser på cpu klokk så hopper scoren opp

Det er derfor jeg har maset mye om cpu klokk i denne tråden, for de er her du får opp 3dmark scoren. På den måten er det ikke så offtopic som det ser ut.

7729662[/snapback]

Da er det vel lite vits for meg å klokke mitt Club3D 8800GTX? Siden jeg bare har en X2 3800+ som kjører på 2600MHz...

Lenke til kommentar

Ja, du får mye mer ut av å tyne cpuen din. Selv med E6600 @ 3.4 ser jeg mimale endringer ved ganske heftig klokking (fra stock til 610 - 2006 tror jeg det ga meg ca 2 fps ekstra, ikke sikker på tallene men det var minimalt)

edit

Retter en liten takk til oysfaerg, ikke bare sparte jeg 1200 kr på P5B men jeg fikk akkurat det jeg trengte + et hovedkort som er utrolig flott å klokke med (nå er jeg vant med msi diamond da hehe).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vel, jeg har akkurat lagt inn AC3 biosen. Med 626/2000 og høyere Shader clock. Skal kjøre gjennom 3DMark06 og se om det blir mye bedre. Håper kortet takler frekvensene :p

Edit: Gikk opp fra 96FPS til 105FPS i F.E.A.R. Kjørte 1280x1024 med alt på maks. 4xAA 16xAF og Soft Shadows on. Så noe er det jo å hente. Prøver 3DMark06 nå

Edit 2: Gikk opp fra 9001 3DMark06 til 9129 3DMark06. Latterlig økning. Fikk mer økning ved å øke CPU frekvens litt over 100MHz. Men, men...

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...