Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

kjørte på 630/1050 tror jeg.. 3.8Ghz på cpu.. 1:1 4-4-4-12.

 

tester litt 4-2-2-8 1T på det nye EVGA kortet mitt nå, men rammen sliter litt, selv med veldig høy spenning.

 

noen som vet hvordan denne linkboost funksjonen på680i kortene egentlig fungerer i praksis? øker den gpu hastigheten når kortet kjører stock, eller i tillegg til min oppgitte verdi på 630 f.eks..?

 

hva slags kabinetter kjører dere med, tror mitt lian li er litt lite..

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pc6085&mcat=c432

 

mitt ser slik ut, uten de blå greiene.. mulig jeg trenger ett som er større og med bedre luftgjennomstrømning?

7656192[/snapback]

 

Stramme timings :green:

 

Hva er det linkboost greiene? :dontgetit: Skal det øke ytelsen på skjermkortet? Hvordan da, ved å øke båndbredden? Hvis det er tilfellet, så er vel ikke det noen "flaskehals" likevel...

 

Personlig bruker jeg Stacker STC-T01, stort og fint :p . Du kan vel bare ta av sidedøra, bør vel være tilstrekkelig? (bordvifte? :whistle: )

7657128[/snapback]

 

hmmm, stabilt med 2t.. teste med 1t snart..

 

har satt ned spenningen til cpu, kjører 1.41v real.. selv med så lav spenning har jeg 57 grader idle i windows med tuniq tower 120 på full guffe.. ES cpu..

post-88790-1168131411_thumb.jpg

Endret av gmailrocks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i følge core temp har jeg 57 grader idle.. i bios har jeg 43grader. kan umulig ha så veldig dårlig kontakt. men kommer til å planslipe cpuen, har kjørte denne på 3.8Ghz stabilt når hk lå på bordet her, dette på asus p5wdh kortet jeg hadde før.

 

northbridgen på 680i kortet er møkkavarmt, har ca 65 grader i bios.. dette med viften på full guffe.

Lenke til kommentar
1T gikk ikke..... se her ja.. 91 grader load på skjermkortet mitt under COD2 spilling, ny rek! :D

7667947[/snapback]

 

Har du prøvd å justere viftehastigheten for å få ned tempen? 91c var litt i overkant :p

7667982[/snapback]

Nå vet vi jo ikke hvilket kabinett han har, hvor lenge siden han støvsugde det, hvor mange vifter han har og hvor store de er da...så det er vel litt vanskelig å si hva som gjør at temp'en er så høy...

Lenke til kommentar
Nå vet vi jo ikke hvilket kabinett han har, hvor lenge siden han støvsugde det, hvor mange vifter han har og hvor store de er da...så det er vel litt vanskelig å si hva som gjør at temp'en er så høy...

7668613[/snapback]

 

Hvis du leser litt lenger opp så ser du hvilket kabinett han har jo :p

Lenke til kommentar
Nå vet vi jo ikke hvilket kabinett han har, hvor lenge siden han støvsugde det, hvor mange vifter han har og hvor store de er da...så det er vel litt vanskelig å si hva som gjør at temp'en er så høy...

7668613[/snapback]

 

Hvis du leser litt lenger opp så ser du hvilket kabinett han har jo :p

7668825[/snapback]

 

 

glad for mine 45 eg :D

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke anbefale deg å jump starte den uten noen load, det kan i verste fall ødelegge strømforsyningen(eldre psuer går det som regel greit med)

7648214[/snapback]

Hmm har nemlig gjort det med en eldre Aspire 520W og det gikk fint og det gikk bra nå og ....

 

 

Men hvorfor ikke de nyere ?

Det hadde jeg nemlig aldri hørt om før !

7648358[/snapback]

 

Er ikke sikker på akkurat hvorfor, det har jeg ikke giddi å finne ut :p

 

Bare søk på google, du finner kjapt maaange sider/forum hvor de ikke anbefaler det. Men jeg vet ikke, mulig det er overvurdert :hmm:

 

EDIT: Eller som det står her: http://forums.extremeoverclocking.com/show...ad.php?t=118964

Remember only run an unloaded psu for 2-3 seconds MAX!

Når det er sagt har jeg fint kjørt min qtec 300w i 24 timer, men den kan sprenge for min del :whistle:

 

Og som det står under her, The Ghost, en som opplever det samme som deg:

I think some of the capacitors and transformers are made to run under constant load so they will short out or something...I did it on one of mine a while ago and it started making high pitched noises....they kept getting louder and I didn't want to kill it so I turned it off....its fine but i think it woulda blown if left any longer...

Etter alt jeg vet så gjør det kanskje ikke noen skade, men ville nok ikke gjort det selv...

7648434[/snapback]

 

Fra samme side som du linker til og fra en fyr med litt mer peiling:

Nothing bad will happen if no load is present. According to the ATX12V Power Supply Design Guide, a properly designed PSU will be able to run for an indefinite period of time without a load, with no harm done. The only caveat is that some power supplies may trip into a shutdown state without a load present, but I haven't come across any. That being said, its still a good idea to load, at a minimum, the +5V line, so that the load draws around 1 amp or so. This primarily helps to stabilize the voltages. I built a tester/breakout that plugs onto the ATX connector, has a switch to turn it on and off, lets me connect to the +12, +5, -5 and -12 volt lines, and uses a pair of power resistors to load the +5v line. Every PSU I've used it on has been happy (though I haven't always been, those resistors get REALLY hot after about 5 minutes  ).

 

At PSU skulle ryke uten load er typisk rykteflom fra uvitende og har nok heller sitt utspring i feilkobling (les kortsluttning) av bruker, som dermed trenger noe å skylde på.

 

Pipingen er nok helt ufarlig og kan sammenliknes fra hviningen til en trikk, eller en billig lys-dimmer. Den har antagelig en mye høyere tone men det er fordi switchede PSUer kapper sinuskurven opp i en haug småbiter.

Lenke til kommentar
For 1. min siden hadde jeg tenkt til å kjøpe 8800GTX til 4000,- da jeg så at de har skrudd opp prisen til 4940,-! :cry:

 

http://masterit.no/PartDetail.aspx?q=p:1282584

 

Dere kan vel tenke dere selv hvor irritert jeg er på meg selv for at jeg ikke bestilte før!  :wallbash:

7670511[/snapback]

 

Ikke så irritert som han jeg så hadde klart å knekke alle fire kjernene på sin QX6700 i to, da han prøvde å fjerne IHS :D det er rett og slett 9000 kr rett i dass :)

 

EDIT:

 

Er det bare jeg som egentlig føler meg litt stolt over å være en eier av et 8800 SLI oppsett? :D jeg føler det litt slik i alle fall ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...