Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

WE HAD a chance to sniff around and find out what is going on with Nvidia's Vista driver. For once, Nvidia and ATI agree that Vista driver is a real handful and not easy to support.

 

One of the biggest problems for Nvidia is SLI support while ATI still struggles to make Crossfire right under Vista. Both companies will have a driver ready for the 30th but the clock is ticking away.

 

Nvidia is concentrating firstly on a 32 bit version but the 64 bit version will follow. People inside Nvidia still thinks that the 64 bit version is less relevant, but I hope that it will change its mind as 32 bit won't address the whole 4GB of memory high end gamers want in 2007.

 

The wait continues and we have 25 days to go. µ

 

Fra sladre bladet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei på dere!

 

mulig dette er tatt opp før, men hvordan er temperaturen på kortene deres med stock kjøling..?

 

mitt er noe inne i helvete varmt, ligger på ca 72 grader IDLE! load er jeg oppe i over 88grader (COD2).. dette er i et lian li kabinett, forholdsvis lite..

 

uansett, kortet mitt er ett 8800GTX club3d...

 

tok 20k i 05 her forleden, selv med kort som klokker dårlig.. æsj.. brenner meg på kortet omtrent jo, kan umulig være sunt..? hjalp veldig lite å bytte ut den grå guffa som var i mellom core og stock kjøler..

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2486966

Lenke til kommentar

Mitt ligger på ca. 60c idle og 80c load, eller litt over 80c. Det er varme kort! :p

 

Pen score forresten! Hva kjørte du cpu og skjermkort på?

Forhåpentligvis får jeg benchet litt med det kortet her jeg også, poppa nettopp lokket på cpuen, ny psu er underveis og snart også vannkjøling til skjermkortet :)

Lenke til kommentar
her på 50c idle og 68-70c load på 650/1970 24/7 klokking

 

Nøyaktig samme her.

 

i Connect-3d bundelen følger det med stekepanne, man har også mulighet til å holdet grandiosaen varm inne i kabinettet.

7654731[/snapback]

 

 

Men min ligger på 35c idle og 45c load :D Og det er på 670/2050

Lenke til kommentar
Ok så orginalkjøler på skjermkortet men masse vifter i kabbet på full guffe da?

7654944[/snapback]

 

 

Vel, har 4 "SilenX vifte iXtrema PRO" 3 120mm og 1 92mm

 

Der av 2 120mm foran, 1 120 bak og en 92 på siden.

 

Hehe, Big Typoon'n (VX) min bråker mer en disse (på 2400 rpm, på 1300 rpm vet eg iche helt)

 

 

EDIT Pluss blåser strømforsyningen min luft ut av karbinettet

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

jeg syntes bare kortet mitt er noe helt jævlig varmt... ser at dere har endel vifter i kabinettet, jeg har vel 4 stk 80mm som går på full guffe..? uansett, er sykt mye varmere i kabinettet mitt nå.. tuniq tower 120 kjøleren min er mye varmere enn før også.... herper cpu klokken min det kortet.

Lenke til kommentar
Mitt ligger på ca. 60c idle og 80c load, eller litt over 80c. Det er varme kort! :p

 

Pen score forresten! Hva kjørte du cpu og skjermkort på?

Forhåpentligvis får jeg benchet litt med det kortet her jeg også, poppa nettopp lokket på cpuen, ny psu er underveis og snart også vannkjøling til skjermkortet :)

7654179[/snapback]

 

kjørte på 630/1050 tror jeg.. 3.8Ghz på cpu.. 1:1 4-4-4-12.

 

tester litt 4-2-2-8 1T på det nye EVGA kortet mitt nå, men rammen sliter litt, selv med veldig høy spenning.

 

noen som vet hvordan denne linkboost funksjonen på680i kortene egentlig fungerer i praksis? øker den gpu hastigheten når kortet kjører stock, eller i tillegg til min oppgitte verdi på 630 f.eks..?

 

hva slags kabinetter kjører dere med, tror mitt lian li er litt lite..

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pc6085&mcat=c432

 

mitt ser slik ut, uten de blå greiene.. mulig jeg trenger ett som er større og med bedre luftgjennomstrømning?

Lenke til kommentar
kjørte på 630/1050 tror jeg.. 3.8Ghz på cpu.. 1:1 4-4-4-12.

 

tester litt 4-2-2-8 1T på det nye EVGA kortet mitt nå, men rammen sliter litt, selv med veldig høy spenning.

 

noen som vet hvordan denne linkboost funksjonen på680i kortene egentlig fungerer i praksis? øker den gpu hastigheten når kortet kjører stock, eller i tillegg til min oppgitte verdi på 630 f.eks..?

 

hva slags kabinetter kjører dere med, tror mitt lian li er litt lite..

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pc6085&mcat=c432

 

mitt ser slik ut, uten de blå greiene.. mulig jeg trenger ett som er større og med bedre luftgjennomstrømning?

7656192[/snapback]

 

Stramme timings :green:

 

Hva er det linkboost greiene? :dontgetit: Skal det øke ytelsen på skjermkortet? Hvordan da, ved å øke båndbredden? Hvis det er tilfellet, så er vel ikke det noen "flaskehals" likevel...

 

Personlig bruker jeg Stacker STC-T01, stort og fint :p . Du kan vel bare ta av sidedøra, bør vel være tilstrekkelig? (bordvifte? :whistle: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...