Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kjørter 2 stk i SLI ;)

Klokk CPU opp mot 3,5Ghz og du er i mål ;)

7684754[/snapback]

fikk kjørt 3,5ghz stabilt men tok 3dmark06 med 3,2.

skjermkortet på core:609 og minne på 913

fikk 10185: http://service.futuremark.com/orb/resultan...D=0&UID=7524676

har på følelsen at 11000-12000 er lett å få hvis jeg kjører 3,5ghz og mak speed på skjermkortet men er redd for tempratur siden jeg har boxed kjølere.

Lenke til kommentar
Gjordet en oppgradering i dag fordi jeg er møkka lei MSI diamond kortet.

Hva tror dere jeg kan få tynet ut av dette med 8800gtx på toppen?

7687873[/snapback]

Spørs litt hva du klarer å få ut av prossesoren. Har sett dem vært oppe

i 3.2/3.4 ghz med god luftkjøling. Klarer du 650/2000 på skjermkortet vil du ligge

i underkant av min ytelse eks i 3Dmark.

Nå vet jeg ikke helt hva du vil måle ytelsen du vil få da...men

kan da ikke legge skjul på at du blir ikke skuffet å vil merke forsjell

ifra det tidligere AMD oppsettet ditt :)

Lenke til kommentar
Gjordet en oppgradering i dag fordi jeg er møkka lei MSI diamond kortet.

Hva tror dere jeg kan få tynet ut av dette med 8800gtx på toppen?

7687873[/snapback]

Hvis du får CPU over 3.5 Ghz stabilt, er det bra ;) skal du ha SLI med 8800GTX, bør du ha MINST en god E6600 på vann på 3.5 Ghz pluss. Selv har jeg en uke 29 E6600, som gjør 3.3 Ghz stabilt på stock kjøleren, og skalø få vannkjøling på den ;) Selv med en E6600 på 3.6 Ghz, så er det allikevel i noen situasjoner CPU begrensning i spill, når jeg kjører 8800GTS i SLI overklokket :p Det sier litt om hvor gode 8800 kortene er ;) (du burde jo også vite det)

Uansett, blir nok bra det der ;) Se PMen jeg sendte deg, ang. det hovedkortet.

EDIT: Ser du hadde AMD før, og tro meg, du vil få god ytelsesøkning :D men kanskje en E6400 i stedet for en E6300? blir nesten litt komisk med 5500 kr i skjermkort, 2500 kr i HK, 3000 kr i minne, og 1800 kr i CPU så :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Simarilion: Skal jeg tippe, klarer du maks 3100MHz med det hovedkortet, dette skyldes to ting:

A) Lav multiplier (kun 7)

B) eVGA-kortet finnes ikke FSB-villig og tryner som oftest rundt 450MHz

E6300 er uhyre lett å få opp i 3.5-3.8GHz, men det krever ett hovedkort som gir deg 550FSB...

Skal du noensinne kjøre SLI? Hvis ikke kunne du like greit kjørt ett P5B-kort inn i maskinen istedet for eVGA-kortet... Eller ventet til flere Striker Extreme / P5N32E-SLI-resultater kommer

Lenke til kommentar
Simarilion: Skal jeg tippe, klarer du maks 3100MHz med det hovedkortet, dette skyldes to ting:

E6300 er uhyre lett å få opp i 3.5-3.8GHz, men det krever ett hovedkort som gir deg 550FSB...

Skal du noensinne kjøre SLI? Hvis ikke kunne du like greit kjørt ett P5B-kort inn i maskinen istedet for eVGA-kortet... Eller ventet til flere Striker Extreme / P5N32E-SLI-resultater kommer

7689756[/snapback]

Oii, jeg glemte multiplieren som "kun" er 7 :blush: Da kan du slite med å oppnå

3.5/3.8 med det HK'et.

EDIT: Jeg er meget fornøyd med rammen, men det er fordi jeg har klokket

den da (4-4-4-10 900 mhz). Skal du kjøre stock på rammen så kan du jo gå for et billigere C4 800mhz ram ifra eks Corsair men det er da ikke veldig mye å spare, kanskje 300-400? Opp til deg.

Samme gjelder også CPU'n, det er da ikke så lang vei ifra E6300 til storebroren 6400?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det er mest penger å spare på velge P5B fremfor EVGA 680i. I tillegg vil sjangsen for mye høyere FSB gi deg en kraftig økning i ytelse, ihvertfall med en E6300 hvor multiplern er lav. Angående rammen så er den bra, men det fins alternativer.

Selv har jeg testet 2 Gb Kingston Value, som med @ 2.0v lett klarer DDR2 800 på CL 4.

Det er mere ytelse å hente på økt prosessorhastighet enn å klokke rammen fra 800 til f.eks 1000.

Lenke til kommentar
er faktisk noen som klarer å kjøre 500Mhz FSB på EVGA kortet med Allendale cpuer, kanskje du burde ta risken? kjører på EVGA selv, og er helt ok fornøyd...

7693336[/snapback]

Det jeg ikke liker med EVGA kortet er at du har såkalte dø innstillinger.

Eks, at du stiller inn FBS mellom 1700-1800 (delt på 4) så

vil ikke PC'n boote, uansett hva du gjør...

Lenke til kommentar
er faktisk noen som klarer å kjøre 500Mhz FSB på EVGA kortet med Allendale cpuer, kanskje du burde ta risken? kjører på EVGA selv, og er helt ok fornøyd...

7693336[/snapback]

Det jeg ikke liker med EVGA kortet er at du har såkalte dø innstillinger.

Eks, at du stiller inn FBS mellom 1700-1800 (delt på 4) så

vil ikke PC'n boote, uansett hva du gjør...

7693643[/snapback]

Resette BIOS/CMOS...

Lenke til kommentar

Tror nokk han tenker på at hovedkortet stopper om du setter instillinger som ikke kommer til å fungere, han er sikkert klar over cmos funksjon skulle jeg tro.

Blir nokk en hel del OC til helgen :) , prøver meg på GTX kortet også da det nå er et poeng i å klokke det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

7689756[/snapback]

Oysfaerg. Jeg har kanskje muligheten til å bytte mitt EVGA kort til et Asus P5N32-E SLI. Skal jeg gjøre det? Vil klokke langt, ettersom jeg får vannkjøling mellom den 20. og 25 januar. Har en uke 29 E6600, så den er litt voltsulten :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...